Hej. tänkte höja mitt laddtryck i min 9000 88a från ca 0,8 bar till 1,2 bar. Någon snäll själ som har lust att berätta lite fort hur man ska gå till väga. Sitter 3" på för tillfälllet och speedparts bränslechip.
MVH Simon
Hej. tänkte höja mitt laddtryck i min 9000 88a från ca 0,8 bar till 1,2 bar. Någon snäll själ som har lust att berätta lite fort hur man ska gå till väga. Sitter 3" på för tillfälllet och speedparts bränslechip.
MVH Simon
Då blir det till o in i APC boxen och pilla lite
Om du ska upp i 1,2 bar blir det till att löda lite.
Finns väldigt bra beskrivet på denna sida:http://popeye.rty.nu
Mvh/Patrik
Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
STCS #5587
Man kan börja med att vrida upp F-pot:en på max. Sedan drar du upp P efter behag. Om laddtrycket sedan svajar en del kan man bygla motstånd nr R42 på kretskortet (bara att löda dit en sladdstump på baksidan av kretskortet mellan benen på R42). Helt stabilt tryck får man dock inte, utan ju mer man vrider på P desto mer svajar det. 1,2 bar kan man fixa, men inte så mkt mer. Och hur man än vrider och löder så kommer man inte ifrån att laddet sjunker till runt 0,8-1,0 bar vid maxvarv, eftersom övrig hårdvara begränsar.
Kom ihåg att kopplingen börjar få det lite tungt vid 1,2 bar.
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
Nu har jag kollat lite i min APC-box och kommit fram tilll att F-pot:en är på man och P-pot:en är nästan på max, men får inte mer än 0,8 i laddtryck för att sedan sjunka till 0,6 vid 5000rpm---->. I och för sig så har jag ju inte lött dit någon sladdstump än men tycker ändå att det ska bli lite mer ladd, bilen känns lite seg på något sett. Sitter nya stift i med nu, även 3"avgas, bränslechip och öppetfilter. Någon som har någon ide på vad som kan strula?
MVH Simon
Kollade även GLT nu, 0,4 upp tilll 7000 rpm.
MVH Simon
jag kommer upp i ungefär 0.9bar vid full F-pot.
När jag började skruva på P-pot så ökade det till ungefär 1.2bar. Men som sagt, det blev svajigt.
Nu har jag ungefär 1.0bar och fortfarande svajigt, felsöker för fullt. En del påstår att orginal AV är trasig, en del WG, de andra läckage nånstans. Blri inte klok på det!
Har nu även provat med eller utan lödning, och kommit fram till att med lödning är trevligast!
Saab 900 T16 -89
http://www.garaget.org/wmb
Okej, ska löda lite i morgon i min box, byta motstånd till ett 1300ohms. får se hur den beter sig sedan!!! Min AV verkar fugera som den ska. men funderar lite på min MV om den är redigt som tänkt, finns ju 3 st vakumanslutingar ( W, R, C ), provade att blås lite genom dom och det gick visst blåsa och suga luft genom alla 3, men den ena va det väldigt segt igenom och dom andra 2 gick det bra. Någon som vet hur det ska va? WG hur kontrolerar man den på bästa sett? Ska nog åka i morgon och plocka av alla saker från en annan bil och sedan prova mig fram till vad det kan va som strular, WG, AV eller någon annan sak.
MVH Simon