Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Magnetventilen surrar 9000

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -

    Magnetventilen surrar 9000

    Hej!
    Tog min 9000 på en tur för första gången sedan hösten och upptäckte att magnetventilen surrar. Detta även när jag är på tändläget.
    Jag testade att felsöka den genom att mäta och blåsa i den och allt verkar normalt. Bilen gick normalt vad jag kunde känna.
    Jag öppnade upp ECU:n och uppmätte avvikande värden enligt någon tråd som Uhr lade upp här på forumet för en tid sedan.

    Alltså har jag tänkt att byta ut de tre MOSFETarna/drivsteget som ska vara boven.

    Vilka komponenter ska jag ha? Länk tack!
    Kan det vara en bra idé att få på lite kylpasta i bakkant på de, där de ligger emot värmeskölden?
    Har ni några tips eller något att tänka på?

    Tack på förhand!
    Saab 9-3 Aero SC V6 -07 Ägt
    9-3 2.0T Aero SS -04 Ägt
    9000 A50 2,3t -97 Ägt
    9000 2,3T "Aero classic" -98 Nuvarande

  2. #2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -
    Jag har funderat på det ett par gånger men just nu är det lite svårt då jag inte har någon möjlighet till att programmera om boxen, även att det är min enda box jag har till bilen just nu. Får jag igång denna lär jag fixa en till just för att försöka få till konverteringen.

    Som det är nu behöver jag bara få fram komponenten. Har sett äldre inlägg men just den komponenten har utgått som de hänvisar till och ersatts med någon ny!

    Tack för tipset. Får ta och spara länkarna.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vad är detta på bilden som surrar? 9000
    Av kallekula19 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-19, 00:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •