Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sprucken downpipe!?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    67

    Sprucken downpipe!?

    Hejsan

    I början på downpipen där den ansluts till turbon har det uppkommit en spricka. ( runt hela röret ) Trots att jag inte har kört så hårt. Kan det vara för att röret är gammalt eller vad kan det bero på? Förlorar jag många kusar på det? Sprickan är inte så stor. Mellan 0-1mm bred.
    Vad anser ni, ska jag satsa på att köpa en ny downpipe eller ska man försöka laga det? Om ni anser att jag ska köpa ett nytt så om ni KAN, vore det snällt om ni hade något att rekomendera

    Tack på förhand /// Blomfjord

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    625
    Medlem#
    6922
    Hum, spruckit? Kan det vara så att du har kört emot något gupp eller liknade som har fått systemet att vrida sig och på så sätt knackat downpipen? Låter konstigt att det just kulle vara downpipen?

    Är det orginalsystem? Förra ägaren kanske skruvade lite galet när han skulle sätta på systemet om det inte är orginal. Men om det är orginal skulle jag nog säga att ett 3" system med sport/race kisse vore ju inte fel om du tänkt köpa in några hästar?

    MvH
    -FaeN

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av FaeN
    Hum, spruckit? Kan det vara så att du har kört emot något gupp eller liknade som har fått systemet att vrida sig och på så sätt knackat downpipen? Låter konstigt att det just kulle vara downpipen?

    Är det orginalsystem? Förra ägaren kanske skruvade lite galet när han skulle sätta på systemet om det inte är orginal. Men om det är orginal skulle jag nog säga att ett 3" system med sport/race kisse vore ju inte fel om du tänkt köpa in några hästar?

    MvH
    -FaeN
    Ja, jag tycker med det verkar konstigt. Det är precis som om den skulle blitt kokhet, sen har man haft iskallt vatten på den så den spruckit eller något Har faktiskt ingen aning hur det kunde ha blitt så. Möjligtvis KAN det kanske vara som du säger, att jag kört på nåt gupp eller dyl, men det är inget jag märkt att jag gjort. Men det kan ju vara möjligt.
    Japp, jag har bara orginalsystem på. Vill på med ett 3" jt system med racekatt, men det är inte det billigaste för en student

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm, Sverige
    Inlägg
    191
    Well, annars om du kört riktigt hårt och sedan parkerat i en snödriva?
    SAAB 9000 CSE 2.0i -95 (Ska säljas)
    SAAB 9000 CSE 2.3t -95 Min projekttråd

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av stesmi
    Well, annars om du kört riktigt hårt och sedan parkerat i en snödriva?
    hahaha. Om det vore så alltid Men så är inte riktigt fallet

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    625
    Medlem#
    6922
    Citat Ursprungligen postat av Blomfjord
    Vill på med ett 3" jt system med racekatt, men det är inte det billigaste för en student
    Du får extra knäcka någonstans. Vet själv tog mig ett bra tag med

Liknande ämnen

  1. Sprucken bromsskiva
    Av LioW i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 12:55
  2. Sprucken förarstol. Nu då?
    Av dongo i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 22:00
  3. [LÖST] Skillnader på downpipe Viggen vs 2,0t OG9-3
    Av Hanens i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 20:47
  4. Sprucken IC
    Av Presho i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-29, 23:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •