Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hur kopplar man in en laddtrycksmätare?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    352

    Hur kopplar man in en laddtrycksmätare?

    Tjena..
    Nån som har nå bra bilder på hur man kopplar in en laddtrycksmätare i en 9-5 aero -00- ?

    /Danne

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    498
    I FAQ hittade jag http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=122569 dock är det till ng900 och 0g9-3, men jag tror det är ganska lika.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 380
    Om du tar bort plastkåpan som sitter bakom (mot torpedväggen) ventilkåpan, så hittar du bränsletrycksregulatorn (den som är inringad med rött på bilden under). På vakumslangen som sitter på den ansluter du slangen till laddtrycksmätaren.





    O vakumslangen kan du ta igenom torpedväggen i en kabelgenomföring ovanför pedalerna.
    Lycka till!

    Mvh/Patrik
    Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
    Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
    STCS #5587

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av Jimmu
    I FAQ hittade jag http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=122569 dock är det till ng900 och 0g9-3, men jag tror det är ganska lika.
    den länken har har jag sett och det är inte riktigt bra.. skiljer en del..

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av simmar´n
    Om du tar bort plastkåpan som sitter bakom (mot torpedväggen) ventilkåpan, så hittar du bränsletrycksregulatorn (den som är inringad med rött på bilden under). På vakumslangen som sitter på den ansluter du slangen till laddtrycksmätaren.





    O vakumslangen kan du ta igenom torpedväggen i en kabelgenomföring ovanför pedalerna.
    Lycka till!

    Mvh/Patrik
    jag försökte att dra den där igenom, men jag ser fan inte vart den kommer ut?? i motorutrymmet alltså.. trångt satan.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    352
    men visst borde man kunna koppla vaccumslangen på slangen som går till AV´n ? eller måste man ända in till wg ?

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Eskilstuna.
    Inlägg
    655
    Citat Ursprungligen postat av bullfisher
    men visst borde man kunna koppla vaccumslangen på slangen som går till AV´n ? eller måste man ända in till wg ?
    Nope, inte AV'n, blir käpprätt åt helvete!

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    352
    Okey... ja det e ju inte så bra..
    tack för hjälpen.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av bullfisher
    jag försökte att dra den där igenom, men jag ser fan inte vart den kommer ut?? i motorutrymmet alltså.. trångt satan.
    Det är förbannatbesvärligt, (iaf på min 9000) det tog en hel dag att komma igenom Ta en ficklampa när det är mörkt ute och lys med nere vid pedalerna, då ser man vart ljuset kommer från i motorrummet, ett tips iaf, så gjorde jag iaf, finns säkert en massa andra sätt åxå

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av Jimmu
    Citat Ursprungligen postat av bullfisher
    jag försökte att dra den där igenom, men jag ser fan inte vart den kommer ut?? i motorutrymmet alltså.. trångt satan.
    Det är förbannatbesvärligt, (iaf på min 9000) det tog en hel dag att komma igenom Ta en ficklampa när det är mörkt ute och lys med nere vid pedalerna, då ser man vart ljuset kommer från i motorrummet, ett tips iaf, så gjorde jag iaf, finns säkert en massa andra sätt åxå
    mm det tog fan en jäkla tag att komma igenom å hitta den.
    men nu är den inkopplad, men då dök nästa problem upp.. check engine lampan tändes.. så jag måste kolla alla slangar imorn igen för att se så det inte läcker...

Liknande ämnen

  1. Vart kopplar jag in mitt T-kors till min laddtrycksmätare!
    Av bennsaj i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 19:43
  2. Hur/var kopplar man in en Laddtrycksmätare på ng9-3
    Av taxan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 15:18
  3. Kopplar ej ur???
    Av Schön i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 12:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •