Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33

Ämne: Trimma en OG9-3 -99 (T5, 154hk) eller köpa OG9-3 Aero -01 T7

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    48
    Medlem#
    -

    Trimma en OG9-3 -99 (T5, 154hk) eller köpa OG9-3 Aero -01 T7

    Hej allihopa!
    Jag funderar på o skaffa mig en saab 9-3 aero för jag vill ha en lite snabbare bil. Det finns några aeros annonserade på bloclet men problemet är att vad jag läst i olika forum och hört och undersökt så har 9-3 aero som är >2000 T7 som tyvärr inte är speciellt berömd och är känd för sina olika problem. Då jag är student vill jag inte chansa o köpa en bil speciellt att de flesta har rullat cirka 20k mil. Så jag funderade på o kanske köpa en 9-3 1999 årsmodell som har en T5 och 154 hk till ex och trimma den till 200 hk hos nordic. Är det tillrådligt att göra så och vilket val är bäst? T5 håller alltså mycket men om man uppgraderar mjukvaran på den och köper till magnetventilen, blir det bra eller är det några delar till som man behöver byta flr att motorn ska klara av effekten.
    Tack på förhand!
    Funderade på o köpa en se ss sport som har 200hk men tyvärr finns det inte många sådana, därför vill jag veta vad som är bäst att göra angående frågan.

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Trimma på du. Finns ingen modell som ger så mycket "extra" effekt för så lite pengar som just T5 154. En myggturbo som fylls snabbt vilket ger bra drag men kanske inte repa på repa efter varandra. Försök istället hitta en som ser fräsch ut.

    På en så gammal bil är det skönt att inte ha en T7.

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    882