Tjena.
Har ett akut problem. Körde bilen till jobbet i morse, men när det var dags för hemfärd startade inte bilen. Startmotorn drar runt, men bilen tänder inte. Inte an antydan till tändning faktiskt.
För att beskriva det enda jag vet som kan ha något med saken att göra, så har bilen ett tag gått litet orent, framför allt vid visst gaspådrag. Ibland har turbotrycket sjunkit omotiverat snabbt och när man har pressat bilen vid högre hastigheter har det känts som om något ”tagit emot”, som om den inte gick riktigt 100 %. Ungefär som när ett fordon går på tre cylindrar, fast detta brukar kännas mer påtagligt om jag minns rätt. De senaste par dagarna har fenomenet blivit mer märkbart vilket får mig att tro att det kan finnas ett samband.
Och nu startar den alltså plötsligt inte. Någon som har en aning om vad det kan tänkas vara? Problemet är akut då bilen står vid mitt jobb i centrala Göteborg, och eftersom det är en automat går den varken att putta igång eller bogsera.
Hjälp emottages tacksamt!
Ps: SAAB 9000 CD 2,3T, aut. 1992. 25000 mil, 245 hk/430nm om det kan vara till någon hjälp... Ds.
Mvh Thomas.