Just som bilen verkade gå perfekt, lättstartad och med fin tomgång så tappade jag styrservoverkan på en tur. Mycket riktigt ett uppenbart rosthål på kylslingan till styrservon. Resten av rören ser väldigt friska och fina ut, så i likhet med flera andra med samma problem kom tanken om att byta ut den rostade slingan mot en annan slang upp. Vad jag inte riktigt kunnat läsa mig till är huruvida det faktiskt funkar.
Vad är era erfarenheter? Det är alltså på högtryckssidan med maxtryck på 120 bar enligt uppgift. Enligt WIS såg det visserligen inte helt omöjligt ut att byta ut den själv och utan billyft, men jag inser ju också mina begränsningar som mekaniker. Att kapa röret fint med en liten rörkap och skarva en skärningskoppling ser jag dock som klart görbart även för mig. Bilen är lite på en "besiktning till besiktning" - status, men är detta ändå bara att glömma?
Mycket tacksam för input