Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Intermittent startproblem OG9-5

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2017
    Inlägg
    14
    Medlem#
    -

    Intermittent startproblem OG9-5

    Hej!

    Vänder mig till detta guldforum i tider av nöd. Har läst tidigare trådar som kopplar till ämnet men de svävade ut litegrann och hoppas att någon kan hjälpa mig
    Jag har en saab 9-5 2,3 årsmodell 05 tillverkningsår 04.

    Under senaste månaderna har den börjat bli lite grinig med att starta. När jag vrider om nyckeln tänds allt upp men när jag ska tända så händer ingenting. I början kunde det bara vara någon sekunds fördröjning, ibland behöver jag ta ur nyckeln och göra om processen några gånger för att den ska förstå, och ibland måste jag bara hålla nyckeln i tändningen i någon minut för att den ska fatta vinken. Så fort den börjar tända så går det utmärkt och den rullar på fint. När den gått en stund brukar tändningen funka utmärkt.
    Idag så lyssnade jag efter ljud när jag vred om nyckeln. Hörde ingenting, men precis innan den startade så började något tyst brumma litegrann och så kom ett klick, sen drog den igång.

    Jag har kollat runt litegrann så nu har jag bytt batteri i nyckeln. Jag var i garaget igår och bytte ut vevaxelgivaren/Impulsgivaren (fasiken vad pillrigt det var) och trodde jag hade löst det tills imorse då jag fick vrida om nyckeln några gånger igen för att få igång den.

    Någon som har ideer? om det är möjligt så tycker jag de e både kul och trevligt för plånkan att fixa själv!
    Senast redigerat av NyaÄgaren den 2021-05-17 klockan 18:14.

Liknande ämnen

  1. Intermittent lås/upplås och startproblem NG9-3
    Av Xyph3r i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2020-10-07, 19:30
  2. [LÖST] Intermittent startproblem 9000 -97
    Av Leab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-18, 20:17
  3. [LÖST] Intermittent startproblem OG9-5
    Av niekh i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 21:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •