Hej!

Long story first så köpte jag en 9-5 Aero -02 som gått 24tn mil i måndags förra veckan.

Hittade inget konstigt när jag provkörde bilen och den enda felkoden den hade(den hade opensid) var att batteriet i stöldlarmet var påväg att dö. Den hade också en liten läcka i avgassystemet. Provkörde bilen och den gick som den skulle, dock hade den lite lite olja i, så köpte den och fyllde direkt på med olja.

Bilen är fullservad och rejält mycket är bytt och det finns kvitto på alla delar från speedparts, senast rem,hjul och vattenpump.

Påvägen hem(var ca 4-5mil hem) märkte jag att tryckvakten slog in ganska rejält och turbonålen gick in på det röda vid fullgas, efter att jag tankat fullt påvägen hem gick den dock bättre.

Innan jag kom hem körde jag till ica för att handla och skulle sen köra hem, plötsligt blinkar oljelampan till och bilen dör precis som om man stängt av tändningen, stod vid en rondell så startade bilen och körde runt i rondellen, när hg kört ut dog bilen igen på samma sätt, startade den igen och den började låta hemskt, körde in den till närmsta p-ficka och lät den stå där.

Kollade oljan dagen efter när den stått och den var nere under min så förmodligen har motorn gått torrt... Nu till det konstiga.

Bilen har ej rykt, varken blått eller vitt, ryker inte från oljepåfyllning, ingen oljeläcka någonstans vad jag kan se nu när den stått stilla, ingen olja i kylarvätskan. Luktar inte konstigt. Bilen är nu hembogserad och säljaren vill ta det till tingsrätten, så kan inte riktigt börja skruva och se exakt vad som hänt, behöver därför era bästa gissningar...

Här kommer en video på ljudet:
https://youtube.com/shorts/Kzz84yjPeD0?feature=share

(Fick bli att köpa en 9-3 -07 medans jag väntar på pengarna tillbaka...)