det är många som tycker bakom skrivbordet också. Självklart går det att reparera en bil på ett bra sätt om man byter en hel bakände och gör det ordentligt. Att importerade upplagade bilar har den stämpel de har beror ju på de fall där det fuskats och det gravt ibland. Man byter yttre paneler och bakom är det fortfarande ett russin. Man byter inte utlösta krockkuddar osv osv.
Att man inte lagar upp mer bilar i sverige beror främst på kostnaden idag och inte att det är svårt att laga.
När jag började min bana inom bilar pryade jag på Märsta Bilriktning, tror det var första året som Saab 9000 fanns och då hade de en totalskrotad 9000 där som försäkringsbolaget lagade upp. De bytte ALLT framför vindruta och bakom bakruta. Jag sattes på att plocka ihop en ny instrumentbräda för allt var urrivet även där. Snacka om att det måste ha tangerat vad en ny bil kostar...........idag löser de ju in bilar som har lite skrynkel på en skruvad framskärm bara..........Fas det beror ju främst på bilars värde nuförtiden, man får ju inte ett smack för nåt med nå år på nacken och en pluttreparation med lack och nån ny reservdel kan ju kosta multum.