Sidan 1 av 36 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 703

Ämne: "Skattesmitaren" - 9-5 BioPower (374 hk/515 Nm)

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164

    "Skattesmitaren" - 9-5 BioPower (374 hk/515 Nm)

    Efter lite tjat från både kreti och pleti får jag väl, om än lite motvilligt, pilla ihop någon form av projekttråd och redogöra lite smått för pillet på mitt nya skåp...

    Bakgrunden till det hela är ett nytt jobb, som medförde "krav" på förmånsbil, vilket ledde till att jag med stor sorg och saknad sålde min gamla stålgrå 9-5 Aero SC M/03. När jag köpte den ångrade jag mig inledningsvis bittert att jag hade lämnat ifrån mig min underbara svarta 9000 Aero M/96 (@ 4.800 mil när jag sålde den till min far). Stolarna var ett enormt nerköp, bilen drog 30-40% mer bensin, hade inte i närheten av samma prestanda (9000 Aeron hade ett snällt steg 1, 260 hk/400 Nm) osv. Visst, det fanns lite fler knappar att trycka på (navigator, fläktstolar och sånt), men det var också allt. Med tiden kom jag dock att förälska mig i 9-5:an, dess komfort, väghållning, bromsar och så småningom även prestandan. Kan inte dra mig till minnes att jag någonsin haft en bil så länge, så nåt speciellt hade den uppenbarligen... Så, för att göra en lång historia kort, det sved ganska rejält att tvingas "byta ner sig" till en ny bil.

    Efter mycket dribblande fram och tillbaka, med diskussioner med arbetsgivaren om reviderad bilpolicy för att ta hänsyn till miljöbilar, diskussioner med leasingbolaget om vilka saker som verkligen driver upp leasingkostnaden (för att försöka klura ut hur jag lättast skulle kunna luras lite...) och mycket hårda förhandlingar med ett stort antal Saab-återförsäljare runt om i landet gick det till slut iväg en beställning till Bekö Bil på en bil med följande spec:

    - 9-5 2,0t BioPower Linear
    - ProPerformancepaket
    - Infotainment 150 med fabriksmonterad navigator och CD-växlare
    - Pilotpaket
    - Xenonljus
    - Rails
    - 15" fälg (ja, OK...den levererades med 17" men det står 15" på fakturan, eftersom det skiljer 242 kr/mån i leasingavgift mellan 15" och 17" och de pengarna kan man köpa extrautrustning för istället... )

    I planerna har hela tiden legat ett lite lagom trim på bilen. Initialt var det tänkt ett steg 1, men eftersom ett Ferritasystem låg och skräpade hem var det naturligt att hänga på det på bilen på en gång. På en gång innebar efter ca. 125 mil. Tidsoptimist som jag är hade mitt personliga planeringsschema spruckit mer än vanligt. En snäll ung man som kallar sig för "Freeboo" hade vänligheten att hämta skåpet hos Bekö Bil åt mig. Det visade sig f.ö. att han och säljaren, Niklas Olsson, var gamla grannar... Bilen fick en inkörningsvända till Emmaboda t.o.r. innan den kördes upp till Örebro.

    Här tittar den ut ur Freeboos garage, i en paus mellan "inkörningsreporna"...


    Som vanligt har det ju en tendens att spåra ur lite och bli lite värre än man ursprungligen tänkt sig. En GT17 är ju inget kul aggregat, så det fick lämna plats för ett snäppet större sådant. Spridarna räcker inte långt med den mängd sås som går åt när med E85, så de har också bytts ut. Som gammal 2,3-åkare är man bortskämd med mycket mos vid låga laddtryck, men fullt så enkelt är det ju inte med en 2,0:a. För säkerhets skull har LLK:n bytts mot en lite mer robust sak från Forge. Kopplingen har bytts till en standard B235R, som förhoppningsvis skall räcka till ett tag.

    Här är "chefsmeken" Jonas "18T" (vad nu det nicket har med hans förflutna som GT40-raketpilot att göra?) Gustafsson i full gång med kopplingsbyte


    I dagsläget är bilen inte färdigmappad, eftersom vår lilla tilltänkta "dyno day" i förra veckan försvann i finlir med en elegant grå 9-5 SC, en rätt så vass NG900 med trilskande laddtryck osv.

    Här står en kollektion av skåp utanför rototestlokalen (den gråa i bakgrunden är inte fullt så beskedlig som den ser ut...)


    Första repan med laptopen inkopplad var strax efter 23.00 och vi bröt för dagen kl. 02.00. Resan hem gick betydligt fortare än resan dit, så mycket kan jag väl säga. Om det sedan berodde på den nyfunna effekten, avsaknaden av trafik, hemlängtan eller det faktum att upprepade accelerationer upp till ett par hack över rekommendationerna är bra för att hålla koncentrationen uppe, det låter jag vara osagt... Den levererade luftmassan indikerar ca. 300 hk/420 Nm, men exakta siffror får anstå tills färdigmappning och bromsning i Rototesten.

    Nåja, kom till slut hem till Stockholm kl. 03.45, hyfsat "mör"... Hur kul är det att då inse att det är "städnatt" och att det inte finns några parkeringsplatser? Fick bli den vanliga lösningen: en handskriven A4-lapp med vädjan till lapplisorna... Funkade förstås, precis som vanligt!

    Eftersom bilen var en snikig Linear i sitt tidigare liv (ja, när den rullade ut från Bekö Bil alltså...) så behövdes en lite lätt chassiuppgradering. För komfortens skull blev det en kombination av ställbara Konidämpare och Eibachfjädrar. Även bromsarna förbättrades ett snäpp, med 308 mm Aero skivor och ok. Känns i dagsläget som att det bettar fullt tillräckligt med helt original skivor och klossar.

    Utseendemässigt har ju Saab haft vänligheten att låta snikmodellerna ha mer eller mindre samma optik som Aero till M/06, i alla fall med det förnämliga ProPerformancepaketet som bl a innehåller lackade handtag, lister och samma sidokjolar som Aero.

    Efter att ha sett bilderna från bilmässan i USA på BioPower Aero så "såg jag ljuset"... Så skall min bil se ut!

    Framifrån


    Bakifrån - notera Hirschslutröret


    Första steget blev att byta ut de 3-Spoke Double som bilen levererades med till dessa:

    Bilden har ingenting med "att se ljuset" att göra...


    I dagsläget ser bilen ut så här, lite småskitig och parkerad på gatan:





    Framtidsplaner? Jo, tackar som frågar...

    Konkret ser planerna ut så här:

    1 ) Hjulinställning KLART!

    2 ) Få lite "småskavanker" fixade, t ex kärvande vänster dörrhandtag fram, en lite lös dörrsida och ett högtalargaller som ploppar upp av sig självt när det blir varmt... Får väl bli till första service kanske.

    3 ) Plocka bort lite "bling-bling" under huven, som någon klåfingrig person har satt dit...

    Så här kan det ju inte se ut?


    4 ) Mappa färdigt och plåga den i Rototesten KLART! Slutresultat: 310 hk/412 Nm. På hjulen...

    5 ) Montera USA-vinge bak (lackas vilken dag som helst - svart såklart... ) KLART! Blev dock en Hirsch, p.g.a. stöld...

    6 ) Uppgradera inredning en aning, med "sportratt" från 9-5 Vector (valde den före Aeroratten eftersom den kändes betydligt skönare) och en komplett 9-5 Aero M/06 skinninredning. KLART!
    Nuvarande inredning...


    Aeroinredning...


    7 ) Fixa ett snyggare slutrör, helst en Hirsch enkelpipa, om det går att snacka sig till...

    Nuvarande Ferritapipa passar, som synes, inte riktigt formen på bakstötfångaren, som numera även har en Aero undre del


    8 ) Montera dimljus fram

    9 ) Montera den avbländbara backspegeln med kompass som ligger och skräpar på vinden

    10) Mera mos? KLART! Slutresultat: 327 hk/411 Nm. På hjulen...

    Fortsättning följer...kanske lite snyggare bilder också så småningom...


    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 162
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    trevligt trevligt Vad säger jobbet om att modifiera bilen sådär?
    hehe KK får hoppas att de aldrig får reda på det annars blir det att leta nytt jobb

    Snygg bil förresten

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    trevligt trevligt Vad säger jobbet om att modifiera bilen sådär?


    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Trevlig bil det där Jag har kört typ 150 mil av 300 med den
    Men som sagt, trevlig bil mot vad jag trodde redan original.. Ska bli kul att provköra nu när det är mappat och klart...
    Ja, du vet ju i alla fall hur en 9-5 2,0t BioPower går original, till skillnad från mig. Ja, OK...jag provkörde en i vintras i snömodd, men det kanske inte riktigt räknas? Svulstiga 370 mil har den faktiskt gått nu.

    För att tysta mina belackare (läs: putsbögar i bekantskapskretsen) som hävdar att jag aldrig tvättar mina bilar så kommer här ett färskt bildbevis på att det faktiskt händer att jag vaskar av åket.



    Ja, om ni undrar över bildkvaliteten så är EOS350:an uppe i Dalarna.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 407
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Vad säger jobbet om att modifiera bilen sådär?

    Finns två gyllene regler i sådana här situationer:

    1. Fråga inte, då är det ingen som kan säga nej.
    2. Det dom inte vet, har dom inte ont av.

    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Citat Ursprungligen postat av SAABoholic
    Finns två gyllene regler i sådana här situationer:

    1. Fråga inte, då är det ingen som kan säga nej.
    2. Det dom inte vet, har dom inte ont av.
    Exakt. Självklart står man själv "risken" om någonting går sönder, eftersom garantier i viss mån far och flyger, men den risken står man ju även med en privat bil, så skillnaden är i mina ögon försumbar.

    Självklart underlättar det att ha ett litet hum om bilar och, inte minst, att ha en "trogen" mekaniker som aldrig skulle få för sig att skvallra...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Citat Ursprungligen postat av Treo
    Grymt häftigt!
    Men är du nöjd med bromsarna? Du som gammal Aeropilot borde ju sakna det bettet. Jag tror aldrig jag skall få stopp på bilen när jag måste köra min 2.0:a ibland. Eller så har de kanske blivit bättre i 06:an mot 99:an.
    Hej,

    Det sitter 308 mm Aerobromsar fram numera. Står uppe i den långa och virriga brödtexten ovan...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 539
    Kul med lite pill! Ser ju blank och fin ut. Hjulinställningen kan du föresten grejja själv med lite fiskelina och ett vattenpass, så lär du dessutom känna ditt chassie samtidigt...

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Citat Ursprungligen postat av perr
    Spännade projekt eftersom jag törs gissa att det inte stannar vid 300 hk...
    Är det din kärra Maptun skriver om som projekt på sin första sida??
    Hej,

    Vi får väl se vad Rototesten säger efter lite mer finlir med laptopen. 300 hk är trots allt bara en uppskattning i dagsläget, men visst hoppas jag att slutresultatet blir över 300 hk. Prestandan duger dock, även om jag från mappningen vet att det finns en del mer att ge. Fredrik ställde ner vridet ett par hack, eftersom bilen trots allt knappt är inkörd. Jag har tydligen en otrevlig ovana att inte lyda hans "förmaningar" så han har gett mig ett elektroniskt koppel istället...

    Min är väl inte den enda BioPowern "på G", men gissningsvis är det jag som är den godtrogne kunden som fått habegär efter en BioPower Aero...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 032
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av perr
    Spännade projekt eftersom jag törs gissa att det inte stannar vid 300 hk...
    Är det din kärra Maptun skriver om som projekt på sin första sida??
    Hej,

    Vi får väl se vad Rototesten säger efter lite mer finlir med laptopen. 300 hk är trots allt bara en uppskattning i dagsläget, men visst hoppas jag att slutresultatet blir över 300 hk. Prestandan duger dock, även om jag från mappningen vet att det finns en del mer att ge. Fredrik ställde ner vridet ett par hack, eftersom bilen trots allt knappt är inkörd. Jag har tydligen en otrevlig ovana att inte lyda hans "förmaningar" så han har gett mig ett elektroniskt koppel istället...

    Min är väl inte den enda BioPowern "på G", men gissningsvis är det jag som är den godtrogne kunden som fått habegär efter en BioPower Aero...

    Mvh

    KK
    Vad är det för turbo du har satt på?

    Mvh sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 824
    Låter trevligt detta KK.

    Tänkte också på det här med turbon. Är det din TD04 från förra skåpet som fått plats? Hur är det med kolvbiten? Blir det smidda i denna också för att sova gott eller ska nya blocket vara OK ändå för effekt runt 300hk.

    Sen har du ju gått tillbaka till rätt färg igen. På en Saab finns bara rött och svart. Även fast det är ett helskotta att hålla ordning på.


    Lycka till så kanske vi ses i Örebro vid något tillfälle...
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Hej,

    Vi kan diskutera etanolförbrukning i den här tråden: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?p=1036274

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 032
    KK>
    Vad sitter det för turbo på bilen?
    Är det en aero 15t 5# eller större?

    Mvh sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Vad sitter det för turbo på bilen?
    Är det en aero 15t 5# eller större?
    Det är nåt skrot som låg på hyllan och skräpade... Inget extremt, utan alldeles lagom, en 19T #6.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 032
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Vad sitter det för turbo på bilen?
    Är det en aero 15t 5# eller större?
    Det är nåt skrot som låg på hyllan och skräpade... Inget extremt, utan alldeles lagom, en 19T #6.

    Mvh

    KK
    Ja då ska inte 300hk vara några problem.
    Vi tog 306hk med 15t 5#

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164

    Re: "Skattesmitaren" - 9-5 BioPower med aerokomple

    Citat Ursprungligen postat av ime95mos
    Vem är återförsäljare för backspegeln med kompass ?
    Finns, mig veterligen, inte att köpa i Sverige via ÅF. Har för mig att jag sett den på www.saabcatalog.com, men sist jag kollade var den sajten nere för "ombyggnad" (precis när jag skulle köpa USA-vinge... ). Backspegeln är avsedd för den nordamerikanska marknaden egentligen.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Citat Ursprungligen postat av sebastian
    Hur är det med kolvbiten? Blir det smidda i denna också för att sova gott eller ska nya blocket vara OK ändå för effekt runt 300hk.

    Sen har du ju gått tillbaka till rätt färg igen. På en Saab finns bara rött och svart. Även fast det är ett helskotta att hålla ordning på.
    Jo, visst är det snyggt med svart bil, erkännes villigt. Men jag är ju kanske inte den störste putsbögen i huvudstaden (inte ens i kvarteret... ), så vi får se. Får göra mitt bästa. Visserligen har jag snälla kompisar som säkert tvättar eller polerar bilen emellanåt (av omtanke om bilen...) om jag låter den bli tillräckligt skitig. Borde ha tagit en bild på Håkan och Freeboo när de satte på Aerofälgarna utanför medan jag gjorde fransk potatissallad i köket.

    Kolvarna ska nog inte vara nåt problem med de här effekterna. Kanske räcker till 307 hk i alla fall?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Citat Ursprungligen postat av MrZ
    Automatisk avbländbar backspegel med inbyggd kompass finns att köpa hos vilken saabhandlare som helst.
    Har för mig att den kostar 11600kr, inte helt säker.
    Då har man lärt sig nåt nytt idag. Typiskt dock att man betalt ett överpris...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  18. #18
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 883
    Ja man får tacka för provkörningen helt underbar bil, fin respons och makalöst drag hmm undrar om jag skall skaffa mig en företagsbil
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    En liten uppdatering efter första semesterdagen...

    Ny inredning...


    ...som man sitter som en kung i!]


    Ny ratt... Valde med flit denna istället för aerodito eftersom den är grymt mycket skönare...


    Bilen går kanon f.ö. Lite "tung i gumpen" på vägen upp till Dalarna, med full packning och en extra inredning, men det verkade inte bekomma den nämnvärt faktiskt... Låg runt 1,2 l/mil på E85 med "plustempo" och en del omkörningar.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 164
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Det jag reagerar mest på är att du numera kör manuellt!
    Grymt snygg inredning för övrigt!
    Ja, det fick bli manuell av budgetskäl. Kände inte för att hosta upp ytterligare 11-12' kr egna pengar för att få automatlåda. Det är nog det jag saknar mest från Grå Skåpet faktiskt, även om takluckan var trevlig...

    Inredningen är underbar! Äntligen har bilen den där "nybils-läderdoften" som en Saab Aero (hmm...OK...jag vet att det är en "wannabee") skall ha.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Svar: 730
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 10:01
  2. Spridare till BioPower, 630 mer "tåliga" mot E85-sjukan?
    Av alfaDude i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 08:52
  3. Dela dina erfarenheter av "Saab 9-5 biopower 2.0t"
    Av Nightwish72 i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 20:58
  4. Saab 9-5 Biopower 2005. Bromspedalen "tickar" i låg fart
    Av frollo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 00:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •