Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 3" downpipe med 1 lambda vs 2

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kävlinge / Skåne
    Inlägg
    129

    3" downpipe med 1 lambda vs 2

    Tänkte montera min 3" downpipe som jag hade på min gamla 9-5:a på min lite nyare 9-5:a nu när jag har monterat på en TD04-15T turbo men så är ju problemet det att jag hade det innan på min gamla som då var den första varianten av 9-5 så det vill säga 98-01 och då den bara hade 1 lambda så är det bara uttag för just 1 bara men nu när jag ska ha det på min 02:a som då har 2st Lambda så är frågan hur gör jag bäst då min katt kommer ganska långt bak så kablarna lär inte nå så den den bakre lambdan kan sitta efter katt

    Någon som har några tips eller förslag?

    Går det kanske att få bort den bakre i ngt program?

    Då jag även kommer att vilja hitta någon som skulle kunna hjälpa till att fixa till programvaran sedan när allt är klart så man kan få ut lite mer av turbobytet

    Tacksam för hjälp

  2. #2
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541
    Du ska väl ändå ha lämplig programvara för ditt 15T och 3" DP så det löser din trimmare åt dig samtidigt genom att deaktivera i mjukvaran.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Tänk på att om du skall ha ut "lite mer" så är ett spridarbyte i stort sett en nödvändighet. Med original spridare är 270-280hk ett absolut max.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kävlinge / Skåne
    Inlägg
    129
    Det låter ju kanon om man kan lösa det så enkelt att programera bort den bakre sonden när det ändå görs ny programvara till denna setup

    Nä jag har inte tänkt plocka ut mkt mer än vad typ steg 1 gör då det ska gå som bruks/pendlar bil så vill hålla det någolunda driftsäkert men tack för infon om spridarna det är alltid bra att veta om sådana saker då man vet aldrig om det spårar ur senare hehe

Liknande ämnen

  1. Lambda (Air/Fuel) mätare "speedparts"
    Av knuderson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 09:03
  2. Ferrita downpipe med två lambda utag ??? *Bild*
    Av Jowlot i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •