https://www.blocket.se/goteborg/Saab...tm?ca=23_5&w=3
Hitta denna bilen på blocket, verka trevlig, nån som har mer vetskap om USA import...ajabaja eller vad..
Suget efter en sån här cabbe växer dagligen
https://www.blocket.se/goteborg/Saab...tm?ca=23_5&w=3
Hitta denna bilen på blocket, verka trevlig, nån som har mer vetskap om USA import...ajabaja eller vad..
Suget efter en sån här cabbe växer dagligen
Den är krockad och lagad. Finns en lång tråd om dessa bilar på forumet.
Senast redigerat av Moderator den 2018-03-11 klockan 12:10. Anledning: Länk
9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,
Den har varit frontsmälld i USA.
Kolla:VIN YS3FA7MY1A1618402 på nätet.
Men verkar inte vara alltför allvarligt.
Opel Insignia -18 Sports Tourer
Den är skrotat i USA enligt: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YKS010
Det finns många likadana exempel i trådarna här. Många av dom har varit till salu i Strömstad.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Jag skulle inte ta i den med tång. Samma Strömstadsskojare som vi sett massor av här tidigare
”Strömstadskojare”? Visst, han verkar vara från Strömstad, men han talar om för bilspekulanter vad bilarna varit med om. Att han räddar Saabar från att pressas till små metallkuber i USA, och istället låter oss i Sverige få chansen att åka nedcabbat är väl bra?
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Det står i annonsen på blocket att bilen har varit i USA men det står inte att den har varit krockad. Just det här exemplaret såg ju inte ut att ha varit så allvarligt skadad så den kan nog vara helt ok att köpa. Det har funnits många värre exempel. Hur vet du att han alltid talar om för spekulanter vad bilarna har varit med om? Det kan du nog bara veta om det är du som är säljaren!
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Lagar man ordentligt behöver inte en krockad bil vara ett problem. Haken är att de inte alltid lagas ordentligt, och då kan det gå t.ex. såhär:
http://forum.saabturboclub.com/showt...pan-lyser-inte!!
Och hur vet man att det lagats ordentligt?
Ja lite olustigt känns det allt....snacka lite med honom igår och då tog han ej upp nåt om att de varit krockade inna..
Han har skickat en hel drös med bilder till mig...ser jättefina ut men ......
Sysslat med detta i 5 år sade han med.
Fick detta till svar av honom och verkar ju seriös faktiskt....
Hej igen
Jag har ju skickat
Förslag på de bilar
Jag har , och ursäkta mig att jag
Inte givit full info om allt på var bil.
Var bil har ju sin egen historia.
Vi har ju inte gått inpå var enskild
Bil om innehåll
Av utrustning heller.
så vi har inte
Kommit så långt.
Jag ger alltid kunden info om sådana saker.
Jag har ju olika bilar.
Nu är ju mina bilar
Reparerade och
Besiktade och godkända.
Hade inte bilen varit återställd i sitt
Ursprungliga skick
Hade den inte gått
Att besiktiga.i Sverige
Även dom i USA
Har gjort bedömningen att
Bilen är lätt att återställas i sitt original skick.
För mig är det så att skall det löna sig att importera en bil från USA med 33% moms +
Alla andra avgifter,
Så betyder det mycket om bilen
Har en liten skada.
Är bilen felfri i USA
Då har den samma
Pris som i Sverige.
Och där med ingen idé att ta hit.
Jag säljer mina bilar ca 30000 billigare än en svensk Aero bensin bil + att sådana bilar jag har finns ju nästan
Inte i Sverige.
Så någon ting får man nog ta på en
Begagnad bil. Bilen är ju inte sämre för det.
Sedan är det ju så att allt står i carfax.
Och det är ju bra.
Men det kan ju bliva missvisande
Ibland när det står
Att den är krockad
Men så är det bara
En skärm som är sönder.
Dom bilar jag har är inte mera skadade än att dom skulle reparerats i Sverige också.
Om det varit en svensk bil får tyvärr ingen
Köpare reda på någon tig . Om en
Svensk bil i carfax
Det fins inte med.
Det är klart att det
Säljs bilar i Sverige också Som är reparerade.
Någon gång för någon typ av skada Också.
Och det är väll ingen som jag har sett att dom skriver i en svensk annons att den varit krockad och reparerad.
Den vita bilen tex
Var väldigt lite skadad ,huven lampor ,och stötfångarn, lösa delar att skruva dit
Jag har ju bilder på alla bilar jag säljer.
Så när du får en sådan bil du önskar dig till ett bra pris och skick,
Får man väll ha lite
Överinseende
Med att bilen inte
Är helt ny längre.
Som mina bilar är nu är dom nära ny
Skick. Vad mera
Kan man önska sig.
Jag kan förklara vidare om var bil
Med Imfo om du är
Fortsatt intresserad ?
