Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Styvare gummifästen till avgassystem

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    625
    Medlem#
    6922

    Styvare gummifästen till avgassystem

    Hej!

    Har leta runt på diverse sidor men hittar inga "styvare" typer av gummi-upphängen. Har ett JT 3" Helsats, men tycker att utblåset hänger alldeles på tok för långt ner, den ska upp mera närmare spoilern. Vet att dom två sista gummi-upphängena får bära ett tungt lass med den jättetunga ljuddämparen.

    Så kort sagt vill jag ha upp slut-systemet närmare karossen (spoilern) så det inte bli så stor glipa. Någon som har något tips man kan göra? Någon som vet en sida som har styvare eller starkare gummi-upphängningar eller dylikt?

    Hittade några konstiga grejer på biltema, men endel ser inte ut att passa 3" system.


    MvH
    -FaeN

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    508
    jag köpte de minsta vanliga gummibussningarna de har på biltema å fick ta i som fan för att få dit dem men de löste problemet!
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  3. #3
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Jag upplevde samma fenomen med nerhäng med det JT jag hade på min 9000Aero. Där tog jag & använde kraftiga buntband som jag monterade runt gummiuppgängningarna så de inte kunde flexa ut så mycket. Det var ett tag sedan, men jag har för mig att det funkade skapligt.
    Men finns det mindre varianter som passar så är det förmodligen ett bättre alternativ.

  4. #4
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 024
    Medlem#
    3471
    Man kan även använda slangklämmor att dra ihop bussningen när allt sitter på plats. :P

    //B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    625
    Medlem#
    6922
    Precis va jag ville ha massa olika alternativ! Tack så mycket, då är det bara att prova dessa

    MvH
    -FaeN

Liknande ämnen

  1. Styvare Krängningshämmare, 900NG, Fram Vs Bak
    Av Weggen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 08:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •