Sidan 18 av 29 FörstaFörsta ... 8161718192028 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 568

Ämne: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

  1. #341
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    4" i hatthyllan gör ingen märkbar skillnad att byta (jag har själv gjort det).
    Vad gäller dörrarna gör du bäst i att ljudissolera dessa innan du ger dig på att byta högtalare, det lär göra betydligt mer för ljudet än att bara byta högtalare där.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  2. #342

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Passade dina kicker rätt av eller behövdes ngn modifiering för att dom skulle passa?

    Blir basen el diskanten bättre? Eller blir det renare ljud bara?

  3. #343
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    De passade rakt av (man får klippa kontakterna som sitter där original bara).
    Ljudet blev betydligt bättre överlad, det går att spela högre utan att det låter skit.

    Jag har även bytt till Kicker KS40 i hatthyllan bak men det gör ingen nämnvärd skillnad, så där tänker jag montera tillbaka original och sätta min KS40 fram i min 9000 istället där de lär göra mycket bättre nytta.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  4. #344
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    är bara 3,5" i panelen som gör nån skillnad att byta ut & ganska stor skillnad blir det. ska du göra nått mer med ljudet så är det att ljudisolera framdörrarna med dämpmatta då du inte kommer kunna spela alls högt utan att dörrarna låter skit Jag kör med infinity i panelen & med orginal stereon kunde jag spela på maxvolym utan att dom lät illa
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  5. #345

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Lista gärna ngra bra 3,5"högtalare här som är bra.

  6. #346
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av henke_93aero
    Lista gärna ngra bra 3,5"högtalare här som är bra.
    Tror det är http://www.amazon.com/gp/aw/d/B002CMYVLI jag har
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  7. #347

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Hur är det med center högtalaren? Är den ok nog att ha kvar??

  8. #348
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    kansake inte rätta stället o posta på men börjar bli trött på ljudet trots jag har stora systemeetmed 2 steg ,mm navigation har bytt ut frontarna 3,5 i brädan men låter kasst ändå. går det gömma undan hu,n bakom så man får in en ny eftermaknads?
    9-5 2.0t 08 biopower

  9. #349
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av mange32
    kansake inte rätta stället o posta på men börjar bli trött på ljudet trots jag har stora systemeetmed 2 steg ,mm navigation har bytt ut frontarna 3,5 i brädan men låter kasst ändå. går det gömma undan hu,n bakom så man får in en ny eftermaknads?
    Det går att ta bort cd-enheten & sätta dit enkel DIN men man måste loopa optiska kabeln. Jag har gjort så i min bil & många andra med. Är ruskigt tajt bakom panelen så ska du gömma HU så får du montera ner den i monikyler men är nog folk som lyckats bra med det med.
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  10. #350

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Skall köpa 3,5" högtalare som sitter på brädan. Har kikat på alpine,magnat och kicker ks serie.

    Vilka spelar bäst?

    Sen hatthylle högtalarna, blir det bättre lyft för ljudet om man byter dessa som är 4"?

    Har premium 150 inkl.navi
    Saab 9-3 ss,2003

  11. #351
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av henke_93aero
    Skall köpa 3,5" högtalare som sitter på brädan. Har kikat på alpine,magnat och kicker ks serie.

    Vilka spelar bäst?

    Sen hatthylle högtalarna, blir det bättre lyft för ljudet om man byter dessa som är 4"?

    Har premium 150 inkl.navi
    Saab 9-3 ss,2003
    Blir ingen skillnad alls att byta ut 4"
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  12. #352

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    3,5" då, vilka högtalare spelar bäst?

  13. #353
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av Direkta
    Citat Ursprungligen postat av mange32
    kansake inte rätta stället o posta på men börjar bli trött på ljudet trots jag har stora systemeetmed 2 steg ,mm navigation har bytt ut frontarna 3,5 i brädan men låter kasst ändå. går det gömma undan hu,n bakom så man får in en ny eftermaknads?
    Det går att ta bort cd-enheten & sätta dit enkel DIN men man måste loopa optiska kabeln. Jag har gjort så i min bil & många andra med. Är ruskigt tajt bakom panelen så ska du gömma HU så får du montera ner den i monikyler men är nog folk som lyckats bra med det med.

    ok ja jag är lite inne på den lösningen med tar man ström från gamla stereon till ny elle rska man dra helt nytt?
    sen angånde höglalare lämnar man kvar centern orörd så funkar ljudet från backsensorer o blikers klicket?
    9-5 2.0t 08 biopower

  14. #354
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av mange32
    Citat Ursprungligen postat av Direkta

    Det går att ta bort cd-enheten & sätta dit enkel DIN men man måste loopa optiska kabeln. Jag har gjort så i min bil & många andra med. Är ruskigt tajt bakom panelen så ska du gömma HU så får du montera ner den i monikyler men är nog folk som lyckats bra med det med.

    ok ja jag är lite inne på den lösningen med tar man ström från gamla stereon till ny elle rska man dra helt nytt?
    sen angånde höglalare lämnar man kvar centern orörd så funkar ljudet från backsensorer o blikers klicket?
    Han som hjälpte mig drog nya kablar för ström & jord med säkringshållare.centern är kvar som du säger för bilens varningsljud.
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  15. #355
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av henke_93aero
    3,5" då, vilka högtalare spelar bäst?
    Svårt å säga. Då orginalstereon är skit så får man ju inte ut max av 3,5" ändå men köp ett par lättdrivna. Jag gillar mina infinity men har sett andra som är nöjda med jbl & amega med.
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  16. #356
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    antar navigationen går på centern med??

    nån som vet om det går att ta ström från cd enheten eller från nån annan stans vill helst slippa dra från batteriet igen har gjort det med matning till bak för steg o går inte få igenom mycket mer nu i härvan vid fötterna i fram
    9-5 2.0t 08 biopower

  17. #357

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    nu har jag gått igenom alla 15 sidor FAQ ljud i 93 å upptäcker att det bara omfattar -03 -06...

    å jag hittar inget från -07 å frammåt? men jag har ju problem med mitt ljud i min -10a kan jag gå på vad jag läst i denna tråd eller är saker helt annorlunda på min,

    jag har inget ljud i framdörrarna å centern, har nav med touch å jag har nått som liknar ett slutsteg på förarsidan i bagagen..

    nån snälla?

  18. #358

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Beställde kicker ks35, läst mkt gott om dom och dom är perfekt för saab 9-3 ss enl.omdömen.

    Hade ochså 20% rabatt, så 470 kr fick jag betala vilket är överkomligt.

    Hur många watt levererar den inbyggda stereon? Den driver ju som bekant hatthyllehögtalarna 4" + sidohögtalarna 3,5"

    Slutsteget i premium 150 driver ju dörrhögtalare+center

  19. #359
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Citat Ursprungligen postat av Danne*Saab
    nu har jag gått igenom alla 15 sidor FAQ ljud i 93 å upptäcker att det bara omfattar -03 -06...

    å jag hittar inget från -07 å frammåt? men jag har ju problem med mitt ljud i min -10a kan jag gå på vad jag läst i denna tråd eller är saker helt annorlunda på min,

    jag har inget ljud i framdörrarna å centern, har nav med touch å jag har nått som liknar ett slutsteg på förarsidan i bagagen..

    nån snälla?
    kolla om du har ett steg under förarsätet inte ovanligt det krånglar
    9-5 2.0t 08 biopower

  20. #360
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    16

    Re: FAQ: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

    Hesan saabklubben!
    Jag är lite intresserad av att köpa en 03:a saab 9-3.

    Som jag förstått så kan det vara lite problematiskt med stereo etc.
    Som jag har förstått det så är ICM och ljudsystem inte knutet med varandra, utan man kan ha t.ex ICM1 med en AS3 ljudsystem?

    Då till min fråga, hur ser man enklast vilket ljudsystem bilen har.
    Kan man se det på bild/intstrumentpanel, eller är det något man måste åka och kolla på i verkligenheten.
    Bilen i fråga är denna: http://www.blocket.se/blekinge/SAAB_9_3 ... 4.htm?aw=1

    Tack på förhand!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •