Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 118

Ämne: NordicTuning som sponsor och allt det innebär

  1. #61
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Nu behövs ju ingen utrustning i mångmiljonklassen för att sända årsmötet så samtliga medlemmar kan följa det via en stream. Finns ett antal gratistjänster som fungerar utmärkt även om de som tittar är flera hundra tusen.

    Vi behöver inte snöa in på tekniska detaljer men att det går är uppenbart.

    Att administrera e-postadresser är inte heller ett problem då det är upp till medlemmen att se till att rätt e-post finns registrerad.

  2. #62
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Det går nog även att hålla det på en mer rimlig nivå utan att för den skull krånga till det för mycket och det är ju skillnad om du skall deltaga för att rösta i ett börsnoterat AB eller i en ideell förening.
    WebEx är en lösning vi använder på jobbet och kikar hastigt man på deras prislista så tar de $89/månad men man kanske kan ringa och prata med dem och det går att köpa ett engångsevent för t.ex. ett årsmöte.
    Och det kan ju även finnas andra lösningar som man inte behöver snöa in på förrän man vet vilket väg man vill gå.
    teamviewer stödjer ju bara 25 deltagare men man kanske kan sätta upp flera sessioner?

    Och om "att snacka" är att bolla fram idéer så är det ju bra
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #63
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Är vi inte OT nu? ;-)

    Att klubbens årsmöte hålls i Trollhättan är väl lika självklart som att regeringskansliet är i Stockholm?
    Trollhättan andas Saab och det var faktiskt där de flesta saabarna tillverkades.
    Saabs huvudstad ÄR Trollhättan. :-)
    Om man dessutom plottrar upp var de flesta medlemmarna finns så hamnar centrum inte på Sveriges mitt direkt.
    Att däremot erbjuda möjlighet att "delta" via länk är helt klart ett alternativ. Dock ger det ju inga befogenheter vid
    röstning etc då krävs fysisk närvaro. (Finns väl regler om sådant?)
    Senast redigerat av MrTurbo den 2015-03-19 klockan 21:21.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  4. #64
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Är vi inte OT nu? ;-)
    Jo Mycket och det var Rolf själv som började urspårningen i post #30 dvs halva tråden OT
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #65
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289
    Jag hade gärna sett att man kunde följa årsmötet via en stream, även om man inte har några befogenheter så som röstning. Är ändå intressant att höra vad som sägs på mötet och hur det går till.

    Mvh Marcus

  6. #66
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Om man dessutom plottrar upp var de flesta medlemmarna finns så hamnar centrum inte på Sveriges mitt direkt.
    Det där är ju lite moment 22.
    Självklart finns stordelen medlemmar runt Trollhättan, eftersom det är där allting händer.
    Varför skulle någon i norra Sverige gå med i klubben när vi inte får några fördelar alls av att vara med och ändå inte kan närvara på någon av aktiviteterna?
    Skulle STCS lägga mer av sin verksamhet norrut, så är jag övertygad om att klubben mycket snabbt skulle få fler medlemmar i norra Sverige.

    Att säga att vi bara anordnar saker i Trollhättan eftersom det är där det finns mest medlemmar är ju som att att en restaurang i Malmö skulle klaga på att dom har för lite besökare från Luleå.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #67
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Just e-post adresser tenderar att bli inaktuella mm och så skall någon stackare administrera dem också, bra tänkt men jag tror inte det håller i längden och är värt besväret.
    Det kan ju omöjligt vara svårare att hålla e-post adresser aktuella än vanliga "fysiska" adresser, och där lägger ju klubben idag ner massor med tid på att spåra upp användare som glömt att adressändra.

    Enklast vore väl att användare får regga både epost och vanlig adress. Primär kontaktväg är sedan epost, får man studs på den så skickar man ett vanlig fysiskt brev. Kommer ej heller detta fram så släpper man ärendet och väntar på att medlemmen hör av sig.
    Epost är ju i princip gratis att skicka, det är rent tekniskt en barnlek och det är fruktansvärt snabbt, plus att administreringen är betydligt enklare än vid vanliga adresser, så varför detta inte används är för mig en gåta.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #68
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Håller med än en gång och man kan faktiskt lägga ett större ansvar på medlemmen själv att tillhandahålla korrekta uppgifter.
    e-post, adress, namn och personummer, mobilnummer och en av dem lär inte ändras även om de andra gör det.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #69
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    567
    Medlem#
    4125
    Hej

    Vill bara nämna några saker i denna debatt.
    1. Nordics vara eller inte vara sponsor till vår klubb spelar mig personligen ingen roll. Men tyvärr så upplever jag en viss uppkäftig attityd så fort Nordic är inblandat och de kan ju vara de som gör att man helst slipper att med dem att göra (har inte alltid med familjen Uhr att göra utan dess "fanklubb").

    2. Att Årsmötet är där det är är inte speciellt konstigt tycker jag eftersom Saabs cars hemstad är Trollhättan samt att museet ligger där. (kanske skulle ha årsmöte i Linköping på Saabs flygmuseum?)

    3. Angående träffar: Är ni missnöjda som jag är (tycker det är för mycket banträffar) fixa en träff och bjud in STCS. Det gjorde jag förra året med bilvårdsträffen i mars och de kommer jag göra i år också 28 mars 2015 ( se Officiella träffar).

    Sen undrar jag varför måste man vara sponsor? Räcker de inte med att vara rabattgivare till att börja med?

  10. #70
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    E-postadresser är faktiskt betydligt jobbigare att handskas med än verkliga fysiska adresser. Inte egentligen hanteringen i sig, utan snarare så att folk har en helt annan inställning till E-postadresser och byter mycket oftare. Själv hade jag samma e-postadress under 15 år tills jag gifte mig och bytte efternamn. Samma sak med mobilnr. Men jag vet att många inte resonerar så utan byter både e-postadresser och mobilnr relativt ofta. Så just på det sättet så blir det flera ändringar. Sedan kan jag hålla med om att det såklart är lättare att skicka mm.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  11. #71
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Jag är en våga vägra Facebook individ. Så jag har inte följt vad som skett där.

    Nu vet jag inte vad för grunder & värderingar som används från STCS vad gäller sponsorer & rabattgivare. Samt vad för avtal som ingåtts med de olika befintliga.

    Men som medlem så är jag såklart mycket tacksam för alla SAAB relaterade rabatter (men även annat) som går att få, oavsett leverantör.
    Håller med dig helt och hållet Fredrik.

    Jag förstår inte riktigt varför krångla till det och inte ha även Nordic med?

    Jag och nordic har haft dåliga dagar förut men jag har lärt mig i alla fall att dom är mer än villiga att hjälpa till när man behöver hjälp..

    Så att hålla den företag utanför som mer än gärna vill hjälpa till får jag inte ihop riktigt..

    Ha det bra
    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  12. #72
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223
    Och var MrTurbo & Sjöan bor är nog ingen hemlighet.

    Men gör så, kör på i gamla hjulspår. Fortsätt centralisera föreningen mer & mer så ökar säkert medlemsantalet..not.

    Gällande Sjöans förslag på "bjud in STCS".
    Jag kan ju säga att jag vet att detta gjorts vid flera tillfällen gällande vissa träffar här i Stockholmsområdet med omnejd varpå detta har bemötts från STCS som att om att det var olagliga streetrace som skulle anordnas. Och man la ju självklart inte ner någon mer energi i detta från STCS:s sida utan bara la locket på.
    Har dock sett vissa små indikationer på förändringar åt det positiva hållet, men snabbt går det knappast. Och det blir väl lätt så när det är samma människor år efter år efter år sitter i samma el. liknande ledande positioner inom föreningen. Nytänkandet är obefintligt.
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  13. #73
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Sjöan Visa inlägg
    Hej

    Vill bara nämna några saker i denna debatt.
    1. Nordics vara eller inte vara sponsor till vår klubb spelar mig personligen ingen roll. Men tyvärr så upplever jag en viss uppkäftig attityd så fort Nordic är inblandat och de kan ju vara de som gör att man helst slipper att med dem att göra (har inte alltid med familjen Uhr att göra utan dess "fanklubb").

    2. Att Årsmötet är där det är är inte speciellt konstigt tycker jag eftersom Saabs cars hemstad är Trollhättan samt att museet ligger där. (kanske skulle ha årsmöte i Linköping på Saabs flygmuseum?)

    3. Angående träffar: Är ni missnöjda som jag är (tycker det är för mycket banträffar) fixa en träff och bjud in STCS. Det gjorde jag förra året med bilvårdsträffen i mars och de kommer jag göra i år också 28 mars 2015 ( se Officiella träffar).

    Sen undrar jag varför måste man vara sponsor? Räcker de inte med att vara rabattgivare till att börja med?


    Ska vi ta det här som att sponsor nr3 också ställer sig på tvären?
    Jag menar, Michael Törnros har ju tidigare sagt att det är Maptun och Speedparts som sagt ifrån. Nu även Ceramic Pro?

  14. #74
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Ska vi ta det här som att sponsor nr3 också ställer sig på tvären?
    Jag menar, Michael Törnros har ju tidigare sagt att det är Maptun och Speedparts som sagt ifrån. Nu även Ceramic Pro?
    Jomen visst, nu har jag pratat med en av de nämnda sponsorerna, och INGEN har ens pratat med vederbörande om Nordic och spons. Så någon ljuger stort! Förvånande? Skulle inte tro det.
    Swedish performance

  15. #75
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Jo Mycket och det var Rolf själv som började urspårningen i post #30 dvs halva tråden OT
    Ja, och jag står för det! Med tanke på hur företrädarna slåss med näbbar och klor för att försvara Trollhättan som plats för årsmötet så förstår nog alla hur rädda styrelsen är att det kanske kommer ett gäng medlemmar till nästa årsmöte och helt enkelt röstar bort trollen ;-) Men jag tror inte de behöver vara oroliga, att sköta en klubb av Stcs storlek är inte så enkelt som man kan tro. Personligen har jag inget utöver det tråden handlar om att invända mot vad styrelsen uträttar, och jag bryr mig inte heller var årsmötet hålls. Passar det inte Stcs styrelse att vi är sponsor till klubben så flyttar vi bara till en annan klubb, så får Stcs leka själva utan vår medverkan. Om någon tror att det bara är Stcs racecrew som kan arrangera banträffar så kommer man att bli varse motsatsen. Tråkigt i så fall, men vad f.n gör man, stånga sig blodig mot en styrelse som jag VET säger att ALDRIG att vi släpper in Nordic som sponsor, men utåt skyller på Maptun och Speedpart är inget man vill hålla på med för länge.
    Har sagt det förut, säger det igen, lägg ner det här nu, så otroligt många medlemmar har visat att de står på vår sida, tack för det alla som hört av sig, men nu räcker det! Nu inväntar vi banträffen på Knutan, det lär bli en intressant lördag kväll vid grillarna :-)
    Swedish performance

  16. #76
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606
    Nu inväntar vi banträffen på Knutan, det lär bli en intressant lördag kväll vid grillarna :-)


    Nu börjar det likna typ Mediamarket mot Elgiganten , många som tröttnar på detta bråket för nu ska man välja läger och inte kunna prata med vem man vill på årets SAAB träffar

  17. #77
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    E-postadresser är faktiskt betydligt jobbigare att handskas med än verkliga fysiska adresser. Inte egentligen hanteringen i sig, utan snarare så att folk har en helt annan inställning till E-postadresser och byter mycket oftare. Själv hade jag samma e-postadress under 15 år tills jag gifte mig och bytte efternamn. Samma sak med mobilnr. Men jag vet att många inte resonerar så utan byter både e-postadresser och mobilnr relativt ofta. Så just på det sättet så blir det flera ändringar. Sedan kan jag hålla med om att det såklart är lättare att skicka mm.
    Nej det är ingen skillnad! Ansvaret för att se till att kontaktuppgifter till en enskild medlem stämmer ligger till 99% på medlemmen. Klubben ansvarar bara för registerhållningen och utskick. Det är ingen som helst skillnad mot att uppdatera en fysisk adress. Det ligger också på medlemmen. Det finns inga ursäkter!

  18. #78
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Så långt hoppas jag aldrig att det går! Visst kan det vara hårda ord här på nätet, men slänga käft med vem som helst går fortfarande bra. Alla är vi väl lite "tangentbordsryttare" till mans

  19. #79
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Är vi inte OT nu? ;-)

    Att klubbens årsmöte hålls i Trollhättan är väl lika självklart som att regeringskansliet är i Stockholm?
    Trollhättan andas Saab och det var faktiskt där de flesta saabarna tillverkades.
    Saabs huvudstad ÄR Trollhättan. :-)
    Om man dessutom plottrar upp var de flesta medlemmarna finns så hamnar centrum inte på Sveriges mitt direkt.
    Att däremot erbjuda möjlighet att "delta" via länk är helt klart ett alternativ. Dock ger det ju inga befogenheter vid
    röstning etc då krävs fysisk närvaro. (Finns väl regler om sådant?)
    Det innebär INTE att man från styrelsehåll kan blunda för de önskemål eller synpunkter som kommer från medlemmar som bor långt från Trollhättan! Att man tappar medlemmar är väl om något en orsak till att tänka till och att ta sig ur gamla hjulspår och faktiskt göra klubben till vad den påstår sig vara Saab Turbo Club of SWEDEN.

    Och NEJ det finns inga regler om fysisk närvaro vid röstning. Varför skulle det finnas det?
    Senast redigerat av Roger #2378 den 2015-03-22 klockan 01:34.

  20. #80
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Inte nog med att man måste härja ner en facebookgrupp, göra gubbsura inlägg på sin egen facebooksida utan sen även snacka skit om föreningen på dess eget forum. Det är ett fantastiskt moget betende som visas upp.. Jag är glad att ni har egna annhängare, men hela upplägget med att försöka pusha emot som att man inte accepterar en viss religion för att den har x-antal följare börjar kännas väldigt tradigt.

    Vad är skillnaden på att vara rabattgivare och sponsor för nordics del? Är det inte bara ett enda stort missförstånd, att de egentligen främst ville erbjuda rabbaterade priser för medlemmarna? Har svårt att förstå hur ett avslaget sponsorskap kan trigga ett sånt utspel.

Liknande ämnen

  1. SP som sponsor, service.
    Av SirMacke i forum Klubbfrågor
    Svar: 116
    Senaste inlägg: 2015-11-16, 15:04
  2. 93ss Fel på rattlås o allt va de innebär
    Av Böxx i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 12:57
  3. Nordictuning
    Av JackDaniels i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 15:28
  4. Skenförsäkrings tråden, och allt vad det innebär
    Av _Strongman_ i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 273
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 23:56
  5. Nordictuning har vårpriser, ska jag satsa (9-3 SS 2.0t)
    Av MiLi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •