§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Jag tror att vi är ganska lika, jag är också gammal och har för många projekt :-)
Men det är enklare för mig att göra något eget istället för att beställa grejer och slakta.
Är totalt blåbär på SAAB och har ingen aning om vad som passar.
Har lite mindre inredningsjobb som ska göras, två USB uttag till baksätet istälet för cigaretttändare, passar då på att såga. Tror även att jag har några lister kvar till ett byggprojekt, tror inte att jag behöver köpa så mycket material.
Har vinyl kvar från ett annat projekt, sydde ”kartfickor” till dörrsidorna för min gamla 911a, rätt skoj, samma stil som till min SAAB 95.
Projekt är skoj.
Återkommer med bilder.
Beställt!
Men sågar upp ett hål för skisacken, att försöka hitta ett ryggstöd i samma färg med skisack är svårt.
- - - Uppdaterad - - -
Stor suck.
Körde igenom en tunnel, gnisslande som f-n. Misstänkte hjullager då ljudet inte förändrades vid broms. Vi vevade ner rutor och lyssnade. Började mentalt förbereda mig på byte av hjullager, garaget är upptaget av ett annat projekt och såg framför mig utomhus meck.
Ljudet avtog dock men tilltog när vi kom ikapp en Range Rover Evoqe, satan i gatan vad det gnisslade, den kvinnliga föraren var lyckligt ovetade om att hon kommer att få göra ett verkstadsbesök.
Vi pustade ut och gasade på.
Det kommer inte att hända så mycket här.
Jag samlar på mig delar, meckar stötvis, nästa jobb blir byta av kondensor.
Gillar verkligen min nya SAAB :-)
Senast redigerat av Wipperman den 2018-02-10 klockan 18:59.
Det är inte så att bromskölden går emot bromsskivan, det kan låta som sjutton.
(Hurra mitt inlägg numer 500)
Saab 9-3 TTID4 -11 steg1 Saab ng900 V6 cab 1995
Tack.Såg att du menade andra bilen efter jag postat.
Fast jag skulle ändå gissa att den andra bilen hade problem med broms skölden , hjullager som låter så högt som du beskriver är knappt körbara.
Saab 9-3 TTID4 -11 steg1 Saab ng900 V6 cab 1995
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Ville se hur det såg ut bakom armstödet och tog fram den vassa kniven.
Tyvärr är min borrmaskin i mitt husprojekt och jag har inte tillgång till den förrän till helgen.
Gissar att det är punktsvetsat och att det då är möjligt att borra ut svetsarna.
Alternativ är att vinkelkapa bort en del och sedan använda sticksåg, känns dock lite för "brutalt".
Fortsättning följer.
Nu har jag kört 560 mil med min SAAB och är fortfarande så glad.
Det finns vissa saker som jag saknar från min gamla och nyare bil, app för att styra motor+coupe värmare, adaptiv farthållare, automatisk upplåsning. Men det finns även saker jag inte saknar, den primära är faktiskt att jag inte kan skruva själv.
Nu trilskas backvarnaren på min 9-5, den fungerade inte på morgonen men efter 30 mil så kickade den igång för att sedan lägga av igen. Har läst mig till att det finns en kontaktstycke i reservhjulsbaljan, ska testa att använda kontaktssprej för att se om det gör någon skillnad. För en felsökning krävs Tech-2, kommer att köpa en sådan då mitt SAAB ägande är långsiktigt.
På min andra bil så hade det varit totalt omöjligt att göra något själv, bara att boka tid på verkstaden och betala.
Nä, SAAB är rätt.
Backvarnarna är ju standardfel dessvärre, måste fixa mina vid tillfälle. ..brukar skambuda på dom när dom dyker upp på tradera, så nu har jag några att byta med..
Men en Tech-2 är väldigt praktisk att ha om man vill mecka med sin saab, eller i mitt fall saabar
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Trevlig bil och samma kulör som min 09:a sedan. ;-)
Jag bor just nu i Österrike, det snurrar runt en del SAAB här och det är säkert möjligt att komma i kontakt med en verkstad som har Tech-2, men jag vill ha koll själv. Googlade backvarnarnas artikelnummer och fick träff på ebay.de samt aliexpress, det verkar vara samma artikel, troligtvis bara skräp som går sönder på en gång. Håller span på beg.marknaden.
Jag är blåbär på SAAB och har en brant inlärningskurva just nu.
Kollade på WIS, vilken guldgruva, hittade en testprocess för backvarningssystemet som inte kräver Tech-2, mäter på kopplingsdonen.
Jag ber om ursäkt för min låga nivå och att jag skriver om saker som för er är självklarheter.
Lugnt. Oftast kan man lyssna sig till vilken givare som är dålig. De som funkar surrar lite.
Oftast är det mitten vänster som felar av ngn anledning. Var så på min och även andras 9-5or.
Min sa ursprungligen att en givare felade, sen två, och nu senast alla.. misstänker iofs styrboxen eller kablaget men
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Beställde sensorer från Aliexpress och lade automatbud på ebay.de på några beggade, de nya som såldes där är samma som Aliexpress men tre gånger dyrare.
Alltid bra att ha lite reservdelar på hyllan.
Jag ska mäta på kablaget och lyssna om jag hör något från sensorerna.
Samlar på mig delar och kommer snart att ha några fokuserade meck-dagar.
Ja, jag vet, är konstig, men har ett kalkylark med det som jag köpt till bilen och ett där jag lägger in saker till min ”att-göra” lista.
Senast redigerat av Wipperman den 2018-02-07 klockan 23:11.
Vilken årmodell har du ?
Jag byte en sensor I somras på min -06a sedan .Ångrade att jag inte köpte 4 från Ali
när man ändå plockade ner kofångaren. Tätade samtidig kontaktstycket som sitter bakom kofångare med silikonlim.
Stämmer bra med vänster ytter det var det på min också. Värme kyla (kondens)från avgasröret ?