Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: 9-5 som dör ibland

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    23

    9-5 som dör ibland

    Hej
    Har en 9-5 2-3t 02:a 185 hk som har börjat med att rycka till när man är ute och kör. Det känns som att det blir mer ofta. Skulle vara tacksam för tips
    Mvh Mange
    SAAB 9-5 ARC Sport Combi -03

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 480
    Kollat över alla vaccumslangar?
    Glider under sommaren SAAB 9-3 Aero cab.

  3. #3
    vevaxelgivare?
    M3 CAB,
    9000 2,3T sport

  4. #4
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 698
    Medlem#
    3346
    Tändkassett?
    All makt åt Thengil!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 378
    Provat att byta något så enkelt som tändstift?

    Mvh/Patrik
    Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
    Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
    STCS #5587

  6. #6
    kan tänka mig att det är vevaxelgivaren, hade samma problem med min men helt plötsligt så startade den inte. efter ett tag provade jag igen å då startade den, men fick ingen "chek engine".

    på väg till verkstad så gjorde bilen ett riktigt kängruskutt och då tändes "chek engine" lampan.

    lycka till..
    Bruksbil. 9-5 01:a 185hk med steg3.
    Rallycross kul även utan turbo (klass 4, 2150cc)
    Hobby. saab 900-88, RC 190hk.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    23
    Har bytat tändstift men det hjälpte inte tändkasseten är knappt ett år. Ska kolla vevaxelgivaren. Är den krånglig att byta?
    SAAB 9-5 ARC Sport Combi -03

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 718
    Citat Ursprungligen postat av MangeP
    Ska kolla vevaxelgivaren. Är den krånglig att byta?
    Bedöm själv: http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/...o.asp?nsteps=2

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #9
    Fråga har du också problem med att motorn tappar var? Om jag står på tomgång och vrider ratten så gör det att motorvarvet sjunker, normalt sätt ska motorn kompensera för detta och varvet bara går ner från 900 till 850 sen snabbt upp igen. Så händer inte i mitt fall utan då stannar varvet nere tills jag slutar belasta motorn då den går upp igen, Kan gå ner till 300 varv dock så tittar jag efter det nu men. Baktänder också som fan, Tror det är luftläckage men har inte lyckats hitta något, Får bada bilen i startgas snart
    Saab 9-5 2,3t. Där har ni ren ondska.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    23
    Jag bytte vevaxelgivaren igår och det blev en helt annan gång i bilen, nu verkar det som att den har slutat rycka. Den blev även bättre när man släpper gasen och ska motorbromsa. Tack för alla tips.
    SAAB 9-5 ARC Sport Combi -03

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Ibland laddar den 0.6, ibland fullt tryck OG9-5
    Av Wallgren i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 23:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •