Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Original vs steg 3 på 9-5 Aero

  1. #21
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Japp, det var precis dit jag ville komma.

    Bland de första versionerna gav upp emot 500nm tex

    Edit. Nää, inte direkt.

  2. #22
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 961
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Japp, det var precis dit jag ville komma.

    Bland de första versionerna gav upp emot 500nm tex
    De första versionerna brände kolvar i Södertälje........

  3. #23
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Det tror jag inte du har riktig koll på.. Dock så spikades en motor sönder i labbet där. Det har ju iaf sagts så, har aldrig hört nån försöka lägga locket på om det. Det är en ganska rolig historia dock.

  4. #24
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 961
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Det tror jag inte du har riktig koll på.. Dock så spikades en motor sönder i labbet där. Det har ju iaf sagts så, har aldrig hört nån försöka lägga locket på om det. Det är en ganska rolig historia dock.
    Vad har jag inte koll på ? I så fall upplys mig.

  5. #25
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Näää....

    Och nu har detta redan avhandlats i diverse trådar och denna tråd handlade knappast om detta heller, så diskussionen är tyvärr över.

    Att det finns lite olika versioner av ett program och att effekten inte stämmer exakt på newtonmetern mellan de är ju inget konstigt.

  6. #26
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 961
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Näää....

    Och nu har detta redan avhandlats i diverse trådar och denna tråd handlade knappast om detta heller, så diskussionen är tyvärr över.

    Att det finns lite olika versioner av ett program och att effekten inte stämmer exakt på newtonmetern mellan de är ju inget konstigt.



    Diskussionen tyvärr över ? Du har ju inget nytt att komma med.....

    Konstigt att dessa siffror lades upp på saabcentral (Och här) av Sasse när Nordic Steg 3 diskuterades. Varför skulle då Sasse lägga upp siffror från ett påställt Steg 3 ?



    Markus

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    333
    Jag klockade bilen igår, 100-150 4,6 sek. enl. den analoga glädjemätaren.
    Svart 9-5 Aero sedan -05

  8. #28
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 961
    Citat Ursprungligen postat av 9-5aerosedan02
    Jag klockade bilen igår, 100-150 4,6 sek. enl. den analoga glädjemätaren.

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 369


    Nästan lika rappt som polarens 9000 2,0i som jag körde i går
    (längtade tebax till 9-5:an )

    Mvh/Patrik
    Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
    Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
    STCS #5587

  10. #30
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Citat Ursprungligen postat av negative

    Konstigt att dessa siffror lades upp på saabcentral (Och här) av Sasse när Nordic Steg 3 diskuterades. Varför skulle då Sasse lägga upp siffror från ett påställt Steg 3 ?
    Gomorron!

    Jag tror det var ett nedställt program han la upp siffror på faktiskt.

    /Rydde

  11. #31
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 033
    Kul att det diskuteras igen.

    Den bromsningen som gjordes för ett år sedan är lite ned ställd i mellan registret för kopplingen tyckte inte om det.
    Toppeffekten är dock den samma.

    Angående södertälje siffror så finns det ca 100sidor som tar upp detta så det är bara att söka.

    Angående acc så är 9-5aerosedan02´s 9-5:a 15% snabbare nu.
    räkna 15% på 265hk så blir det i runda slungar 300hk+
    Då är det iförsig inte korrigerat

    Kul att du är nöjd 9-5aerosedan02.

    Är det något annat så pm eller ring.

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  12. #32
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    5 995
    Medlem#
    1540
    faan jag måste snart ta mig i kragen jag oxo...

    träsket hette det så?
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  13. #33
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Citat Ursprungligen postat av perr
    faan jag måste snart ta mig i kragen jag oxo...

    träsket hette det så?
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Citat Ursprungligen postat av perr
    träsket hette det så?
    Ja, går väl dagligen i Aftonbladet (eller var det Expressen), strax innan TV-tablån...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    333
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Kul att det diskuteras igen.

    Den bromsningen som gjordes för ett år sedan är lite ned ställd i mellan registret för kopplingen tyckte inte om det.
    Toppeffekten är dock den samma.

    Angående södertälje siffror så finns det ca 100sidor som tar upp detta så det är bara att söka.

    Angående acc så är 9-5aerosedan02´s 9-5:a 15% snabbare nu.
    räkna 15% på 265hk så blir det i runda slungar 300hk+
    Då är det iförsig inte korrigerat

    Kul att du är nöjd 9-5aerosedan02.


    Är det något annat så pm eller ring.

    Mvh Sasse
    304,75hk
    Svart 9-5 Aero sedan -05

  16. #36
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 528
    Citat Ursprungligen postat av 9-5aerosedan02
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Kul att det diskuteras igen.

    Den bromsningen som gjordes för ett år sedan är lite ned ställd i mellan registret för kopplingen tyckte inte om det.
    Toppeffekten är dock den samma.

    Angående södertälje siffror så finns det ca 100sidor som tar upp detta så det är bara att söka.

    Angående acc så är 9-5aerosedan02´s 9-5:a 15% snabbare nu.
    räkna 15% på 265hk så blir det i runda slungar 300hk+
    Då är det iförsig inte korrigerat

    Kul att du är nöjd 9-5aerosedan02.


    Är det något annat så pm eller ring.

    Mvh Sasse
    304,75hk
    311,76 hk blir det t o m om man ska räkna på rätt sätt (265/0,85). Men då har man inte tagit hänsyn till luftmotståndet. Så sanningen ligger ngnstans mellan dessa väden. Och tur är ju också att Sasses uppskattning på 15% bättre acceleration är så enormt vetenskapligt exakt, så vi kan beräkna detta till 7:e decimalen om vi vill
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. Steg 3 box i övrigt original bil.
    Av xain i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 16:50
  2. Original växellåda @ Steg 5
    Av Segfirre i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 08:56
  3. Nordic Steg 2 (aut) mot Aero Original?
    Av Henz i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-04, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •