Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 513141516 SistaSista
Resultat 281 till 300 av 301

Ämne: Resurrection av min svarta 9-5 Aero '05

  1. #281
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Suck.

    Jag har ju blivit lite sjuk igen, nåt med hjärtat, så jag borde inte hålla på med "tyngre" saker, typ skruva under bilen i -3 grader..

    I alla fall, i morgon 21/11 så skulle det ju bli körförbud och jag har ju bytt damasken på vänstersidan och rivit, gjort rent, smort upp och justerat enligt ovan, men den känns fortfarande konstig, testade om den höll bilen
    i en backe vi har på jobbet, det gjorde den, MEN det gjorde en innan med när den blev underkänd.

    Nåja, för att kunna köra med bilen hade jag bokat ombesiktning idag, sista tiden på dagen (15:40) och rullde in till opus då, mycket trevlig besiktningsman och jag sa redan när han körde in den mot bromsprovaren att "funkar inte handbromsen nu vet jag inte vad jag gör, allt är isärtaget, rengjort och justerat efter bästa förmåga", "vi får väl se" sa han, men det visade sej att jag var orolig i onödan, "Det var ju JÄTTEBRA det här" sa han, "Så det är godkänt då" sa jag, och fick svaret "Absolut, långt över kravet"

    Sen kikade han på vänster styrled och konataterade att damasken var hel, sen höger och såg förvånad ut, "vad har hänt här ?" och jag sa att jag hade kämpat i timmar med att få loss den med mycket våld men inte lyckats, därför är den massakrerad och fick svaret "Aha, ja jag vet att dom kan sitta riktigt fast dom där". Jag visade att man inte får på en vanlig avdragare och han bara nickade.

    Nåväl, två av tre punkter godkända, och jag har en månad till på mej.

    Hur ska jag lösa detta då ?

    En kollega på jobbet har nån bekant som är pensionerad bilmek och har verkstan kvar och gör lite jobb åt vänner, bekanta och gamla kunder, fick hans nummer och ska se om han kan hjälpa mej.

    Men extrem tur har han även hjulinställningsgrejer och kan ställa framvagnen efteråt, om han nu lyckas få loss styrleden.. ..Tyvärr är det ju så att mina grejer och erfarenhet inte är så mycket sämre än vad en bilmek har kanske.. men denna gubben är ju av gamla stammen så kan kanske kan, dessutom borde han väl ha bytt styrleder på en 9-5 innan kan man hoppas.

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag frågade för övrigt om dom brukar ge nedslag på spruckna damasker på styrelder, och han sa lite diplomatiskt "Det kan vi göra", jag sa att på min fiero så är varenda damask sprucken och den gick igenom, men då svarade han att "fast den har väl fettnipplar på lederna ? då brukar man inte bry sej om damaskerna, det är bara på permanentsmorda man gör det."

    Logiskt iofs.

    Klart trevlig besiktningsman oavsett, och jag fattar ju att han inte kunde godkänna den trasiga damasken, den var ju ännu trasigare nu.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  2. #282
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Beklagar både sjukdomen och strulet med bilen. Intressant att man får en månad till om man besiktigar om med samma fel fortfarande inte åtgärdat!

    Har du frågat en Saab-verkstad typ Mats Riesel i Solna vad de tar för ett byte? Kanske är det fast-pris? Och kanske har de verktyg som gör det hela ganska enkelt? Bara en tanke.

  3. #283
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Man får en månad till om man "gjort försök till reparation" tror jag dom brukar säga, och har man lagat minst ett av felen så är det ju onekligen försök till reparation.

    Förra året hittade dom ju ett stort hål i avgassystemet som jag fixade, tyvärr fanns det ju et litet hål också som dom hittade när det stora var laget, suck, men då fick jag också en månad till på mej
    trots bara en "tvåa", å andra sidan had ejag ju lagat hålet dom pekade på första gången. ..men det är en dyr hobby om man ska besikta tre gånger varje år :P

    Nej, har inte kollat med nån saabverkstad, men den lokala går ju inte att anlita längre (99% kia) ocjh att åka till typ mats riesel blir ett så så stort projekt om bilen ska lämnas där.

