Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ac krånglar och stänger av

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    18

    Ac krånglar och stänger av

    Jag har bytt lagret i magnetkopplingen till AC'n efter att lagret skurit och varit avstängd ett längre tag. Jag startar bilen för att se trycket, mäter på lågtrycksidan med en sån här hobby tryckmätare som man fyller på gas med och hör att AC'n slår av och på med jämna mellanrum trycket går upp till ungefär 2.5 bar och ner till 1.3 bar. Enligt wis reparationsprogram står det 1.5 till 2.5bar vid 20C, ifs var det bara 12C grader ute, tror ni att trycket kan vara för lågt på nått sätt? En sak som verkar vara sönder och låter och knastrar som jag inte hunnit laga än är kupéluftsensorn men den kanske inte påverkar detta?

    Saab 9-3 se 205hk -01

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 262
    Om du sätter ACCen på LO så ska det bli kallt. Att kompressorn slår av och på är som det ska.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    18
    Jag tänkte att det kanske kunde vara så att det inte var något fel, men acn har som kylt ganska dåligt. Är det någon som har erfarenhet av att fylla på med en "hobbyslang med tryckmätare" vid 10-15c grader ute vilket tryck bör man få/ha?
    Läste även en bra guide om ac där stod det bla att tryckvakten stänger av under 1.5 bars tryck.
    http://fam-bjork.se/citroen/AC/gds1.html

Liknande ämnen

  1. Hur stänger jag av TCS i og9-3 Aero permanent?
    Av frostman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-28, 11:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •