Sidan 22 av 29 FörstaFörsta ... 122021222324 ... SistaSista
Resultat 421 till 440 av 568

Ämne: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

  1. #421

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av yoshy
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe08
    Har en fråga när det ändå pratas om ss/sc ljud. Varför har saab bara satt in en antennsladd i bak på sc 06? Har någon annan det mee? Radio kontakter i båda rutorna men bara en sladd i ena sidan?? Kan mab koppla in en på andra och isåfall hur? Radiotäckningen är värdelös just nu!!

    Finns diversityantenn att koppla in för att förbättre radiomotagningen, http://www.saabdocs.com/Swedish/instruc ... 5554se.pdf
    Har du 2 antenner inkopplade i bakrutorna eller bara en sida? E du nöjd med radion om du bara har en?

  2. #422

    FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av Googleye
    Citat Ursprungligen postat av Byggjanne
    Jag har minsta 75W och satte in AUX. Funkar finfint!

    Jag har mitt uttag längst in framför vxl.spaken.
    Har du SAAB kabeln? Du dremlade fram en ruta där antar jag då?
    Precis så! På baksidan, bara för att det var lite jobbigare. ;-)

  3. #423
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Gustafs, Dalarna
    Inlägg
    17

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe08
    Citat Ursprungligen postat av yoshy


    Finns diversityantenn att koppla in för att förbättre radiomotagningen, http://www.saabdocs.com/Swedish/instruc ... 5554se.pdf
    Har du 2 antenner inkopplade i bakrutorna eller bara en sida? E du nöjd med radion om du bara har en?
    Har bara vanlig antenn (1-sida) för tillfället, har inte stört mig så väldigt mycket på dålig radiomottagning även om den inte är nå att hänga i julgranen, så tankarna finns där men det har väldigt låg prio för tillfället
    Saab 9-3SC 1.9TID -06

  4. #424

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av Byggjanne
    Citat Ursprungligen postat av Googleye

    Har du SAAB kabeln? Du dremlade fram en ruta där antar jag då?
    Precis så! På baksidan, bara för att det var lite jobbigare. ;-)
    Haha, funderade på precis samma sak, måste se snyggt ut när en kabel sticker ut från ingenstans. Då återstår problemet att man inte har en dremel, får se hur jag löser det, kanske löder bort plasten med en gammal spets eller nåt. Annars finns det att låna hos vem som helst i princip. Ska nog skära ut en ruta o provmontera kabeln, o på fredag ska jag in på rönn bil o tech2a skiten för 650 spänn. Har bara jämfört med svenska bil som ville ha 700 men inte hade tid nån gång snart.

  5. #425
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Holmsund / Umeå
    Inlägg
    10

    Sv: Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av Googleye
    Citat Ursprungligen postat av Byggjanne

    Precis så! På baksidan, bara för att det var lite jobbigare. ;-)
    Haha, funderade på precis samma sak, måste se snyggt ut när en kabel sticker ut från ingenstans. Då återstår problemet att man inte har en dremel, får se hur jag löser det, kanske löder bort plasten med en gammal spets eller nåt. Annars finns det att låna hos vem som helst i princip. Ska nog skära ut en ruta o provmontera kabeln, o på fredag ska jag in på rönn bil o tech2a skiten för 650 spänn. Har bara jämfört med svenska bil som ville ha 700 men inte hade tid nån gång snart.
    Kolla gärna bland mina inlägg, så ser du hur jag gjorde. (Under projekt)

    Skickat från min Galaxy S3 via TapTalk

  6. #426

    Re: Sv: Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av ranchn
    Kolla gärna bland mina inlägg, så ser du hur jag gjorde. (Under projekt)

    _
    Snyggt Tack för att du skrev det, fick mig att bestämma att också klippa loss plastbiten runt kabeln, ska montera den på samma ställe som den här killen:

    http://www.youtube.com/watch?vqj9Mc2MKxE

  7. #427
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Holmsund / Umeå
    Inlägg
    10

    Sv: Re: Sv: Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av Googleye
    Citat Ursprungligen postat av ranchn
    Kolla gärna bland mina inlägg, så ser du hur jag gjorde. (Under projekt)

    _
    Snyggt Tack för att du skrev det, fick mig att bestämma att också klippa loss plastbiten runt kabeln, ska montera den på samma ställe som den här killen:

    http://www.youtube.com/watch?vqj9Mc2MKxE
    Det var så lite så. Anledningen att jag placerade min aux där jag gjorde beror på att jag ville nå mobilen trots händerna på ratten.

    Skickat från min Galaxy S3 via TapTalk

  8. #428

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Nu längtar jag till fredag då jag ska förbi o fixa AUX läget!

    Efter att ha brutit bort all plast med en avbitartång insåg jag att de av någon anledning använde grön loctite på muttern, var ett helvete att få bort men gick till slut med två tänger:



    När jag hade plockat bort det som behövdes insåg jag att borrhuvudet var helst slut, tog typ 10 min att borra igenom skiten. Efter det var resten enkelt, resultat:


  9. #429

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av Googleye
    Nu längtar jag till fredag då jag ska förbi o fixa AUX läget!