    Nu har jag pratat med Göran som jag nämde ovan idag, jag ska lämna bilen där på måndag, sen får jag skjuts därifrån med min kollega som bor precis i krokarna (han som tipsade mej) som sen skjutsar dit mej igen efter jobbet.

    Göran gav ett väldigt tryggt och seriöst intryck på telefon och försökte först förklara hur jag skulle få loss den själv, men jag sa att jag har redan försökt och misslyckats, men han lät helt säker på att kunna få loss den.

    Å andra sidan har han ju en verkstad som även sysslar med tunga fordon så det lär väl finnas resurser typ stora avdragare osv

    Frågade inte om pris dock, men men

    2 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  4. #284
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    För övrigt..

    Jag hade ju problem med xenonlysena förut, förra vintern flimmrade båda fast på olika sätt, det vänstra flimmrade och det högra "ryckte",
    det blev lite bättre när jag gjorde rent maxisäkringarna (och jag tyckte även det lös starkare, men det kan ha varit inbillning)

    I våras tändes ju xenonfellampan, vilket efter mycket krångel visade sej bero på främre höjdgivare, som jag då bytte, och efter det verkade allt fungera.

    MEN, nu när kylan kommer flimmrar vänster lyse igen :/ speciellt vid kallstart och efter hårda inbromsningar ?

    Då sist köpte jag både en beg ballast och nya LED-lampor (med xenonfattning och drivning, har aldrig monterat dessa) , så om vädret blir lite bättre tänkte jag byta ballasten
    i första hand, tyvärr vet jag av erfarenhet att murphy säger att den beggade jag köpte säkerligen kommer från höger lykta och då blir det pannkaka
    att bara montera den, då måste även höger lykta kopplas ut medans man reservdelsprogrammerar vänster.. been there done that.


    Varför tror jag det är ballasten då ? ..Jo för jag hade exakt samma fel på höger lykta för flera år sedan, bytte den och flimmerproblemet försvann.

    Den ballasten har jag faktiskt öppnat och bytt mosfetkretsen och kondingar i, men inte testat, så egentligen borde jag byta till den, men det känns säkrare med den "nya" beggade.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  5. #285
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 262
    Passa på att gör rent di små säkringarna i reläboxen. Mina blinkningar har nästan försvunnit.
    Tror att ballasten behöver lite morgonström vid uppstart och vid kyla. (Kan det va kallödningar (sprickor) i boxen som gör det ?)
    Bytte även hel och halvljus reläerna med varandra.

  6. #286
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Det gjorde jag innan nån tipsade om maxisäkrningarna, både gjorde rent dom, sprayade och "juckade" dom lite i hållarna.

    Men det verkar onekligen som att det är ett spänninsgfall, vilket skulle förklara varför problemet uppstår direkt efter kallstart, men det flimrar aldrig med motorn avstängd.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  7. #287
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    SÄMSTA jävla dagen att lämna bilen på reparation till nån snubbe som bor mitt i skogen..

    Det var snöstorm och vägarna var inte plogade i morse, inte kul alls att köra dit, men lämnade den iaf.

    Lite efter lunch meddelar Göran att styrleden är bytt, yay!

    Tyvärr får min kollega som ska skjutsa dit mej ett annat ärende efter jobbet så jag kommer tillbaka till min bil flera timmar senare än beräknat, men
    göran ger ettt ryggt intryck och säger att det gick bra. Han vill ha 650:- för jobbet (jag hade ju redan en styrled), helt ok!

    Hittar min bil under ett typ 2dm tjockt snötäcke, borstar fram den och startar.

    Sen ska jag försöka köra upp för den lilla skogsbacken från hasn tomt.. trots fräscha hakka 9 med dubb så kommer jag typ 75% upp och glider sen ner igen.. ner i nån rabatt och fastnar där..

    Lyckligtvis extraknäcker göran även som plogare och sandare så han drar loss min bil med traktorn och plogar och sandar sen vägen, en halvtimma senare kan jag köra upp utan problem.

    Mycket snällt att hjälpa till!

    Sen en helveteskörning hem på smala skogsvägar, mestadels oplogade under rejält snöfall..

    På vägen hem så plingar det och jag får upp att antisladden är OFF ? jaha ? varför det ?

    Jag har fortfarande ABS-funktion och jag tror även EBD funkar (känns så) men inte antisladd, vid ett tillfälle då jag behöver det typ som mest, SUCK.

    Jaja, tog mej hem iaf och min gissning är att antisladd funkar i morgon igen.


    SKa försöka beställa en ombesiktning också.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  8. #288
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 262
    Härliga äventyr du har. Du får anlita han på sommar halvåret
    Siktar själv att besikta bilen på vår/sommar för att kunna åtg. fel vid rätt årstid.

  9. #289
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Haha, det siktade jag också på, sen pajade ju styrservoslangen och jag gissade fel (man ska aldrig gissa, ta reda på fakta.. ) och biloen blev ståendes till slutet av hösten och så blev det såhär.. :/

    Det var ju snökaosväder även idag, men bilen funkade oklanderligt, med ESP också..


    F.ö swichade jag göran en extra slant för att han var så bussig och hjälpte mej att komma loss och iväg

    5 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  10. #290
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 262
    Du får avslöja Görans hemliga adress om vi behöver en mek. i skogen

  11. #291
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Haha jag vet inte om han tar "nya" kunder egentligen

    bilen gick bra idag med f.ö, ska försöka boka in en bestid asap.

    Råkade läsa obesiktningsprotokollet och där stod det att handbromsen var godkänd, men att båda styrlederna fortfarande var icke godkända grr, han sa ju muntligen att vänster var ok!

    Jaja, båda borde godkännas vid nästa tillfälle.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  12. #292
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Suuuuuuuck..

    Det är verkligen någon som inte VILL att jag ska få igenom denna bilen..

    Tänkte besiktiga idag, fanns inga tider hos dom vanliga men däremot hos dekra, som jag vanligen undviker.

    Rullade in och han kollar på först höger (bytt) och sen vänster, sen frågar han om leden inte är bytt.. "nej, bara damasken, det var den nedslaget var på", varvid han sliter i damasken och
    säger att den inte sitter tillräckligt tight, jag frågar om det inte är godkänt då, "nej, den uppfyller inte sin funktion".

    Suuuck.

    När jag ombesiktade sist så frågade jag SPECIFIKT om vänster var okej "Ja, men höger måste fixas" fick jag som svar då.. hade jag fått ett nej redan då hade jag bett Göran byta BÅDA lederna, men nejdå.

    Jag blir så otroligt irriterad.

    Det är fan en halvmeter snö på infarten, och jag kommer knappt åt verktygen för garageporten är igensnöad.. blir ju VÄLDIGT roligt att försöka byta den i snö och minusgrader.


    Jag har god lust att bara skicka biljäveln på skrot för tillgället.. det går jävligt kasst med det mesta nu..
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  13. #293
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Fyfan, lider verkligen med dig! Hade jag varit dig hade jag åkt tillbaka till första stället och förklarat situationen. Att du fått muntligt okej (lär ju stå vem som besiktigat och kanske är tom den inne). Att du tog en annan station pga inga tider på den första. Kostar ju inget att fråga och med lite tur känner den igen dig.

    Jag stör mig också på den otroliga godtycklighet som råder på besiktningen. Hittills har det iof råkat bli mest till min fördel, men det blir ändå väldigt oberäkneligt. Senast fick jag igenom 9-5an där handbromsen förvisso tog bra men bara på absolut högsta kuggen på spaken. Och med samma ihopkärvade mekanism som dig. Ljuset på samma bil var näst senaste besiktningen precis på håret för högt för att på senaste vara helt spot on på båda sidorna (utan någon justering däremellan). Osv osv.

  14. #294
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 262
    Besiktiga på ny station och säg att den är bytt.

  15. #295
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Ja, det hade kanske funkat att besikta om och hoppas på en bättre besiktningsman, men jag orkar bara inte ta risken..

    Jaja, efter totalfloppen igår så var jag ju tvungen att fixa, jag köpte även en till styrled igår direkt efter besiktningen.
    Vänstersidan visste jag ju att jag kunde få loss konan på, det hade jag ju redan gjort innan, men sen ska den ju loss från styrstaget med vilket kan vara riktigt bråkigt ibland.

    Jag föberedde lite genom att skotta så gott dte gick runt bilen igårkväll när jag kom hem, men idag när jag gick upp snöade det..

    Jagb väntade i några trimmar men det bara fortsatte så jag insåg att det bara var att bita i det sura äpplet..

    En annan dum sak är att min garageport inte kan öppnas (det har blåst en stor driva framför, plus att jag vintertätat den inifrån) så jag fick krångla ut alla verktyg osv "bakvägen".

    Det första problemet var att jag inte fick under domkraften, jag kunde inte använda min stora garagedomkraft då den inte gick att få ut, så jag fick använda en liten, och dne är högre, och bilen var lägre, eller om det bara var isen under.. så jag fick lyfta på "alternativt" ställe, vilket visade sej inte vara så bra men men..

    Men hjulet kom av iaf..



    Det var även lätt att loss muttern till konan på leden, vilket var väntat eftersom den var loss nyligen, och konan lossnade också med en lätt smäll på muttern, sen blev det lite jobbigare.. till att börja med verkar låmuttern till leden vara av storlek 21 eller
    möjligen 22, jag har nog en nyckel för det men kunde omöjligen hitta, så det blev skiftnyckel

    Fick ganska snabbt loss leden från muttern, men muttern satt bergfast i staget :/ ..Dock var den nya leden ungefär lika lång så det slutade med att jag bara gängade av den gamla och på den nya och låste den mot den fastnade muttern, det gjorde dock att hjulinställningen blev nån millimeter fel tror jag, lite svårt att mäta, men jag gjorde så gott jag kunde.



    Nu behövdes det ändå en hjulinställning oavsett, redan innan styrledsbytena men ändå störande att göra det värre (eller bättre, vem vet)

    Måste försöka hitta nån firma som kan göra en hjulinställning, många tar dock ockermycket betalt för det, eller som tex meca som har en stor banner med "Fast pris för hjulisntällning 995:-", och sen om man bokar kostar det 1595 ändå, idioter. Andra tar ännu mer, typ 2000 är inte ovanligt.

    iaf, på med hjulet och ner med bilen igen.. nu ska jag boka ombesiktning IGEN nu i veckan..




    Fy fan, detta var INTE roligt, jag fryser fortfarande
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    6 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  16. #296
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Idag tog jag bilen till jobbet, MOT mina principer provkörde jag ju aldrig bilen efter reparationen i lördags, mycket för att jag var otroligt kall och less.

    Det fick jag sota för idag, bilen var otroligt läskig att köra, körde man över 60-70 nånstans kändes den som en båt, det gick välsdigt lätt att styra vänster men svårt till höger
    och väghållningen var skit.

    Hjulinställningen var alltså totalfel.

    Jag fick ta lite tid på jobbet och ringa runt och se om nån i närheten kunde göra en snabb hjulinställning.. ICKE.. pratade med fem firmor och ingen kunde göra det idag, fredag var tidigaste tiden.
    Flera tog dessutom ockermycket betalt, en firma skulle ha 2390:- för det..

    Då kände jag att detta funkar inte, så efter jobbet åkte jag och tog min besiktningstid, fick bilen godkänd, och sedan antog jag det erbjudandet min snälla mamma gav mej innan,
    att byta bil med henne under vintern, taskigt mot mamma tänker ni, men hon kör inte bil när det är snö, eller minusgrader, eller är mörkt typ.

    Så direkt efter godkänd besiktning körde jag 32km hem till mamma och parkerade stackars svarten i hennes carport och körde hem i hennes toyota.

    Eftersom jag inte kan ha batteriet på laddning låste jag bilen och plockade ut batteriet och tog med mej hem.

    Det känns jäkligt surt, men bilen är iaf besiktad (december 2024 ut), och till våren kan jag boka en tid hos nån firma som kan ställa in hjulvinklarna och sen köra med bilen.

    Nu är det ju inte BARA hjulvinklarna som är grejen heller, utan lyset på denna bilen är ju under all kritik, och dessutom har jag det där skumma ljudet när den är kall,
    så jag litar inte helt på den..

    Men men, nu får det bli såhär, just nu har jag väldigt mycket problem i livet och att ha en "problemfri" bil lyfter iaf en sten från mina axlar, vilket kan behövas.

    ..Men det känns trist, jag tycker faktiskt lite synd om bilen som står där utan batteri Man får en personlig relation med en bil man kört och meckat så mycket med, iaf får jag det.

    1 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  17. #297
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    502
    Känslan av "det var nog sista gången" inföll vid min senaste besiktning också.
    Subframebussningarna fram var gränsfall på att bli godkända, tillsammans med två andra ställen av bussningar.
    Torde vara ett verkstadsjobb för 15-20k, vilket för en rostig Linear som gått snart 40 är en svår investering att motivera. Men det är en kär familjemedlem.
    Hursomhelst, grattis!! Hoppas du hittar inställning till rimligt pris. Vianor kan ha bra kampanjer ibland, fick AC servad oförskämt billigt där förra sommaren.

  18. #298
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Tråkigt men rimlig lösning du gjorde ändå. Som du säger påverkar det ju livet så mycket när bilarna strular och om det infaller med annat, ja då blir det lätt för mycket.

    Det finns ju flera sätt att göra en hyfsad hjulinställning själv med vanliga mätverktyg när det blir vår, men jag vet inte hur bra det blir faktiskt. Har man hyfsat fräscha däck kan det nog vara typexempel på att vara dumsnål, men är man osäker på bilens fortsatta levnad kanske det är good enough.

  19. #299
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    ..Och bara för att jag jinxade allt genom att säga att nu har jag en problemfri bil över vintern så..

    När jag skulle starta bilen i -18 hos farsan nyss så klickade bara nåt relä när ajg drog till start med nyckeln, den tände ju upp en del symboler som jag
    inte visste vad det var så jag gick in till farsan igen och läste instruktionsboken, inget verkade relevant utan dessa var nog bara pga att motorn inte var startad.

    Farsan sa att "Det är nog bara startmotorn som står fel på kuggen, prova att lägga i en växel och gunga lite", jag provade istället att växla lite och
    drog sen på nyckeln, och startmotorn gick direkt.

    Men suck, hur ska jag kunna lita på denna bilen då :P


    Har ställt av saaben nu f.ö för att spara lite försäkring o skatt.. Fått tps om en gummivekstad här i obygden som har rimliga priser på hjulinställning, så vi får se till våren.

    Tänkte väl köra hem den och juster in hjälpligt (?) och sen isåfall köra dit den och få en riktig hjulinställning gjord.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  20. #300
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Grisslehamn
    Inlägg
    430
    Medlem#
    -
    Hej Glenn.. vilken verkstad är det som har skapliga priser nära dig? Jag behöver göra en inställning jag me.
    Bor ju iallafall ganska nära
    Saab 9-5 Vector -03

Liknande ämnen

  1. Svar: 349
    Senaste inlägg: 2023-02-25, 16:04
  2. Den svarta 9-3:an Aero
    Av Niklas123 i forum Projekt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-08-12, 17:19
  3. Svarta fälgar på Röd 9000 Aero?
    Av BjörnR i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 13:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •