Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Krångel med orginal larm 9-5

  1. #1

    Krångel med orginal larm 9-5

    Har ett j-vla problem me mitt satans larm som går igång i tid o otid ( allra helst på nätterna i väldigt tätbefolkade områden så alla tror att jag stjäl bilen när jag försöker stänga av d i kallingarna mitt i natten..)..Någon som har en teori om vad som kan va fel o hur man fixar d..blir tokig låser me nyckeln i låset på dörren nu men så ska d ju inte behöva vara...

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Filipstad
    Inlägg
    43
    nu är jag inte expert på nå sånt. men kanske batteriet i tutan påväg att ta slut.. du får inte upp nå meddelande om stöldlarmsservice???

  3. #3
    jo d har jag fått ngn gång men inte hela tiden..går d att byta lr måste jag byta "tutan" lr hur funkar det??

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Filipstad
    Inlägg
    43
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=200000

    där har du en bruksanvisning hur du byter själv.. kostar 2500 på saab, jag bytte själv för 3 veckor sen, och det funka skitbra...

  5. #5
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Med all sannolikhet ditt backupbatteri som är slut, bara att byta som tottico skrev!

    Det är 2 st CR17335SE-FT1 du ska ha. Art.nr på Elfa 69-279-17 kostar 75kr st!


    Frågan hade dock passat bättre i ljud & elektricitet!

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Någon fråga för "Motor och motorstyrning" känns det inte som så jag flyttar den till "Ljud och elektricitet".
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Tack ska ni ha..ska skruva isär do byta så får vi se...tack för expertisen o snabba svar

Liknande ämnen

  1. Krångel med larm 9 5, Sen en annan fråga angående blinkers
    Av Frasse F i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 23:50
  2. orginal larm ?
    Av simpon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 22:04
  3. Hur fungerar orginallarmet OG9-5
    Av Magnusace i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 15:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •