Ok. Ska kolla över mjukvaran iaf, inte säkert den står rätt till. Köpte ju boxen begagnad dessutom och med min tur så är säkert drivstegen ihjäl
Värdena i boxen stog rätt.
Ok. Ska kolla över mjukvaran iaf, inte säkert den står rätt till. Köpte ju boxen begagnad dessutom och med min tur så är säkert drivstegen ihjäl
Värdena i boxen stog rätt.
Senast redigerat av Slave_joe den 2020-07-27 klockan 12:31.
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Mätte lite drivsteg i alla boxar jag har liggandes. Verkar som att alla boxar jag äger har pajade drivsteg.. hade en gång i tiden handlat drivsteg på elfa men nu vetifan vart dom tagit vägen.
Hur ska mätvärdena vara på en moddad box för t7ventil?
Alternativet är ju att köpa ytterligare en ny box.
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Har du kopplat rätt?
när jag och Konrad konverterade min förra 900 till T5 så kopplade vi enligt ng900 schema med en og9-3 härva, lyckades mata Plus 12v där det skulle varit jord och eldade alla drivstegen.
har du öppnat lådan och kollat på kretskortet?
det går ju se OM det verkligen är rätt gjort.
Har även sett kring att använda diod för att det skulle i sällsynta fall kunna bränna drivsteg till MV med läckström, om du inte gjort det så kanske det är felet?
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Ja att det är rätt kopplat vet jag inte hur många gånger jag kollat. Den ena boxen är gjord av en här på forumet och den andra har det legat ett etanolprogram i som är nordic. I det här fallet så är det ju så att det har fungerar med t5 ventil, när jag fick hastighetsignalen fixad. Allt sånt är även kollat. Har iofs inte kollat så att t7ventilen verkligen slår.
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Låter som att du borde börja på ny kula med både ny box och ventil, brinner det drivsteg igen då får du nog kolla över din magnetventilsinkoppling ytterligare en gång till
Har fåt fatt på en ny box som fungerar, bör landa i veckan. Ska fixa en ny t7 ventil tills dess ocå.
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
I väntan på ny box så drar jag en ny kabel mellan säkringsbox och ecu till magnetventil.
Sen bytte jag växelspaksknopp och monterade en damask av skinn från en 9-5.
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Nya boxen hemma, magnetventilen uppmätt och testad i en annan bil så den funderar. Ny kabel mellan box/central och mv. La plusmatning på stift 1 och jordsignalen från stift 26 i handsken på stift 2 i mv kontakt? Det bör stämma enligt alla bilder och literatur som finns eller?
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Jippie! Jakten på laddtryck är äntligen över. Nu laddar det, 1.1-2 som högst. Frågan är nu vad som dödat dom andra boxarna, har ju en adapter till programmeringsakerna. Kan det va så att den ger för mycket volt? Typ 17-17,5 volt?
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Grattis! Då går det gött nu då
17,5V ska inte paja något alls, framförallt ska det inte vara drivstegen till MVn som ger sig först vid för hög spänning.
Ja äntligen! Men. Det finns alltid ett men, mjukvaran är till 2.3.. det är ett problem som får bli löst i vinter
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Kommit över en parti med styrboxar. Ingen aning om vad jag ska med dom till...
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
bygg ett fort!
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Köpt boxar av Mackan?
Skickat från rymden
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Det visade sig vara gamla boxar som sålt från trollspeeds konkursen...
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Då kan det kanske vara lite rolig mjukvara i dom
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Ja tanken är väl att jag ska göra det. Några av t5 boxarna står det att drivstegen är paj på. Nån stog det bara ”Jerkers box, ge fan” på.
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Den kanske det är något skoj i
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2
"Saab is also continuing to develop turbo systems. Its potent 2.3-litre turbos, for example, are now fitted with a 'Trionic' electronic management system which has more computing power than an Apollo space capsule"
https://www.independent.co.uk/life-s...o-1550918.html
Då en box har datakraft som är större än Apollos rymdkapsel så är mitt förslag givet. Bygg en farkost som hinner fram till Mars innan Elon Musks gör det!
Lite inspiration till bygget: Top Gear, Robin Reliant Space Shuttle Challenge. https://www.youtube.com/watch?v=pJdrlWR-yFM
topgearreliantrialto8.7575.jpg
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.