Sidan 40 av 136 FörstaFörsta ... 3038394041425090 ... SistaSista
Resultat 781 till 800 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #781
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    113
    Kan det vara kontakten till vinkelgivaren till Xenonljuset?

    1 användare gillar detta inlägg


    Röd 9-5 Aero -02

  2. #782

  3. #783
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, da var jeg, og gjorde et forsøk, på å starte bilen. Og det gikk ikke. Koblet opp batteriet, satte på tenningen. Og det var 0 feil meldinger. Monterte opp Maptun sitt program, og fikk lagt det inn uten problemer. Alt fungerte som det skulle med tenningen på. Lys, display, bensinpumpe osv. Så vred jeg om nøkkelen for start. Da kuttet vifte til varme apparatet. Som kom på igjen, når jeg stoppet med og vri på tenningen. Ellers var det helt dødt. Så sjekket jeg ut pinnene på kontakten, ved torpedoveggen. Som kobles, opp mot ledningsnettet. Og da stemte ikke antall pinner, og plassering av disse, overens med det gamle ledningsnettet. Passe sløvt av meg, og ikke sjekket dette på et tidligere tidspunkt. Så da må jeg vel skaffe meg, et nytt ledningsnett. Slik et, som sto i bilen tidligere. Da det jeg har, er klippet i. Dette burde jeg vell sett, på et tidligere tidspunkt. Wow, noe så sløvt.

    Så jeg får annonsere, om og få tak i et nytt ledningsnett. For det går vel ikke, å gjøre noe med det jeg har, slik at bilen får start?





    Ac displayet virket det. Kun jeg som hadde slått det av, grunnet innlegging av Maptun programmet. Så alt fungerte, som det skulle. Helt frem til jeg vridde på tenning nøkkelen.



    https://www.youtube.com/watch?v=AlQ3tTmUbFQ

  4. #784
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495
    Aj vad tråkigt!
    Jag förstår inte riktigt alltihop, men angående kontaktdonet; det borde väl innehålla samma funktioner på bägge bilarna även om stiften sitter olika? Det borde väl egentligen bara gå att stifta om?
    Hoppas att ingenting gick sönder.

    1 användare gillar detta inlägg


    Utan Saab

  5. #785
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Var null reaksjon, når jeg vred om, på tenningen. Så tror ingen skade, har skjedd. Men det vil tiden vise.

    Så da er det bare og brette opp ermene, og fortsette. Har nå tenkt litt på hva jeg skal gjøre. Og det blir og lappe sammen det gamle lednings nettet mitt. Er kun et par kontakter, jeg må skjøte. Så det fixer jeg. For betaler ikke flere tusen, for et brukt ledningsnett.

    Så må jeg bytte føler, på innsuget. Så får vi se, hvordan jeg gjør det. Om jeg kan gjenge opp, eksisterende hull. Som hadde vært best. Jeg må sjekke ut, om hullet, er for stort først. Her er et par alternativer.






    Når det gjelder føleren, på trykkrøret. Er det alternativer til begge type, følere på det.


  6. #786
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Tråkigt att det inte gick att starta! Hoppas det löser sig smidigt med kablarna!

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  7. #787
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Hade en tanke kring att den är död, Immobiliseringen men du skriver att bensinpumpen går och då borde det inte vara ett immobiliseringsproblem.
    Nästa idé är att lokalisera pinnen som styr startmotorn och mäta när nyckeln vrids om.
    Har du +12V på startmotorn?

    kan du repetera årsmodell på motor/kabelhärva och bil?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #788
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, det var noe dritt, Jørgen. Men finner nok ut av det, til slutt. Har begynt med og klargjøre det originale lednings nettet. Så om ikke Herman, har forslag til og benytte det, nyere lednings nettet. Blir det å prøve og bytte.




  9. #789
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Skal vi se, Herman.

    Min bil er en My00. Med todelt innsug. Og motoren er en My 03. Hvor lednings nettet, satt på motor ved kjøp. Og jeg har ohm'a kabel, fra ved starter og dynamo. Og det er 12v på starter.

    Om det hadde vært, en eller to kontakter, som var feil plassert, i forhold til kontakten. Kunne man vel, ha flyttet på de. Men flesteparten av pinnene, er feil plassert i det nye nettet, i forhold til det gamle. Så selv om jeg, skulle få start. Vil det ikke bli verdi problemer, med bla.a. sensor på innsug, og trykkrør?





  10. #790
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 495
    Medlem#
    6973
    Kontakten som sitter brevid MAF borde gå till tankurluftningsventilen/EVAP

    I 98-00 så sitter den i bilens nät, men from 01- (eller kanske 02- ) så går den i motornätet om jag minns rätt. Man bytte även typen av kontakt.

    Annars skiljer tryck- och tempgivaren på insuget mellan -00 och 01-, och på tryckröret är det separata givare på -00 och en gemensam på 01-. I övrigt ska alla kontaktdon vara lika.

    9-5 Aero -00 har den äldre givaren på insuget tillsammans med insug i ett stycke och tegelbruna bränslespridare. Detta är 100% bolt on om man inte vill göra åverkan på ledningsnät eller göra adaptrar.

    Mvh

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  11. #791
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk for din response, Ulf. Skal ta det med i betraktning, ut i fra videre fremdrift.

  12. #792
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499
    Detta borde dock inte hindra startmotorn från att gå..?

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #793
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hm. Hva kan det være da. Det går en rød kabel, fra batteriet med to runde sko. En til starteren, og til dynamo. Og den kabelen, er det strøm på. Også montert den gule innslag ledningen, til starteren.

    Så da må det vel være innslag ledningen, som ikke har kontakt. Noen som vet hvilken stikker/nummer, det er på kontakten for innslag ledningen. Som avbildet på wis bildet.

    Slik at man kan se, om de har samme plasseringen, på my00 som på my03.





  14. #794
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 495
    Medlem#
    6973
    Tillslaget (den gula kabeln) går troligen till en annan pinne i -03 ledningsnätet jämfört med i -00 ledningsnätet.

    Man borde kunna se skillnaderna i WIS.

    Mvh

    2 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  15. #795
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Riktig, Ulf. så da må jeg finne ut, hvilke nummer plassering, de har. Men er redd at det kan bli problemer, med og eventuelt flytte den stikkeren. Slik at det gamle og nye lednings nettet, får kontakt. Med at det blir en form, for kortslutning. Eller at jeg brenner releer, eller styrenheten. Da pinnene sitter så forskjellig, på my00 og my03.

    Har ikke wis selv. Så får ikke sjekket det.

  16. #796
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da jobber jeg, med saken. Og det blir og bygge om, 03 nettet. Forøvrig Ulf. Så skal stikker nr. 2 på 03 flyttes til nr. 4 i 00. Da 03 stikker, er større på 03. Får jeg se om jeg kobler opp dette, på utsiden av kontakten. Eller om jeg monterer, på en mindre stikker. Dette gjelder for og få start på bilen. Men det er et par andre kontakter også.

  17. #797
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg kjørt motoren, på starteren. Tok først bort plugger, og tennkassett. Fylte på med olje i filter, og i plugg hullene. Lekkasjen, er at jeg hadde glemt og stramme, en banjo bolt til turbo. Ellers så ser det, tett ut. Men det rakler i ventiler, og motorlampa lyser. Og tror det er uling, fra ac kompressor. Men kommer tilbake, med hvordan øvrig gange av motor, forløper seg.




    https://www.youtube.com/watch?v=HB5l...gPatDvxc6VHqnC

    2 användare gillar detta inlägg



  18. #798

  19. #799
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    It's alive

    5 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  20. #800
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495
    Äntligen! Det måste kännas bra!

    1 användare gillar detta inlägg


    Utan Saab

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •