Sidan 50 av 136 FörstaFörsta ... 40484950515260100 ... SistaSista
Resultat 981 till 1 000 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #981
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Engine : B235R 4-inline, Turbo, code=B235R

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  2. #982

  3. #983
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #984
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk skal du ha.



    MODEL : 9-5 (9600), code=E MODEL YEAR : 2003, code=3

    MODEL SERIES : Series VI, code=H MARKET : Europe, code=EU

    BODY TYPE : 5-door, code=5D BODY COLOR : Cosmic Blue, code= 264

    EXTERIOR : Roof, standard, code= N INTERIOR COLOR : Granite grey/Obsidian black 2-tone sport leather & leather look door
    inserts, code= K26

    DOORS : 4 side doors, 1 rear door, code=5 STEERING : Left-hand steering, code=L

    GEAR BOX : 5-speed manual / Front wheel drive, code=M ENGINE : B235R 4-inline, Turbo, code=B235R

    VIN PLATE : GA-EE-J -J -6 -BJ- - - CHASSI TO VIN DATA ROW 2 :

  5. #985
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Väldigt väldigt bra sida om man skall kolla upp bilar.

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #986

  7. #987
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Men glöm inte att VIN säger vad bilen lämnade Stallbacka med, inte vad du fått.
    På minst 2 av mina bilar stämmer det inte om ens någon.
    Motornumret är mer intressant men de är oftast oläsbara

    Så "att mäta är att veta"
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #988
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Så da er spørsmålet. Hva gjør jeg nå. Får ta en trykktest, med såpe og vann. Så får jeg avvente og høre hva Maptun har og si. Så får jeg låne meg en kompresjons tester. Som er bedre enn den jeg har fra Biltema. Det er jo nå billig dritt, som du får kastet etter deg. Men hvor nøyaktig den er, vet jeg ikke.

    Ellers så har det jo vært overkill, når det gjelder responsen fra Dere. Og det er akkurat, hva jeg trengte nå. For dette er deprimerende. Så takk skal Dere ha, så langt.

  9. #989
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ser den Herman. Og skal gjøre det. Men jeg vet ikke, om jeg er helt med. Jeg skrur på veiva, slik at et stempel er i bånn. Tar en, la oss si trebit. Og stikker den nedi plugghullet. Eller det er vel like greit og gjøre det med en gang. Slik at man ser på trebiten, når den slutter og gå ned. Og starter på returen. Men når den da er i bånn. Måler jeg da fra toppen av plugghullet, og ned. Markerer da ved toppen av plugghullet på trepinnen. Og tar den opp, og ser da hvor mange cm. det er. Og det er vel greit og gjøre det nå. Da alle pluggene er fortsatt ute.

    Det var denne teksten jeg ikke helt får med meg. (Ta ur pinnen och rotera motorn till samma kolv står i topp och markera på pinnen mot samma referens.) Hvordan måler jeg, eller hva når stempelet stå på topp.


    Er noe over gjennomsnittet sløv nå. Da jeg ikke har sovet i natt. Kun jobbet med dette problemet, som muligens har oppstått. Og jeg må holde på noe mer. Da det fortsatt svirrer en del tanker rundt i hodet, vedrørende emnet.

  10. #990
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Du skall helt enkelt mäta skillnaden i höjd med kolven i topp/botten

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #991

  12. #992
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Fikk et tips nå. Om at gass pedalen skulle være, trykket helt inn ved kompresjons testen. Noen tanker om det. For gass pedalen ble ikke rørt når jeg tok testen. Og siden motoren har stått lenge. At det må kjøres noe. Slik at ringene kan gå seg til.

  13. #993
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Att ha gaspedalen helt intryckt gör i normala fall att motorn inte startar pga. att bränslet inte sprutas in och det är lämpligt att göra när man tar kommpressionsprov alternativt att man "stänger av" bilen genom att dra ur säkringen till bränslepumpen så inget bränsletryck finns kvar. Effekten blir densamma, dvs inget bränsle sprutas in när startmotorn körs för att ta provet.
    Kompressionen påverkas inte.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #994
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Fikk en slik kommentar nå. Hva tror Dere om det.

    Att det minskat på oljestickan kan förklaras att systemet var helt tomt när du bytte motor .
    Dvs att oljekylaren mm fylldes med olja , det motsvarar ca 2-3 dl , dvs 1/4 del på stickan .
    Jag tror du behöver köra motorn längre än 50 km för att den ska vakna till så att säga .
    Kör minst 100 km och håll koll på olje förbrukningen .
    Tag sedan ett nytt komp prov på den , obs tag prov när motor är varm .


    Så da er det et par ting som burde gjøres, ved neste test.

    Ha gassen i bånn.
    Ta testen på varm motor. (tok den på kald motor.)
    Ta ut sikring til bensin pumpe.

    Og dette er eneste bildet jeg har med eventuelt nummer på blokka. Vet ikke om man får noe ut av det ved og some inn. Men det jeg kan se fra venstre til høyere er: 62852 187 2 Så ser det ut som det står 12 på det runde merket.





    - - - Uppdaterad - - -

    Du la vist ut ditt innlegg, mens jeg skrev på mitt.

  15. #995
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 120
    Medlem#
    6234
    Motornumret står där jag har ringat in med gult.

    Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #996
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Ang. oljenivån så fyller man systemet till max, kör några minuter på tomgång, stänger av om väntar någon minut innan man kontrollera och fyller upp till max.
    Därefter skall det inte sjunka.

    Kompression vid kall eller varm motor bör inte skilja speciellt mycket.

    Ha gassen i bånn.

    Ta ut sikring til bensin pumpe.
    En av dem räcker. Samma verkan

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  17. #997
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Og det er jo helt umulig og se. Så jeg må nok ta en ny komp test. Og eventuelt ta en Herman. For og finne ut noe mer vedrørende motoren.

    Vi får se hva jeg får ut av en ny komp. test.Og det kan vel være en fordel og kjøre noe med bilen. For og se om ting går seg til. La oss tenke positivt. Må bare bli kvitt denne fuskingen.

  18. #998
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det første jeg gjør nå. Blir og sjekke slaglengden. For og få en klarhet, i hvilken type motor jeg har. Og dette er ikke minst viktig, på grunn av trim programmet. Slik at det blir riktig. Men om det skulle være en 2.0t. Blir dette tatt opp med selger. Og da eventuelt, få til sendt en ren, Aero motor. Lakke pusse, og så flytte over de delene, som sitter på motoren i dag. Men jeg håper, at jeg slipper det.

    Så var det dette med og ta en vacuum test. Dette er greit og gjøre, uavhengig motor. Har i dag det jeg trenger vedrørende og gjøre dette med luft. Men vurderer og anskaffe meg en røyk maskin. Ser på den, som et bedre alternativ. Så trenger jeg jo heller ikke, og vaske motoren. Da tenkte jeg på den under. Billig og burde gjøre jobben. Og går på vann/damp. Så blir det og tilpasse den, med slange og koplinger. Blir rør stopper fra biltema, med nippel i. Som er tilpasset belgen, ved amm. Pris i Nkr. 245,- inkl. frakt.


    Så kan jeg ha party, i samme slengen.



  19. #999
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Om motorn skulle ha dragit den mängd olja på sån liten körsträcka borde väl synts på stiften och rök genom avgassystemet? Det låter rimligt att oljan sjunkit ner på grund av att oljekylaren fylldes. Kan hända att jag missat det men har du kollat bränsletrycket? Hur mår BTR? Med tanke på att bilen går magert.

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  20. #1000
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Nei, har ikke sjekket den ut. Den er ny, og på 3.5 bar. Får se på det etterhvert. Men det er de samme symptomene nå, som det var på den, forrige motoren. Og hvite plugger, kan også komme av vacuum lekkasje. Og plugger som ikke har riktig åpning, når man har trimmet bilen. Så har justert gapet på pluggen, ned fra 1.0 mm til en stram 0.9 mm. Så får vi høre hva Maptun har og si. Venter på svar. Og siden det er mer eller mindre samme symptomene nå som med forrige motor. Kan det jo være bremsekraft forsterkeren, ic. Eller noe annet. Da er det fint, med røyk maskin. Lettere og se hvor det, eventuelt lekker. Være seg slanger, og pakninger.

    Det ryker ikke, fra eksosen. Og motoren, er potte tett. Eneste oljen man ser, er på olje pinnen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •