Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 64 av 64

Ämne: Dålig AC-kyla OG9-5

  1. #61
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 199
    Medlem#
    8758
    Avrådde från felsökning?

    En seriös firma hade börjat med spårvätska och UV-ljus för att se om det fanns någon läcka. Jag tror inte ens det är tillåtet att fylla på utan att läckagetesta först om man ska följa regelverket till punkt och pricka.

    Du skulle själv kunna chansa på att prova med UV-ljus för att hitta läckaget, för det är möjligt att system redan har spårmedel sedan någon tidigare felsökning.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  2. #62
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2024
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Jag var lite otydlig. Under AC-servicen testades och kollades så att inget läckage uppstod, vilket det - enligt verkstaden - inte gjorde. När jag kom tillbaka med bilen (en vecka efter service) kollade de igen och då fanns gasen kvar. Det verkar alltså inte som att det är gasläckage som är problemet.

  3. #63

  4. #64
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 740
    Medlem#
    10798
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Avrådde från felsökning?

    En seriös firma hade börjat med spårvätska och UV-ljus för att se om det fanns någon läcka. Jag tror inte ens det är tillåtet att fylla på utan att läckagetesta först om man ska följa regelverket till punkt och pricka.

    Du skulle själv kunna chansa på att prova med UV-ljus för att hitta läckaget, för det är möjligt att system redan har spårmedel sedan någon tidigare felsökning.
    De flesta verkstäder som sysslar med AC har väl idag en sådan där maskin som man ansluter och sedan kör hela programmet med tömning, vakuumsugning, täthetskontroll och påfyllning med gas/olja/spårvätska. Under de 30-45 minuter det tar att köra igenom programmet så kan mekanikern under tiden mest syssla med annat.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. [LÖST] AC problem -Dålig kyla OG9-5
    Av Paudius i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-07-30, 17:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •