Har en chippad 9-5, med Garret G17 som är
orginal laddade den 1.2 bar.
Nu har jag bytt till TD04 och nu laddar den 0.9-1.0 bar.
Om man skulle höja laddet till 1.2 bar på TD04:an
vad skulle det ge hk mässigt?
Någon som ha en aning ca?
Har en chippad 9-5, med Garret G17 som är
orginal laddade den 1.2 bar.
Nu har jag bytt till TD04 och nu laddar den 0.9-1.0 bar.
Om man skulle höja laddet till 1.2 bar på TD04:an
vad skulle det ge hk mässigt?
Någon som ha en aning ca?
Saab 900 2.0t Projekt 2009
http://www.garaget.org/?car=73088
Blir svårt att bara höja laddet sådär, åk till din trimleverantör och anpassa programet efter din nuvarande turbo och kringutrustning.
Mvh
Ursprungligen postat av niohundra
Du bör definitivt anpassa programmet efter TD04:an!
Så ta kontakt med din trimleverantör.
Mvh/Patrik
Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
STCS #5587
Ja det är klart jag ska göra det.
Men jag undrar om det är värt pengarna att
göra en uppdatering.
Jag har bytt till Aero turbo, koppling, annat luftfilter och lite andra grejer.
Undrade bara om någon visste ca vad det kunde ge?
Saab 900 2.0t Projekt 2009
http://www.garaget.org/?car=73088
Beroende på tändning och varvtal ca 100-300 hk. Dvs helt omöjligt att svara på, Turbon klarar max 300 hk.Ursprungligen postat av snalle
Ursprungligen postat av negative
Jag har för tillfället 240hk på 0.9-1.0bars ladd
Saab 900 2.0t Projekt 2009
http://www.garaget.org/?car=73088
Du har en 9-5 så laddtrycket är inte mycket att stirra på. Måhända går bilen ungefär som innan, trots att max laddtryck är något lägre?Ursprungligen postat av snalle
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje