http://saabworld.org/2010-saab-9-5-s...bi-conversion/
Owner: Ola Person
Members of the project group: Ola Persson Jonas Åberg Oskar Persson Joel Persson Philip Salonen
http://saabworld.org/2010-saab-9-5-s...bi-conversion/
Owner: Ola Person
Members of the project group: Ola Persson Jonas Åberg Oskar Persson Joel Persson Philip Salonen
Till mitt garage: Garaget
Jotack, den där såg jag första gången förra året, när de höll på med den, men har haft strikta order att hålla det hemligt
Snyggaste Saaben jag sett på år och dagar, FEEEEEET
Den med 500-hk och automat mumma
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
>RZ
Vet du hur ser motorspecen ser ut?
Till mitt garage: Garaget
Nä, men berätta gärna.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Jag vet inte men har den 500 hkr å automat?
Vilken motor är det?
Till mitt garage: Garaget
V8 och Dubbelturbo! Då landar man väl runt 500.. Perfekt! ;-)
Saab 9-5 Aero 2005. https://www.youtube.com/@TechCars
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
En sån hade man köpt direkt....
Kan någon berätta varför man valde att lansera sedanmodellen före kombi?
Kombi hade säkerligen genererat ett bättre kassaflöde.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Och den är mycket snyggare....
Den är antagligen fortfarande reggad som sedan antar jag.
En rimlig v6 turbo borde inte ha några problem att nå 500hk.
De flesta biltillverkarna verkar göra så. Även og9-5 sedan kom före og9-5 kombi, S90 kom (lite) före V90 o.s.v.
Ingen aning om varför. Kanske för att kombiälskande Sverige är en för liten marknad? Eller för det är lättare att bygga en kombi baserat på en sedan än att bygga en sedan baserat på en kombi?
Dessutom är det väl typ enbart i sverige som kombiförsäljningen står för en markant del, i andra länder är det mest soccermoms och kufar som kör kombi.
Jag kan iofs tycka att kombibilar är jävligt fula i allmänhet, även om just 9-5 är bland dom mer lyckade, enda anledningen att jag kör kombi är ju att det är väldigt praktiskt som småbarnsförälder.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Det tråkiga är ju att det blir så svårt att hitta bra sedanare i Sverige, alla köper kombi
Jag tror att de gångerna jag utnyttjat kombiutrymmet, dvs skippat insynsskyddet, på någon av mina bilar kan räknas på en handens fingrar. Sen tjock-tv gick ur tiden så fraktar man ju aldrig något som kräver den höjden och då har sedan oftast större bagageutrymme (längdmässigt).
Om man tittar på BMW 5-serie så är 80% av sålda bilar i Sverige Touring, 60% av sålda bilar i Tyskland Touring och i övriga världen är en mycket begränsad (om inte marginell del) Touring. Inte mycket som tyder på att det är annorlunda för SAAB.
/Johan
Precis som fönster och annat som innehåller stora glasrutor. Å andra sidan så är det inte säkert det är så mycket glas i TFT-skärmar längre. Men det är off-topic så nu återgår vi till ämnet.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Hej,
Inte glas utan panelerna som man knäcker i de större skärmarna.
Mvh
Johan
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428