Vad hände? Monterade i en ny android-stereo och trodde att det skulle fungera någorlunda plug-and-play då jag skaffat adapter för rattstyrning och allt. Men stereon startade inte förrän både batteri och tändning anslutits till konstant ström och en separat anslutning behövde göras för att få igång slutsteget (jag trodde poängen med adapterkablaget var att slippa hålla på med att koppla trådar själv). Jag gjorde så provisoriskt för att åtminstone få igång stereon.
När stereon väl startade fick jag inte rattstyrningen att fungera och för att försöka få ordning på det och göra lite andra anpassningar som att stänga av ljud vid knapptryckningar mm gick jag in i Factory settings. Med ett litet feltryck hamnade jag där i kalibrering av touchskärmen där jag missförstod den funktionen och vips hade jag fått touchskärmen spegelvänd(!). Dvs du måste trycka i vänsterkanten för att träffa en knapp du ser till höger etc... Innan jag förstod vad som pågick hade jag lyckats ändra fler saker och hittade inget sätt att återställa detta. Lyckades så småningom gå tillbaka och kalibrera skärmen rätt igen men nu har touchknapparna i vänsterkanten (power, volym mm) slutat fungera så jag kan inte stänga av (och eftersom enheten var kopplad till konstant spänning stängs den inte av med nyckel heller). Stressad drar jag ur kontakten för att kunna starta om, och det hörs ett litet poff. Klantigt såklart, det hade väl varit bättre att leta upp en lämplig säkring eller lossa batteriet(?). Allt verkar dock fortfarande fungera så jag gör ett nytt försök utan att lyckas få stereons knappar att fungera. Bestämmer mig för att ge upp för denna gång och sätta tillbaka originalstereon. Drar till slut sladden på samma sätt men efter detta fungerar inte gamla stereon.