Tack! då klarnar det :-)
- - - Uppdaterad - - -
Tack! nu vet jag vad jag ska leta efter :-)
Tack! då klarnar det :-)
- - - Uppdaterad - - -
Tack! nu vet jag vad jag ska leta efter :-)
Peta ut den, ta isär om det går och ta bort damm mm och smörj med något tunnflytande.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Jag såg precis den här! ska testa det i morgon https://www.youtube.com/watch?v=rq7dNp2eu8A
Paneldelen hakas loss och tas framåt, men själva fläkten tas bakåt.
För vissa mildare oljuds-fall räcker det att väna den upp-och-ner för den ska sluta låta - dock knappast när den låter som i youtube-klippet ovan.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
HEj,
Tog bort den lilla enheten och gjorde rent fläkten och smörjde upp med lite syolja.
Nu när jag kopplar in den snurrar den inte igång?
Hur skall den funka? Skall den gå igång jämt. Kall bil?
Kollat och det ligger 16V på stiften från kabeln.
Är det nåt som styr fläkten så den inte startar. HAr dubbelkollat ihopmonteringen och ser inte att jag gjort nått fel.
Fläktmotorn har bara 2 anslutningar, jord och drftspänning. Fläkten är på så länge ACC:n är på samt en stund efter.
Sedan är det två anslutningar till var sin sida av NTC-motståndet. Det är allt.
Går inte fläkten med spänning in sitter problemet i fläkten.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
jordstiftet på kretskortet glappar lite. Men det har ju ingen förbindelse på kretskortet.
JAg får felkod 3 och 2 stannar på 2 vid kalibrering.
Den gick ju innan jag plockade isär fläkten. Har satt ihop allt exakt.
Ingen som har en isärplockad som kan ta lite bilder ifallatt?
Förstår inte vad som kanb vara fel. Måste väl gått sönder nått på kretskortet då? Men konstruktionen är simpel så den borde snurra med 12 v
16 volt låter lite högt också.