Hej,
Tacksam för input och förslag på vidare felsökning kring detta.
Min magnetkoppling ligger och drar hela tiden även när bilen är avstängd med följd att den tömmer batteriet på en dag.
Jag tycker att jag gjort allt som går att göra.
Jag har bytt AC relä, AC panel, fläktrelä, kontrollerat kablage och jag har även provat med en lös kompressor jag har och kopplat
in den och samma där, magnetkopplingen slår till på den också. Alltså inget fel på den som sitter i bilen.
På säkring 11 i reläboxen i motorrummet skall det enligt elschema vara ström på hela tiden, även med tändningen av.
Om jag tar bort säkring 11 eller tar bort relät så släpper kopplingen. Då är min nästa fråga, vad är det som triggar relät att öppna och stänga kretsen? Finns det någon annan givare som säger till relät att stänga och skicka ström till kompressorn med tändningen avslagen? Systemet är nyligen servat och fyllt. Jag hade en teori om att systemet har för högt tryck och att tryckvakten ligger på hela tiden men det funkar kanske inte så?
Mvh/ Magnus