Alla 9-5 med TCS jag kört, i princip stryper den ju motorn så fort ett hjul spinner, "jättekul" när man kör i en rondell och gasar för att komma ur och det känns som någon vrider av tändningen och bilen sackar.. allt för att ett hjul spann minimalt.. Eller när man ska starta bilen i halka och inte kommer iväg för att TCS stryper motorn istället för att försöka fördela kraften.
ESP'en TCS är HELT annorlunda (iaf på min 9-5 Aero '05, tror det är den enda saaben med ESP jag kört ordentligt, iaf i halka, har nog provkört några till inför evetuella köp som inte blev av), i rondellexemplet kan man märka att den kanske tappar LITE moment och att esplampan tänds, men bilen är fullt körbar, ska man iväg i halka tillåter den lagom mycket spinn men fördelar om kraften så man kommer iväg.
Utanför ungarnas dagis finns det en parkering som snöröjs och halkbekämpas uselt, med TCS stängde jag av fanstyget varje gång det var halka, det gick helt enkelt inte att köra, med aeron är den på, enda anledningen att stänga av den är väl om man vill leka typ.