Visa resultat för omröstning: Sänkning

Antal röster
58. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • E du go, sänk så klart

    52 89,66%
  • Sänk ej, funkar ändå

    6 10,34%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: 18" och ej sänkt "Går det" - Utfört :)

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 362

    18" och ej sänkt "Går det" - Utfört :)

    eller ser det konstigt ut om man inte sänker?

    Någon som kör utan sänkning?

  2. #2
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 962
    Medlem#
    4706
    Ser skumt ut ja, så här såg min og9-3 ut med 18" utan sänkning


  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    1 690
    Det blir nog tyvärr hemskt SUV-stuk om du inte sänker
    Image is nothing - Boost is everything
    http://www.garaget.org/show.php?car=61

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 362
    Ser lite konstigt ut men samtidigt lite fräckt


    Svårt, hmm. Med tanke på att org. varit gränsfall vid fickpakering att dörren slår i trottoar o läppen fram viks under bilen vid backar o trottoarer

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Ser skumt ut ja, så här såg min og9-3 ut med 18" utan sänkning

    Hej!
    Jag tycker i alla fall att den ser fin ut!
    Vad betyder "og?" Dum fråga men...

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av kungavgotland
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Ser skumt ut ja, så här såg min og9-3 ut med 18" utan sänkning

    Hej!
    Jag tycker i alla fall att den ser fin ut!
    Vad betyder "og?" Dum fråga men...
    OG= old generation
    NG= new generation

    Alla saabar måste ner minst 35-40mm enligt mig.

  7. #7
    Ahaaa....

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 379
    Tror det kommer att se lite konstigt ut utan sänkning.

    Mvh/Patrik
    Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
    Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
    STCS #5587

  9. #9
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 909
    Har du Aero chassi på din SS? Då kommer det funka hyffsat, men skulle hellre ta den med sänkning.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 362
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Har du Aero chassi på din SS? Då kommer det funka hyffsat, men skulle hellre ta den med sänkning.
    Nix inget sportchassi paket. Så jag seglar bland fåglarna

    Visst ser det fräckt ut med sänkta bilar men jag fattar inte hur man skall kombinera det med den dagliga körningen. Som det är nu är redan Aeroläppen fram samt "hasplåten" repade. Ställbar luftfjädring hade varit det ultimata.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av -Rickard-
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Har du Aero chassi på din SS? Då kommer det funka hyffsat, men skulle hellre ta den med sänkning.
    Nix inget sportchassi paket. Så jag seglar bland fåglarna

    Visst ser det fräckt ut med sänkta bilar men jag fattar inte hur man skall kombinera det med den dagliga körningen. Som det är nu är redan Aeroläppen fram samt "hasplåten" repade. Ställbar luftfjädring hade varit det ultimata.
    Haha ja! Jasså har du inte sportchassie? Det trodde jag din fina cab hade. Men då förstår jag att du blir tveksam. 18-tum med standard sportchassie är ju annars inga problem. Jag skulle gärna sänka lite till, men håller helt med dig om att då skrapar man i överrallt... Framförallt aero nosen.
    Saab 9-3 SS Aero 2003
    http://www.garaget.org/?car=16779

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 362
    Citat Ursprungligen postat av carpan
    Citat Ursprungligen postat av -Rickard-
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Har du Aero chassi på din SS? Då kommer det funka hyffsat, men skulle hellre ta den med sänkning.
    Nix inget sportchassi paket. Så jag seglar bland fåglarna

    Visst ser det fräckt ut med sänkta bilar men jag fattar inte hur man skall kombinera det med den dagliga körningen. Som det är nu är redan Aeroläppen fram samt "hasplåten" repade. Ställbar luftfjädring hade varit det ultimata.
    Haha ja! Jasså har du inte sportchassie? Det trodde jag din fina cab hade. Men då förstår jag att du blir tveksam. 18-tum med standard sportchassie är ju annars inga problem. Jag skulle gärna sänka lite till, men håller helt med dig om att då skrapar man i överrallt... Framförallt aero nosen.

    Är det "onödiga" pengar att bara sänka 1 cm (aero fjädrarna) tro.
    Märker kanske ingen skillnad?

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 909
    [quote=-Rickard-]
    Citat Ursprungligen postat av carpan
    Citat Ursprungligen postat av "-Rickard-":37x9c1dy
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Har du Aero chassi på din SS? Då kommer det funka hyffsat, men skulle hellre ta den med sänkning.
    Nix inget sportchassi paket. Så jag seglar bland fåglarna

    Visst ser det fräckt ut med sänkta bilar men jag fattar inte hur man skall kombinera det med den dagliga körningen. Som det är nu är redan Aeroläppen fram samt "hasplåten" repade. Ställbar luftfjädring hade varit det ultimata.
    Haha ja! Jasså har du inte sportchassie? Det trodde jag din fina cab hade. Men då förstår jag att du blir tveksam. 18-tum med standard sportchassie är ju annars inga problem. Jag skulle gärna sänka lite till, men håller helt med dig om att då skrapar man i överrallt... Framförallt aero nosen.

    Är det "onödiga" pengar att bara sänka 1 cm (aero fjädrarna) tro.
    Märker kanske ingen skillnad?[/quote:37x9c1dy]

    Jag tycker helt klart det.

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av -Rickard-
    Visst ser det fräckt ut med sänkta bilar men jag fattar inte hur man skall kombinera det med den dagliga körningen. Som det är nu är redan Aeroläppen fram samt "hasplåten" repade. Ställbar luftfjädring hade varit det ultimata.
    Jag kör ca 4000 mil/år med min 9-5:a,
    HR+Bilstein, 17" sommar, 16" vinter. Visst blir fronläppen plogblad om det är skapligt med snö.
    Men upplever inga större problem med "den dagliga körninen" bara för den är sänkt.

    Mvh/Patrik
    Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
    Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
    STCS #5587

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    67
    Sänk, massor....Det är så läckert med låga bilar.....
    Saab 9-5 Aero -04 270 hk BioPower konverterad.

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    211
    Ser ut såhär på min utan sänkning:


    Ska dock sänkas till våren, behövde inte fundera så länge innan jag bestämde mig

    Mvh Daniel

  17. #17
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 909
    Så här ser min 9000 med likadana fälgar och sänkt 45mm

  18. #18
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    4936
    Klart du skall sänka Rickard! Inte bara bättre för utseendet men förbättrar även den redan fina väghållningen markant.

    Såg förresten din bil på parkeringen utanför Alum i Partille i trettohelgen. Mycket fin.

  19. #19
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 909
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Klart du skall sänka Rickard! Inte bara bättre för utseendet men förbättrar även den redan fina väghållningen markant.

    Såg förresten din bil på parkeringen utanför Alum i Partille i trettohelgen. Mycket fin.
    Håller med, man får köra lite försiktigare över gupp, är ingen som skall kontrollera undersidan på fronten, så den kan få repas lite.

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 362
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Klart du skall sänka Rickard! Inte bara bättre för utseendet men förbättrar även den redan fina väghållningen markant.

    Såg förresten din bil på parkeringen utanför Alum i Partille i trettohelgen. Mycket fin.
    Det lär väl bli lite som en gokart vid sänkning

    Så du var på utflykt, Tackar

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43
  2. Kan vibrationer ha med "sänkt bil" å göra?
    Av MrDanger i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 22:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •