Spärrsegment, handbroms 703442 SAAB 92A.jpg
Gångjärnsögla, motorhuv 703508 SAAB 92A.jpg
Handtag, lås motorhuv 703513 SAAB 92A.jpg
Fick ej loss knoppen, så den maskerades.
Fäste, gummibuffert 703143 SAAB 92A.jpg
Kunde skrapa bort flagor av rost, men det finns förhoppningsvis tillräckligt med gods kvar för att delen skall vara hållbar.
Kopplingsarm 702695 SAAB 92A.jpg
Maskerat den yta som pressas genom godset i växellådan.
Slutbleck, dörrlås 702215 SAAB 92A.jpg
Gedigen del som inte behövde göras ngt åt.
Manöverarm, frihjul 703661 SAAB 92A.jpg
Manöverarmen till frihjulet skulle ha tagits med till pulverlackering (se tidigare inlägg), men jag missade denna del då.
Nåjaa, hoppas jag hittar någon svart kulör som inte skiljer altför mycket från de pulverlackade delarnas.
Distansrör, fönstermekanism dörrar 701461, 701460 SAAB 92A.jpg
Dessa sitter i dörrens fönsterhiss mekanism.
Fjäder, friskluftslucka 704564 SAAB 92A.jpg
Genomföring 90°, genomföring rak, kedja kylarjalusi 780290, 780289 SAAB 92A.jpg
Mest att blästa för att rengöra före målning...
Reglagestång, värmeluftsspjäll 780449 SAAB 92A.jpg
Lite rost som får tas bort.
Skrämbrickor, gångjärnsögla motorhuv SAAB 92A.jpg
Några extra brickor med på bilden än vad som egentligen behövs på bilen.
Led, handtag lås motorhuv 703511 SAAB 92A.jpg
Med tid, så får vissa grejjer ett såpass gediget oxidlager, att det inte längre rostar så mycket (i torr miljö).
Men jag siktar på delar med minimal oxid.
Lager, gaspedal 703078 SAAB 92A.jpg
Dessa håller gaspedalen(som är mer som ett långt stag) på plats.
Krampa, dörrstopp 702773 SAAB 92A.jpg
Det är rätt benämning enligt reservdelskatalogen, och det är den del som håller läderremsan till dörrstoppet.
Fjäderfäste 704881, Kedjelås 780288, Låsplåt 701276, Distansrör 701275 SAAB 92A.jpg
I medsols ordningsföljd, börjandes i vänster topp, Fjäderfäste 704881, Kedjelås 780288, Låsplåt 701276, Distansrör 701275
Och så lådan med innehållet.
Smådelar för blästring samlade.jpg