Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 70

Ämne: Köpa delar från Speedparts

  1. #41
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 168
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Synd bara att de skickar med piratdelar i sina originalsatser Hände nu i januari när jag beställde "Nippel vevhusventilation" och valde deras originalsatsen. Plastnippeln var Saab org men gummibussningen var stämplad "PP Sweden", dvs piratdel, och passformen var minst sagt värdelös, så det blev att använda den gamla begagnade bussningen...


    Här är artikeln, kan inte se nånstans där att de ämnar blanda pirat och original.
    http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...a/oe60443.html
    Trist. Vad säger dom? Packningen (9549593) köpt separat hos Saab ÅF är ungefär 50:-.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  2. #42
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644
    Ärligt talat så har jag inte brytt mig om att kontakta SP, brukar ju inte direkt ge något att ens försöka Men iom att de verkar ha tagit sig i kragen nu sedan nyår så kanske man ska göra ett försök och informera.


    Jo att den finns på Saab vet jag, och ska väl ta det nästa gång man har vägarna förbi min närmsta ÅF (5 mil bort)

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  3. #43
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    44
    Medlem#
    -
    Beställde för första gången från speedparts igår efter mycket läsande chansade jag.
    Idag har den gått på transport - so far so good!
    Hoppas det bara är rätt delar nu då, sportfjädrar och inte vanliga, samt allt original då det är det jag beställt!
    Tycker kollit verkar lätt på bara 1kg för 2x fjädrar, 2x stödlager, 2x axiallager samt nå små prytlar..

  4. #44
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av cforsberg Visa inlägg
    Beställde för första gången från speedparts igår efter mycket läsande chansade jag.
    Idag har den gått på transport - so far so good!
    Hoppas det bara är rätt delar nu då, sportfjädrar och inte vanliga, samt allt original då det är det jag beställt!
    Tycker kollit verkar lätt på bara 1kg för 2x fjädrar, 2x stödlager, 2x axiallager samt nå små prytlar..

    Du behöver inte vara orolig ang vikten som specas i utskicket. Det står alltid 1 kg oavsett om det skickas ett huvemblem eller de delar du radade upp

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  5. #45
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    44
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Du behöver inte vara orolig ang vikten som specas i utskicket. Det står alltid 1 kg oavsett om det skickas ett huvemblem eller de delar du radade upp
    Ah det var ju roligt att dem gjorde så.. Men tack för den upplysningen!(:

  6. #46
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Kanske inte, men å andra sidan är de inga skojare, har handlat där många gånger och det har bara varit enstaka småproblem, oftast kommer sakerna som tänkt. Det viktiga är att jag aldrig upplevt att de försökt luras, de är tydliga med vad som är pirat. Å andra sidan beställer jag i stort sett bara saker som är i lager, eftersom jag vet att tillfälligt slut kan vara hur länge som helst.

    Sedan köper jag huvudsakligen originaldelar, eller alternativa originaldelar (originaltillverkaren men inte via Saab). Och Speedparts har har bra priser på dessa.
    Det beror ju på hur man definierar skojare.
    Jag har en beställning som är betald sedan över ett år tillbaks, men har ännu inte sett några delar och får aldrig några svar när jag frågar efter dom.

    Nu ska jag i ärlighetens namn nämna att jag hört från flera olika håll på sista tiden att någonting verkar ha hänt på Speedparts och att dom numera faktiskt svarar och verkar försöka bättra sig, så jag kanske ska prova att ge dom en chans till. Inte för att dom förtjänar det egentligen, men enbart för att jag fortfarande hoppas att dom en dag ska kunna bli vad dom en gång var igen.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #47
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene
    Inlägg
    28
    Har inte heller mycket positivt att säga om SP.. Nästan allt jag köpt av dem har gått sönder i förtid.. Drivknut, hjullager, fjäderbenslager 2 st. Sportbromsskivor m.m. allt har blivit skit efter kort tid... Är i behov av att köpa nya skivor och belägga + bromsbackar bak... Undra om man får ATE OEM som det står eller om det är något annat skräp i lådorna.

    Mvh Martin

  8. #48
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 168
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Martin2445 Visa inlägg
    Har inte heller mycket positivt att säga om SP.. Nästan allt jag köpt av dem har gått sönder i förtid.. Drivknut, hjullager, fjäderbenslager 2 st. Sportbromsskivor m.m. allt har blivit skit efter kort tid... Är i behov av att köpa nya skivor och belägga + bromsbackar bak... Undra om man får ATE OEM som det står eller om det är något annat skräp i lådorna.
    Maila och fråga?
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  9. #49
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 168
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Det beror ju på hur man definierar skojare.
    Jag har en beställning som är betald sedan över ett år tillbaks, men har ännu inte sett några delar och får aldrig några svar när jag frågar efter dom.
    Jag har också haft saker som tagit lång tid (3 månader), men det har varit saker där jag var beredd på att vänta på. Vad säger dom om du vill ha pengarna tillbaka, eller var det som jag att det inte var att få tillbaka pengar som var problemet?
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  10. #50
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 689
    de har vettiga delar till bra priser,med klubbrabatt är det toppenbra
    och de skickar snabbt!

  11. #51
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Jag har också haft saker som tagit lång tid (3 månader), men det har varit saker där jag var beredd på att vänta på. Vad säger dom om du vill ha pengarna tillbaka, eller var det som jag att det inte var att få tillbaka pengar som var problemet?
    Dom säger väl typ ingenting, eftersom jag aldrig lyckats få ett svar från dom.
    Nu påstås dom ju ha kopplat in en telefon igen, så jag ska göra ett försök till.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  12. #52
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Kanske inte, men å andra sidan är de inga skojare, har handlat där många gånger och det har bara varit enstaka småproblem, oftast kommer sakerna som tänkt. Det viktiga är att jag aldrig upplevt att de försökt luras, de är tydliga med vad som är pirat. Å andra sidan beställer jag i stort sett bara saker som är i lager, eftersom jag vet att tillfälligt slut kan vara hur länge som helst.

    Sedan köper jag huvudsakligen originaldelar, eller alternativa originaldelar (originaltillverkaren men inte via Saab). Och Speedparts har har bra priser på dessa.
    Jag tycker att ett företag som man måste anmäla till Kronofogden för att få sina pengar för en vara som man skickat tillbaka ett och ett halv år tidigare går under kategorin skojare.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  13. #53
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    44
    Medlem#
    -
    Börjar uppleva Speedparts mindre bra sidor nu. Gått 1,5vecka sen jag la beställning.

    Automatgenererade mejlet från server gick ju bra att få, även en avisering om att en elektronisk försändelse är skickat till Posten om att NÅN GÅNG i framtiden kommer dem skicka något.
    Prova att lägga ett mejl nyss, får väl följa upp med telefonterror annars.

    Tror min verkstad som skall byta börjar bli luttrad när jag ändrat verkstadstid 2ggr nu!!

    Är det såhär det går till?
    Vad är avg. väntetid på paket från speedparts eg.?

    UPDT: Mejlade dem och blev faktiskt uppringd. Visade sig att fjädrarna var slut och ej gick att få tag i(?).
    Ringe upp en lokal bilhandlare och fick tag i ett par - dock dyrare. Så tog bort den raden på ordern och då fick jag en ny avisering och nytt transportnr.
    Så nu verkar grejorna vara på G - bra SP! Frågan är dock bara hur länge man hade fått vänta om man inte hört av sig, nån rutin för backorders kan man ju tycka att de borde ha.

    UPDT2: Hade leveransavisering om att godset fanns hemma i Måndags, så nog gick det undan alltid. Enda frågetecknet nu är om det är rätt grejor och OEM.
    Senast redigerat av cforsberg den 2015-02-18 klockan 13:11.
    SAAB 9-3 SS MY04 Vector

  14. #54
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Hur har ni gjort när ni beställt från SP ?
    Hört att många kör me postförskott, å då skickar dom sakerna ?
    Medans om man kör betalning direkt via kort så blir de oftast långa eller uteblivna leveranser ?

  15. #55
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Det tror jag inte spelar någon roll men beställer man saker som inte finns i lager kan det ju ta tid och att de indikerar i lager stämmer inte alltid.
    Denna är annars mer pålitlig.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #56
    Jag betalar med kort och får alltid leverans 1-3 dagar efter beställningen.

    Citat Ursprungligen postat av jensaero Visa inlägg
    Hur har ni gjort när ni beställt från SP ?
    Hört att många kör me postförskott, å då skickar dom sakerna ?
    Medans om man kör betalning direkt via kort så blir de oftast långa eller uteblivna leveranser ?

  17. #57
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988
    Hittills har SP fungerat för mig, sånär på en långsam återbetalning.
    Men det är kanske slut med det, beställde stötdämpare och lite annat smått för 6 dagar sedan, har bara fått det automatgenererade mailet, ej skickat.
    De svarar inte på telefon eller mail..

  18. #58
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Jag vet inte hur ni har betalat, men om jag beställt nått och varan varit restnoterad så har iaf jag inte fått mer draget på kortet än det som levererats, däremot så reserveras ju ett belopp som är högre, klubb rabatten dras ju manuellt och systemet vet ju inte heller om vad som finns på lager och inte, men när det riktiga beloppet väl redovisas så har iaf inte jag fått betala för nått som varit restnoterat, gissningsvis är det väl även därför jag aldrig fått någon restorder skicka i efterhand.

    Har nog handlat där snart 10 talet gånger sedan i december och allt har kommit snabbt som det skulle utan några problem.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  19. #59
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988
    Idag kommer man direkt till "Vi kan inte ta emot ditt samtal just nu"..

  20. #60
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988
    Nu fick jag mail om att det var skickat.
    Då är det ok för denna gång. Tråkigt att man inte får tag i dem dock.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 12:54
  2. vad ska jag köpa för bromsar och vad för delar...?
    Av någonannan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-24, 20:28
  3. Köpa delar till bilen!
    Av Fredrik.j i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 17:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •