Japp, det var precis dit jag ville komma.
Bland de första versionerna gav upp emot 500nm tex
Edit. Nää, inte direkt.
Japp, det var precis dit jag ville komma.
Bland de första versionerna gav upp emot 500nm tex
Edit. Nää, inte direkt.
De första versionerna brände kolvar i Södertälje........Ursprungligen postat av AeroRydde
Det tror jag inte du har riktig koll på.. Dock så spikades en motor sönder i labbet där. Det har ju iaf sagts så, har aldrig hört nån försöka lägga locket på om det. Det är en ganska rolig historia dock.
Vad har jag inte koll på ? I så fall upplys mig.Ursprungligen postat av AeroRydde
Näää....
Och nu har detta redan avhandlats i diverse trådar och denna tråd handlade knappast om detta heller, så diskussionen är tyvärr över.
Att det finns lite olika versioner av ett program och att effekten inte stämmer exakt på newtonmetern mellan de är ju inget konstigt.
Ursprungligen postat av AeroRydde
Diskussionen tyvärr över ? Du har ju inget nytt att komma med.....
Konstigt att dessa siffror lades upp på saabcentral (Och här) av Sasse när Nordic Steg 3 diskuterades. Varför skulle då Sasse lägga upp siffror från ett påställt Steg 3 ?
Markus
Jag klockade bilen igår, 100-150 4,6 sek. enl. den analoga glädjemätaren.
Svart 9-5 Aero sedan -05
Ursprungligen postat av 9-5aerosedan02
Nästan lika rappt som polarens 9000 2,0i som jag körde i går
(längtade tebax till 9-5:an )
Mvh/Patrik
Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
STCS #5587
Gomorron!Ursprungligen postat av negative
Jag tror det var ett nedställt program han la upp siffror på faktiskt.
/Rydde
Kul att det diskuteras igen.
Den bromsningen som gjordes för ett år sedan är lite ned ställd i mellan registret för kopplingen tyckte inte om det.
Toppeffekten är dock den samma.
Angående södertälje siffror så finns det ca 100sidor som tar upp detta så det är bara att söka.
Angående acc så är 9-5aerosedan02´s 9-5:a 15% snabbare nu.
räkna 15% på 265hk så blir det i runda slungar 300hk+
Då är det iförsig inte korrigerat
Kul att du är nöjd 9-5aerosedan02.
Är det något annat så pm eller ring.
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
faan jag måste snart ta mig i kragen jag oxo...
träsket hette det så?
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Ursprungligen postat av perr
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1
Ja, går väl dagligen i Aftonbladet (eller var det Expressen), strax innan TV-tablån...Ursprungligen postat av perr
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
304,75hkUrsprungligen postat av Sasse
Svart 9-5 Aero sedan -05
311,76 hk blir det t o m om man ska räkna på rätt sätt (265/0,85). Men då har man inte tagit hänsyn till luftmotståndet. Så sanningen ligger ngnstans mellan dessa väden. Och tur är ju också att Sasses uppskattning på 15% bättre acceleration är så enormt vetenskapligt exakt, så vi kan beräkna detta till 7:e decimalen om vi villUrsprungligen postat av 9-5aerosedan02
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.