Igår fick 60mm wastegate:n som jag använt som laddtrycksaktiverad avgas cutout ryka! Börjar tröttna på ljudnivån om man råkar komma in i ladd lite snabbt när man kör mer vardaglig körning.
Det börjar nog bli gubbe av en antar jag
20230809_105203.jpg20230809_105225.jpg20230809_105301.jpg20230809_105322.jpg20230809_105246.jpg20230807_185907.jpg
Ska ta och ställa ner effekten lite så man inte mördar turbon nu med dessa mottryck och lägga det på en rimlig nivå möjligen ~80hk lägre samt dra av vridet lite typ 550nm kanske.
Tack vare kamaxelvalet så har jag inte jätte mycket effektförlust förrän inom 5600-6000varv, men inte värt att köra så då turbon är den som får lida i längden och vill helst skruva så lite som möjligt.
Idag besiktigades bilen och så var det upp till bevis för den nya WRC style katalysatorn jag monterade förra hösten att bevisa sig värdig. Den fungerade alldeles utmärkt trots att det enbart är en 100cell och HC är lågt så motorn går mycket rent, krävdes inte direkt förvärmning för något heller. En komplett UA och beröm för skicket på bilen
besprotokoll pappavagnen.png
/Joel