Hoppas du förstår
Min förklaring !
Och vi kan fortsätta prata om
Vilken bil som tilltalar dig.
Mvh Tommy
Just denna vita verkar inte vara så farligt smälld, inga utlösta krockkuddar.
Opel Insignia -18 Sports Tourer
Nu vet jag inte om du var sarkastisk eller ej, men jag personligen känner inte att mitt förtroende för att bilen har återställts enligt alla konstens regler ökade efter hans svar direkt.. Om bilprovningen fortfarande erbjuder "kontroll av bilens skick" så kanske detta är intressant inför ett potentiellt köp?
Fick även detta....
Jag förstår
Vad du menar
Jag gör detta mycket seriöst och
Jag har ju en månads garanti på bilen.så det är väldigt viktigt att bilen funkar bra framöver
Och mitt rykte att tänka på.
Så det är väldigt viktigt för mig att kunden blir nöjd.
Man har ju en airebäglampan som tänds och är Släckts om något inte funkar på alla bilar .
Nu är det ju så att
Airebägen inte löst
Ut på någon av dessa bilar vit och röd.
Det är bara på den
Gråa bilen som har
Utlöst bägen . Av dom alla bilar jag har,
Det behövs bara 7 kilometer mot något som stoppar
Så bägen skall utlösas.
Men det lönar sig inte för mig att köpa sådana bilar
Det kostar ca 25-30000 att byta ut airebägar med hjärnan säkerhetsbelten
Och allt.
Så jag betalar häller mera för en bil i USA som har
Så liten skada som
Möjligt men endå
Lätt att byta .bara
Att skruva
Så jag har gjort full service på alla bilar ,med bromsar
Fluchad automatlåda
Allt som ingår i stor service
Även full recond med tvätt av inner tak mattor
Smörjer skinnsätena +++
Vi får prata mera om dom bilarna du är intresserad av
Så är det nog någon som passar
Jag sickar bilder från USA
- - - Uppdaterad - - -
Nä jag tycker nog han verkar reko, många som hör massa rykten utan att kolla vidare mer info så vips helt plötsligt så e han svartlistad hos många
Du gör som du vill.
Att en bil har varit krockad eller trasig, betyder inget om den är korrekt reparerad. Kan du lita på att den är det? Det är den avgörande frågan.
Säljaren har reparerat och sålt flera liknande bilar innan, som redan påpekats. Antagligen för att han är bra på det och kan få betalt för sitt jobb. Så det som gnager är väl om han fuskar med reparationerna för att tjäna en extra hacka? Eller om han är superseriös?
Det är väl bara att du själv bekostar en ordentlig genomgång/test innan köpet.
I slutändan skulle jag säga att det handlar om förtroende för säljaren. Kan du lita på honom eller inte. Han verkar ju kunna svara på dina frågor. Får du raka ärliga svar är det väl bra. (Hur VET du att han tallar sanning?) Kommer du på honom med att ljuga om en sak, eller att han utelämnar en viktig sak han borde förstått att du ville veta? Då är det bara att ställa sig frågan om resten oxo är ljug, eller vad mer som han undanhåller. Tycker du han är OK, och ingen annan säger emot. Ja då är det nog så.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Finns en tråd på forumet eller på fejan om en kille som köpt en smälld men lagad NG cabbe (inte från Strömstad), med grymme problem när han t.ex upptäckte att inga airbags återställts. Rattbagen var en från GB som hade plockats ur och bytts i samband med återkallelse tex (borde ha destruerats), rulla-runt bågarna bak var tex bara tillbaka tryckta, med ny lackade kåpor och inga nya sprängladdningar.
säger inte att Strömstads-gänget slarvar, men man måste vara GALET noga när man köper en bil man vet varit smälld. Och detta oavsett om den kommer från USA, Ryssland, Tyskland eller Sverige.
är man då inte inte kunnig för att kunna bedöma själv, leta efter en bil som inte har den historiken.
strömstadsbilarnas priser är inte låga nog för att man skulle båga chansa tycker jag.
men kan man bedöma själv så why not, de säljer ju blanka bilar som ser bra ut.
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Kolla länken i #8. Är det samma?
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Man borde väl kunna utläsa med obd läsare eller vad det heter om nåt tjall finns med systemet typ då airbag..
E diagnos som bilprovningen erbjuder....funkar det??
Vanlig enkel OBD2 kommer bara åt motorfelkoder. Du behöver en Tech2 med CANDI. Vad bilprovningens läsare egentligen klarar är höljt i dunkel, jag frågar varje gång men det är alltid svävande svar. Dom tittar efter grön eller röd lysdiod. Sist strulade det så han fick gå till något bakre rum och återstarta någon dator. Jag frågade om de ser felkoden om det lyser rött, vissa felkoder syns var svaret.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Opel Insignia -18 Sports Tourer