    Efter att ha brutit bort all plast med en avbitartång insåg jag att de av någon anledning använde grön loctite på muttern, var ett helvete att få bort men gick till slut med två tänger:



    När jag hade plockat bort det som behövdes insåg jag att borrhuvudet var helst slut, tog typ 10 min att borra igenom skiten. Efter det var resten enkelt, resultat:

    Bilderna:

    http://imageshack.us/a/img90/2092/dsc0127da.jpg
    http://imageshack.us/a/img854/5401/dsc0130i.jpg

  10. #430

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Finns bara info om ss-modellerna på denna tråden.

    Har en saab 9-3 sc 2006 och har prestige 300. Har bytt ut 3, 5"högtalarna i frampanelerna. Vad för storlek är det på bakhögtalarna som sitter i bakluckan? Gör det skillnad att byta dessa?

    Basen i baljan har jag förstått är 10" men den spelar i väldigt låga frekvenser ock ger inte max basljud tyvärr... Men tydligen går det ej att justera upp bastrycket på denna...

  11. #431
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Lådan i baljan ska ju bara spela de lägsta tonerna och dörrarna ta hand om de lite högre.

  12. #432

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Hjälper det att byta ut 6.5" i framdörrarna? De slår över rätt rejält vid högre bastoner

    Har inget skrammel eller så från dörrsidorna så svar om ljudisolera dörrarna först behöver inte ges.

  13. #433
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Man isolerar inte dörrarna för att bli av med skramel utan gör att få bättre tryck ifrån högtalarna!

  14. #434
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Medlem#
    9891

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Jag vill veta om jag är med i matchen eller inte nu, har högtalare fram(instrumentbrädan) samt hatthyllan och i framdörrarna, innebär det då att jag har 150W systemet?

    Har två orange/röda kablar (fiber) till vänster sida i bagaget och det är fall jag vill koppla in AMP2 om jag förstått rätt?

    Anledningen till min konfusion är att jag trodde att man var tvungen att ha AMP2 för att ha 150W systemet. Jag har provat söka men blev inte riktigt klok..

    Tack på förhand!

    /Mattias
    Saab 9-3 Vector SS 2.0t 2003

  15. #435

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Min gamle 9-3, 2003 skramlade rejält o där ljudisolerade jag den. Men den 9-3 sc 2006 jag har idag skramlar inte men jag förstår att en ljudisolering behövs så att det blir mer tryck.

  16. #436
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    grandinen: Du har helt rätt, du har 150w.. och man behöver inte AMP2 för det.

    jimel: På min 2005'a gjorde det enorm skillnad vad gällde vibrationer/skrammel när jag la in silentcoat i dörrarna, så det handlar inte bara om att få bättre tryck.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  17. #437
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Medlem#
    9891

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Mitt inlägg hann inte tas bort(anmälde det), kollade runt lite i WIS och kom fram till slutsatsen, tack för svar i alla fall!
    Saab 9-3 Vector SS 2.0t 2003

  18. #438
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av cactuz
    jimel: På min 2005'a gjorde det enorm skillnad vad gällde vibrationer/skrammel när jag la in silentcoat i dörrarna, så det handlar inte bara om att få bättre tryck.
    Nej klart det inte handlar bara om bättre tryck men han skriver att han inte vill ha det svaret trotts att det är där man börjar enligt alla. Tror dom flesta dämpat dörrarna för att få bättre ljud, vill man bli av med skramel finns det enklare/billigare sätt.

  19. #439
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Patamalm
    Inlägg
    89

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Har en 9-3 cab 2004. Har bytt ut högtalarna i instrumentpanelen. Efter lite strul fick jag in Faital Pro 3FE200 - låter riktigt bra... När jag lyssnade in dem noterade jag att vänster dörrhögtalare fram låter spräckt... Funderar på ett par Faital Pro även där: 6FE200. Är det nån som har testat, eller kan rekommendera en annan dörrhögtalare med bra ljud?
    SAAB 9-3 Aero Cab -04

  20. #440
    Sugmotor JohanW9-3s avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    16

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Tja, jag har läst igenom sammanställningen och jag gissar på att jag har ICM1, och det kan hända att jag är trögfattad som inte förstått det hela rätt, men jag vill ha ett rakt svar. Finns det en lågnivå utgång som går att koppla till ett externt slutsteg? För jag tänkte nämligen köpa/bygga en baslåda till bagaget. Eller går det att uppgradera sig till en ICM2 så att jag kan koppla till ett externt slutsteg via en lågnivå utgång?

    Tacksam för svar!
    Saab 9-3 ss 2004 2.0t GDM Steg 2
    Följ mitt projekt:
    http://www.garaget.org/johanW9-3

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •