Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Skrammel i NG9-3

  1. #21
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 426
    Det tror jag inte då SC i stort sett är en SS med ett skåp baktill.
    Nu för tiden är det ju ofta elektronik som krånglar och det finns ju inte så mycket ny sån i skåpet kan jag tänka.
    Bara hoppas att den nya motorn inte krånglar...
    Senast redigerat av Moderator den 2023-08-23 klockan 16:53. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    124
    Hoppas du har rätt!
    *såld*9-3 SC Aero -06*såld*
    Leverans av en BMW 330xi Touring Mars -06

  3. #23

    skrammel - 9-3ss 2007

    Jag måste få skriva av mig lite...Min 9-3 skrammlar så fruktansvärt mycket, jag blir så less utav att åka omkring i denna skrammelhög.

    Vad som skrammlar:

    båda framdörrarna, - grymt irriterande ljud när man lyssnar på musik, hela känslan har liksom försvunnit
    Instrumentpanelen, - har löst detta lite grann genom att stoppa lite ihopvikt papper mellan "sargen" runt instrumentering på ovansidan.
    Baksätet, - vid sidan av baksätet emot dörrarna finns en del som har släppt ifrån sina fästen vilket resulterar i gnissel när karrossen rör sig, riktigt jobbigt
    Hatthyllan, - låter som bakrutan inte sitter ordentligt fast emot karrossen så ett konstant tickande/skrammel pågår trots att man kör på en helt rak nyanlagd väg....

    för övrigt är det genomgående skrammel i stort sett ifrån hela inredningen, bla skinnet vid stolen vid förarsidan låter när det gnuggas emot kanten där man ställer in stolen,

    hela mittkonsolen knarrar, ja listan kan göras oändligt lång

    sen att det finns en hel del fel på det mekaniska, det är en annan sak

    varje dag när jag kör ifrån hemmet så undras jag över hur denna bil kan kosta så förbaskat mycket, det borde vara hälften...knappt ens det

    ps
    under 1 års tid (snart) har denna bil varit inne 4 gånger på verkstan för bla dessa fel.....suck



    jaja, såga mig nu bara:-)
    saab 9-3ss 1,9 tid - 2007

  4. #24
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988

    Skrammel i instrumentpanelen, 9-3SS

    Letar skrammel i panelen på bilen i signaturen.
    Jag tycker det kommer från sargen ovanför instrumenthuset. Tystnar om jag trycker ihop eller trycker ner på sargen.
    Blir inte tyst om jag trycker på instrumenthuset.
    Tog idag bort sargen för att försöka hitta något, men icke.

    Någon som har varit ut för samma?

    https://www.youtube.com/watch?v=hQST...=youtu.be&hd=1

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698
    Jag har problem med att innerbackspegeln skramlar på min, verkar vara själva plasten runt glaset som låter. Har även problem med att nackstödet till passagerarstolen skramlar.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2020
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -

    Skrammel i NG9-3

    Hej!
    Jag har ett jobbigt skramlande ljud som kommer från ovansidan instrumentpanelen ovanför handskfacket vid högtalaren ungefär.
    Det kommer och går och kan låta i stort sett i alla hastigheter.
    När det blir riktigt jobbigt brukar det hjälpa att slå till litegrann och då försvinner det ibland. Vet inte hur jag ska förklara ljudet men det liksom tickar/skramlar, ibland lågt, ibland ganska högt så man hör det i höga hastigheter.

    Har någon haft detta problemet förut och kan man på något sätt öppna upp någonstans och kolla?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •