Sidan 135 av 136 FörstaFörsta ... 3585125133134135136 SistaSista
Resultat 2 681 till 2 700 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2681

  2. #2682
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 262
    Snyggt vinterskydd, nyckeln behöver också vinterkläder
    Har du inköpsställe ?

  3. #2683

  4. #2684
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Vel Timpa.

    Var en tur innom bilen, her om dagen, som er under vinterlagring. Og tenkte i så henseende, med og la bilen gå noe på tomgang. Men da viste det seg, at det nyanskaffede trekket over nøkkelen, medførte at man ikke kunne vri om på tenningen.

    Om ikke annet, var det problemet, som oppsto i mitt tilfelle.

  5. #2685

  6. #2686
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Nei da Timpa. Bent er satt på saken, for og prøve med å komme, til en brukbar løsning. Vel, nå er det ikke så mange alternativer, med salg av følgende vinterkledning. Men fant en annen, som man ser har en større åpning, for den delen av nøkkelen, som går i sylinderen.

    Så har bestilt en som avbildet. Hvor av jeg vil, benytte den som mal. Som jeg benytter dremel, for og få samme åpning, på den som vist til tidligere. Nå vet man jo ikke, om den som er bestilt, heller fungerer. Men kostnaden for delen, sprenger nå ikke banken. Vel nå, er ikke denne vinterkledningen, så aktuell for meg. Da jeg skal ha, start/stopp knapp. Noe jeg har snakket om, siden tidenes morgen. Men en dag skjer det.

    https://www.aliexpress.com/item/3286...336018021WubCT




    Om man skulle ønske og beholde den som avbildet, har man flere farge alternativer.

    https://vi.aliexpress.com/item/32848...yAdapt=glo2vnm


  7. #2687
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Hum finns de överdrag till den gamla fjärrkontrollen?

    Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #2688
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Johan.

    Kan du legge ut et bilde, av fjernkontrollen. Så skal jeg sjekke, det ut for deg.

  9. #2689
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Som nevnt tidligere, var det snakk om å, isolere hjul rommene. Og siden planen er og fin pusse, samt rengjøre hjul rommene, til våren. Har jeg bestilt følgende. Trenges en overhaling i gjeldende områder, da det blir noe møkkete, gjennom årene.









  10. #2690
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Så här ser fjärren ut som jag menar. 549714138_6b52680f-bb66-40ea-943c-09e08cef8254.jpg

    Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #2691
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Beklager Johan. Men finner ikke noe iht. emnet. Men skulle jeg komme over noe, så hører jeg av meg.

    Men så får du og dine, ha en riktig god jul.


    1 användare gillar detta inlägg

    dea


  12. #2692
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Ingen fara.

    Ja du får också ha en kanonbra jul!

    Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #2693
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk Johan.


    Så har jeg en forespørsel, med om en eller annen her inne. Som har vindusviskere til min 9-5. Og det er de som sitter på biler, mellom 2008-2010 mod. Med dele nr. 12781783 samt 12781781. Og som er villig, med og sende de til meg, som holder til i Oslo.

    Om det er rust på de, så gjør ikke det noe. Da de vil bli pusset ned, samt lakkert av meg.




    Så ønsker jeg dere alle, et riktig godt nytt år.


  14. #2694
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Kan kolla på lokala bilskroten om de har bilar hemma som man kan plocka torkararmarna på.

    Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #2695
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Vel Johan. Om du tar deg bryet, med og ta en tur til skroten, og sjekke det ut. Så takker jeg for det. Og om du skulle finne et sett. Så er nå dette en god bilrelatert start, på det nye året.

    Og siden jeg mimrer noe om dagen, iht. hvordan bilen fremsto ved kjøp. Samt hvor langt jeg har kommet, når det gjelder fremdrift av prosjektet. Trodde jeg nå aldrig, at jeg ville legge så mye tid og energi i bilen, den dagen jeg kjøpte den. Som var den 15 januar 2014. Så om vel et par uker, blir det 10 års jubileum. Og dette er bil nr. to, når det kommer til, hvor lenge jeg har eid en bil. Kun slått av en BMW e28, som var i mitt eie, i 15 år. Så da får vi se, om Saab`n, slår dette eieforholdet på tid.








  16. #2696

  17. #2697
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Vilken skillnad på bil efter 10 år.

    Nästan som om det är en annan bil.

    1 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  18. #2698
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Sant nok, Loffe. Og som du vet, ligger det mange timer, samt kostnader iht. bygget. Men det nærmer seg nå en avsluttning, når det kommer til videre bygging av prosjektet. Vel det er fortsatt noe og ta tak i, vedrørende arbeider iht. prosjektet. Så vil det fremover, bli vedlikehold.

    Det har så langt vært et givende prosjekt, hvor jeg har lært mye. Når det kommer til, hvordan en bil er satt i sammen, samt fungerer. Og må si meg fornøyd med, hva jeg har oppnådd. Og da kan det vel ikke skade, med en liten klapp, på egen skulder.

    Eneste, og det plagsomme problemet, gjennom disse årene, har vært tuningen. Som ikke har fungert som den skal. Siden jeg første gangen, var i kontakt, og fikk tunet bilen hos Maptun. Så kan man spørre seg, hvorfor jeg ikke har byttet leverandør, iht. trimmen tidligere. Men har hele tiden, fått nye oppgraderinger fra Maptun, som igjen ikke har fungert. Noe den fortsatt, ikke gjør p.d.d. Problemet er bla.a. at man kun har hatt, dialog med kundebehandlere, som igjen har ingen greie på, trim programering. Har gjentatte ganger, spurt om og få en dilog, med Fredrik (vd) Men han stikker hodet i sanden, og dytter kunde behandlere, fremfor seg. Noe som er utrolig dårlig. Da problemet har vært gjentagende, de siste 8 årene.

    Så da får vi se, om jeg kommer i kontakt, med et firma til våren. Som er villig, i å ta bilen inn for mappning. Og skulle dette ikke skje i år. Så får jeg ta det opp igjen, til neste år. Så får heller, bilen lagres et år.


    Så har jeg mottatt, isolationen for hjulrommene. Monterer dette, når det blir noe varmere i været. Og siden, jeg har støymåler. Skal jeg vise til, før og etter støyisoleringen.



    Har montert isolationen, på dekselet til agregat pumpa. For fjær putene bak på bimmeren. For øvrig, den bilen er også, et kapittel for seg.






    Så får du og dine, ha en god søndag.

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #2699
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Har inte hittat några torkararmar än. Den lokala skroten har slutat med självplock tyvärr..

    Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #2700
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Det er å snilt av deg, med og ta deg tid til å sjekke det ut. Men nå har sikkert du nok, med eget prosjekt. Så bare la det ligge, da jeg sikkert finner et sett viskere selv. Men takk igjen Johan.

    Så får du og dine, ha en fortreffelig uke.



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •