Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Förfarande vid köp av ett trimchip

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -

    Förfarande vid köp av ett trimchip

    Hej
    Jag har en funderingen som jag själv inte lyckats att greppa. Jag har kanske tänkt att köpa trimchip från speedparts, steg 1. Jag vill behålla min nuvarande styrenhet, då jag tycker att det är bra att behålla den, man vet aldrig om man vill ”original” konfigurera bilen igen. Hursomhelst, detta är angivet på deras sida:

    Partnr.
    Serienr
    Chassinummer
    Jag returnerar mitt standardstyrdon
    Jag behåller mitt standardstyrdon (+995,00)

    Låt oss säga att jag redan köpt ett styrdon från liknande bil på skroten som jag väljer att skicka in och behåller då mitt eget. Kommer de t.ex. be att få veta min bils registreringsnummer och därigenom upptäcka att chassinumret inte är detsamma och neka mig rabatten? Styrdonet jag hittat är från en Saab 9-3 Aero 2001 och jag själv kör en 2001 LTT, 150hp.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 748
    Medlem#
    9176
    Berätta för dom precis som det är nämligen att du vill ha ditt original styrdon kvar och skickar ett från en annan bil. Det kan inte vara några som helst problem.
    Jag har gjort precis som du vill göra. Jag har två extra styrdon som jag experimenterar med och har bilens original styrdon kvar. Den enda skillnaden är att jag byter mjukvaran själv i mina extra styrdon mha T7Suite.

    Per L

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Per L Visa inlägg
    Berätta för dom precis som det är nämligen att du vill ha ditt original styrdon kvar och skickar ett från en annan bil. Det kan inte vara några som helst problem.
    Jag har gjort precis som du vill göra. Jag har två extra styrdon som jag experimenterar med och har bilens original styrdon kvar. Den enda skillnaden är att jag byter mjukvaran själv i mina extra styrdon mha T7Suite.

    Per L
    Ok
    Tack för det.

    Mvh

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    147
    Medlem#
    9893
    Du får gärna återkomma efter du har ringt. skulle vara kul och veta om man kan skicka en egen box till dom.. slippa betala 995 för att behålla orginalboxen.. bara köpa en beggad på skroten och skicka.. vill ha kvar min orginalbox, där av frågan ..

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 748
    Medlem#
    9176
    Som alternativ till att köpa en box hos skroten finns ju också Blocket och Tradera. Jag har själv köpt ett par boxar på Blocket för några få hundra kronor och jag har för mig att nyligen gick det boxar för runt (eller tom under) hundra kronor på Tradera.

    Per L

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Wyrten Visa inlägg
    Du får gärna återkomma efter du har ringt. skulle vara kul och veta om man kan skicka en egen box till dom.. slippa betala 995 för att behålla orginalboxen.. bara köpa en beggad på skroten och skicka.. vill ha kvar min orginalbox, där av frågan ..
    Kommer aldrig fram till dem. Välkommen till speedparts, för närvarande kan vi inte ta emot ditt samtal. Har varit så ett par dagar i sträck.

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #7
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av Logitech Visa inlägg
    Kommer aldrig fram till dem. Välkommen till speedparts, för närvarande kan vi inte ta emot ditt samtal. Har varit så ett par dagar i sträck.
    Och vad tror du de svarar när du ringer och behöver support? Är det det bemötandet du vill ha då?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    147
    Medlem#
    9893
    Roligt att jag fick svar 2 timmar senare på mitt e-mail till speedparts !?! .. Verkar vara som att spela på tärning :P
    Saab 9-5 2.3t Vector Griffin 2009 . Saab 9000 2.3t CSE 1996

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Och vad tror du de svarar när du ringer och behöver support? Är det det bemötandet du vill ha då?
    Utmärkt fråga! Jag återkommer när de har svarat, med svar, givetvis.

    Mvh

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 262
    Är det inte bättre att kolla med Nordic eller Maptun dom har ju bättre support ?

    1 användare gillar detta inlägg



  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    147
    Medlem#
    9893
    Jag har bestämt mig och det blir ett Nordic steg1 till min griffin! Fast först ska den in på 12.000 mil service sen så blir det åka av
    Saab 9-5 2.3t Vector Griffin 2009 . Saab 9000 2.3t CSE 1996

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Speedparts sitter självklart och läser här på forumet, det funkar ypperligt, skickar du ett mail till dem så händer inget alls.
    Skickar du ett mail och 10 minuter berättar nått mindre bra om dem på forumet så tar det inte många minuter innan man har svar.

    Tråkigt att det ska behöva vara på det viset, går nått sönder så får du även några snäpp sämre service än om du är intresserad av att köpa nått.
    Den långa SP tråden finns ju inte för att det är roligt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Är det inte bättre att kolla med Nordic eller Maptun dom har ju bättre support ?
    Jag valde att åka till Nordic och köpte själva optimeringen av dem. Extremt nöjd av deras bemötande och service.

Liknande ämnen

  1. Trimchip..
    Av Råta i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 07:08
  2. forfarande vibrationer i bilen...
    Av sleepy86 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 12:15
  3. TrimChip..
    Av Dojan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 20:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •