Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Hur många hk kan detta ge?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    572

    Hur många hk kan detta ge?

    Smiskade kompisens skyline förra sommarn.
    Nu har han dock nåt lurt i görningen.

    Så då till min fråga, vad kan jag med en td04 19t, grönisar, kina ic, 3 bars mapsensor och ett bra program plocka ut ur min gamle 9000 aero?
    3tum och racekatt också såklart.

    Ett stabilt program inte nåt 350hk ibland.

    Tacksam för svar
    9000 Aero -93 350hk
    900 2.3T "Lila" 470hk Projekttråd!

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    625
    Med 630cc spridare så går det väl få nästan eller snäppet under 400hk på E85.
    9000 CS 2.0t -96
    9-3 Cab 2.0t -04
    V70 DrivE -12
    Kia Cee'd SW 1.6 CRDi -08

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 635
    Citat Ursprungligen postat av Wallgren
    Med 630cc spridare så går det väl få nästan eller snäppet under 400hk på E85.
    räcker verkligen 630? jag skulle satsat på 750 för dom effekterna på E85

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    572
    Detta tåls ju att fundera på. Blir ju en slant. Men det får det vara värt.
    får köpa på mig en låda i förväg och bättre koppling tills raset sker då.
    Tråkigt att det nyligen är bytt.
    9000 Aero -93 350hk
    900 2.3T "Lila" 470hk Projekttråd!

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 474
    Medlem#
    6973
    350-360 stabila hk på BF98 om det är en 2.3a vi pratar om.

    Mitt bud.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    572
    ja det är det.
    då en föjdfråga, går nåt av specarna att få igenom besiktningen. Eller är det plocka ner det innan som gäller?
    9000 Aero -93 350hk
    900 2.3T "Lila" 470hk Projekttråd!

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    621
    Medlem#
    6922
    Beror väll på vem man får. Men som sagt 19T är en "liten" turbo så du kan säkert skymma den med värmeplåten. Sen har du bara effekten kvar som du måste göra något åt.

    MvH
    -FaeN

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    572
    Hur märker dom av effekten då?
    Avgastesterna?
    Eller kan dom klaga på sånt vid provkörningen?
    9000 Aero -93 350hk
    900 2.3T "Lila" 470hk Projekttråd!

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    621
    Medlem#
    6922
    Nu har jag själv aldrig hunnit gå på en enda besiktning men jag antar det är vid provkörningen. Vissa verkar bara rulla bilen i dryga metern medan andra är mer serriösare och det är väll på den vägen.

    MvH
    -FaeN

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 873
    19T#6?

    I sådana fall en 360-380hk på E85 och då med 750cc spridare ifall du vill ha lite säkerhet.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    572
    Hade mer tänkt mig 7#.
    Men det är t3 på den.
    Hur löser jag det enklast?
    9000 Aero -93 350hk
    900 2.3T "Lila" 470hk Projekttråd!

  12. #12
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 974
    Medlem#
    7042
    Byter till ett t3 grenrör från 9000 runt 87 dvs.långmotorn. passar rakt av.
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 363
    Jag säger 390 stabila hk ur den turbon på E85 och 370 hk på BF98.
    De är vad maptun har fått ur i alla fall.
    Sen vet jag inte vilka spridare de är men man behöver inte vara rädd att dom kollar upp turbon för så utmärkande är den inte!

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Malung
    Inlägg
    462
    jag hoppas på klämma 400hk fast med en 2,0:a men det ska gå säger dom
    Saab 9000 cse numera 2,3 konv och nira tuned
    http://www.garaget.org/sleepy

  15. #15
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 369
    Vad är "stabilt"?

    Då 19T sägs vara en smula känsligt jämfört med många andra tillgängliga aggregat, hade jag undvikit ett koncept som kräver 3 bars MAP-sensor.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  16. #16
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 369
    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    Byter till ett t3 grenrör från 9000 runt 87 dvs.långmotorn. passar rakt av.
    Nja, lura nu inte killen till nåt. Beroende på vilket så kallat #7 det gäller kommer svårighetsgraden att variera, men modifikationer och hempul blir det allt.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  17. #17
    Steg 6 TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    6 993
    Citat Ursprungligen postat av Aeropojk
    Hade mer tänkt mig 7#.
    Men det är t3 på den.
    Hur löser jag det enklast?
    Här kan du se lite om pysslet med 19T#7 på 9000, fast det är mest om DP:

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=98470

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  18. #18
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 241
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av Aeropojk
    Hade mer tänkt mig 7#.
    Men det är t3 på den.
    Hur löser jag det enklast?
    Här kan du se lite om pysslet med 19T#7 på 9000, fast det är mest om DP:

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=98470

    Mvh TD04
    FAQ

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=175645
    ///Mackanized
    Tillbaka

  19. #19
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 369
    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    Byter till ett t3 grenrör från 9000 runt 87 dvs.långmotorn. passar rakt av.
    Ah... Du menade nog att det passar rakt av mot topplocket kom jag på nu . Och då är det ju riktigt, man bör dock vara beredd på strul om man ska demontera ett grenrör som suttit sen 1994.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  20. #20
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 241
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    Byter till ett t3 grenrör från 9000 runt 87 dvs.långmotorn. passar rakt av.
    Ah... Du menade nog att det passar rakt av mot topplocket kom jag på nu. Och då är det ju riktigt, man bör dock vara beredd på strul om man ska demontera ett grenrör som suttit sen 1994.

    /J
    Avbrutna pinnbultar som ett brev på posten...
    ///Mackanized
    Tillbaka

Liknande ämnen

  1. kör många og9-3:a
    Av Saabturbo__ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 12:43
  2. Hur många ohm ca på Lmm!
    Av 900turbotokig i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 18:44
  3. Hur många 9-5or under 14 sek?
    Av DanneD i forum Allmänt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 21:15
  4. Vad är detta för skärmbreddare? 9000
    Av Larzzon i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •