Tjena!

Bil: Saab 9-5 -07 2,3t Biopower
Varit på semestertur, och med 10 minuter kvar innan hemkomst skedde något som fick mig att frysa till mitt på motorvägen.

Jag tappade servostyrning, och bilen tappade all kraft, detta skedde i en växling från 4:an till 5:an, så först trodde jag att jag inte fick i växeln ordentligt.
hann tyvärr inte kolla/registrera eventuella andra lampor i panelen innan jag valde att starta om bilen, jag vill dock minnas att oljelampan tändes.

Såfort jag startade om bilen fungerade den som vanligt igen, och jag köra den sista milen hem + 3 extra för att se om samma fel skulle komma tillbaka, inga lampor lyser, ingen rök från avgasröret, oljenivån samt oljan på stickan är normal.

I övrigt har jag inte haft några problem med bilen över huvud taget, det enda är att i samma veva som att jag körde till semesterorten började en lampa tändas som hade en lykta, en pil upp och ned, samt ett varningstecken i mitten på lyktan, antar att detta är för automatisk-inställning/nivån av strålkastarna? Den tänds efter cirka 2 timmars körning, och slocknar när jag startar om bilen och kommer igång igen efter 2 timmar igen.

Någon som har tips på vart jag skall börja leta? Kan detta vara en engångshändelse?