Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 175

Ämne: Betalande medlemmar i STCS har fler funktioner i nya forumet.

  1. #141
    Sugmotor Plunndies avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    94
    Varför satsar vi inte på Automatiskt Swish?
    Det skulle vart grymt! Oerhört snabbt och kostnadsfritt.

    TILLÄGG:
    Min ide är att allt är automatiskt förutom exempelvis att få hem medlemskortet inplastat och kalendern, efter man betalat så blir man automatiskt medlem på direkten och man sätts även upp på en lista ni i styrelsen har tillgång till för att skicka ut medlemskortet och kalendern i lugn och ro. Då kan man få medlemsnummer etc direkt för att få tillgång till banträff etc. Man kunde alternativt ge ut ett provisoriskt tillfälligt medlemskort som bara gäller en kort tid tills det riktiga kommer, som man isåfall får skriva ut själv via skrivare eller liknande. (man kunde exempelvis fått denna tillgänglig via medlems sidan eller forumet efter man betalat och ladda ner eller skickad till mailen.)
    Senast redigerat av Plunndie den 2016-04-19 klockan 11:19. Anledning: Utvecklade lite ideer
    Saab 9-3 SS 2009 Aero Biopower 2.0T (200HK)
    Saab 9-3 Cabb 2009 Aero 2.0T ''Griffin NEVS'' (210HK)
    Saab 9-3 SS 2012 Aero Griffin TTiD4 (180HK) - Tech II + GM MDI

  2. #142
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113
    Det finns tryckerifirmor som man kan automatisera medlemskort emot. Stcs webbapplikation skickar infon som behövs via API/Webservice, medlemskortet tillverkas och skickas direkt till medlemmen. Går då att få riktiga plastkort också. Mindre kostnad än man tror förknippat med sådant. Förutsätter att kodningen på egna sajten kan utföras ideelt kanske, annars sticker initiala kostnaden iväg.

    Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  3. #143
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Förhoppningsvis kommer vi kunna göra oss av med medlemskorten helt för insläpp, men det kommer finnas kvar som utskrivbart på medlemmens egen sida på klubbhemsidan. Insläpp kommer ske med QR-kod eller liknande istället.

    2 användare gillar detta inlägg



  4. #144
    Sugmotor Plunndies avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    94
    Citat Ursprungligen postat av Schollin Visa inlägg
    Det finns tryckerifirmor som man kan automatisera medlemskort emot. Stcs webbapplikation skickar infon som behövs via API/Webservice, medlemskortet tillverkas och skickas direkt till medlemmen. Går då att få riktiga plastkort också. Mindre kostnad än man tror förknippat med sådant. Förutsätter att kodningen på egna sajten kan utföras ideelt kanske, annars sticker initiala kostnaden iväg.

    Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
    Jo exakt, det skulle ju antagligen vart snabbast skönast för andra, men tänkte mest på att få upp betalningsfunktionen först och främst och sedan börja kolla avgifter för dessa tjänster.
    Vet inte vem det är som tillverkar STCS kalender? Man kan ju i värsta fall byta leverantör.
    Håller med dig, vi borde ändå undersöka mer automatiserade funktioner för STCS! Skulle vart grymt, tycker verkligen vi ska undersöka dessa ''möjligheter'' ideer, iaf om att bli medlem automatiskt om inte annat.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Förhoppningsvis kommer vi kunna göra oss av med medlemskorten helt för insläpp, men det kommer finnas kvar som utskrivbart på medlemmens egen sida på klubbhemsidan. Insläpp kommer ske med QR-kod eller liknande istället.
    Tror du det finns möjlighet att införa automatiserad Swish? Låter som en bra ide att annars ha medlemskortet utskrivbart istället för då har vi ju löst den biten :P
    Automatiserat i princip.
    Saab 9-3 SS 2009 Aero Biopower 2.0T (200HK)
    Saab 9-3 Cabb 2009 Aero 2.0T ''Griffin NEVS'' (210HK)
    Saab 9-3 SS 2012 Aero Griffin TTiD4 (180HK) - Tech II + GM MDI

  5. #145
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Det kollas på "automatisk swish", alltså att en swishbetalning går direkt in i databasen utan att behöva gå via mig.

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #146
    Sugmotor Plunndies avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    94
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det kollas på "automatisk swish", alltså att en swishbetalning går direkt in i databasen utan att behöva gå via mig.
    Härligt! Exakt det jag tänkte (API), säg till om ni behöver hjälp.
    Saab 9-3 SS 2009 Aero Biopower 2.0T (200HK)
    Saab 9-3 Cabb 2009 Aero 2.0T ''Griffin NEVS'' (210HK)
    Saab 9-3 SS 2012 Aero Griffin TTiD4 (180HK) - Tech II + GM MDI

  7. #147
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113
    Låter som det finns en hel del bra idéer bollman

    Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  8. #148
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 200
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    helt offtopic men man kan köra paypal helt avgiftsfritt också...............jag gör det på firman min på de som prompt vill betala med paypal. Har firmans epost kopplad till mitt privata konto och sen ber jag dem bara att göra överföringen "privat" alltså inget varuköp. Sen sätter jag bara in pengarna på firmans konto själv.
    Ingen som reagerat på typ tio år nu fast jag har firmans mail som betalningsmottagare.
    Det Stefan skriver tycker jag är mycket relevant. Det visar att det inte är speciellt svårt eller kostsamt att erbjuda PayPal. Man betalar till en e-post-adress. Man kan ha flera olika e-postadresser kopplade till ett PayPal-konto. Måste säga att ordet "avgiftsfritt" rimmar dåligt med 10%. Det fungerar exakt som Stefan beskriver. Föreslår att STCS testar detta omedelbart.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Eftersom det än så länge kräver att någon tar emot betalningen och sen för in den i databasen så tar vi bara emot Swish på medlemsavgifterna vid träffar. Det är på G att få till det automatiskt, hav förtröstan.
    Har jag fattat det rätt. STCS kan i själva verket inte ta emot Swisch direkt heller. Utan man använder i princip samma metod Stefan beskrev för PayPal?

    Så varför inte bara införa möjligheten att betala med PayPal?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  9. #149
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Det Stefan skriver tycker jag är mycket relevant. Det visar att det inte är speciellt svårt eller kostsamt att erbjuda PayPal. Man betalar till en e-post-adress. Man kan ha flera olika e-postadresser kopplade till ett PayPal-konto. Måste säga att ordet "avgiftsfritt" rimmar dåligt med 10%. Det fungerar exakt som Stefan beskriver. Föreslår att STCS testar detta omedelbart.
    Frågan är ju hur det rimmar med Paypals regler och villkor? Att en privatperson väljer att bryta reglerna är givetvis upp till var och en, men det är absolut ingenting jag skulle förespråka att klubben medvetet väljer att göra.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  10. #150
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Kanske lite som att man inte frågar på Bilprovning om man får trimma bilen , vissa stenar kan man naivt lämna unturned
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #151
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Det Stefan skriver tycker jag är mycket relevant. Det visar att det inte är speciellt svårt eller kostsamt att erbjuda PayPal. Man betalar till en e-post-adress. Man kan ha flera olika e-postadresser kopplade till ett PayPal-konto. Måste säga att ordet "avgiftsfritt" rimmar dåligt med 10%. Det fungerar exakt som Stefan beskriver. Föreslår att STCS testar detta omedelbart.

    Har jag fattat det rätt. STCS kan i själva verket inte ta emot Swisch direkt heller. Utan man använder i princip samma metod Stefan beskrev för PayPal?

    Så varför inte bara införa möjligheten att betala med PayPal?
    Man skall göra rätt för sig. Vi har företagskonto på både PayPal och Swish och betalar korrekta avgifter. PayPal är dyrare än Swish. Swish är vår prio ett, PayPal får vi se om vi går vidare med i ett senare läge.
    Att vi än så länge endast tar Swish vid träffar är att vi måste se personens betalning, kvittot i telefonen blir vår bekräftelse.
    Det jobbas med APIet för Swish mot vår medlemsdatabas.

  12. #152
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Kanske lite som att man inte frågar på Bilprovning om man får trimma bilen , vissa stenar kan man naivt lämna unturned
    Som privatperson ja, men inte som förening.
    Att du leker med ditt eget personliga rykte genom att fuska på bilprovningen skiter jag heligt i, det gör jag också.
    Som förening har man däremot ett förtroende från tusentals medlemmar, då jävlar håller man sig till reglerna. Punkt.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  13. #153
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Det var hur StefanM hanterade det i företaget jag tänkte på och att det borde gå att "förenkla" likadant för en förening och det är ju inte så allvarligt att gena på det viset men visst har du helt rätt i sak, det enda och rätta spåret är att göra rätt från början.

    Glöm vad jag skrev ovan
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #154
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 200
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Frågan är ju hur det rimmar med Paypals regler och villkor? Att en privatperson väljer att bryta reglerna är givetvis upp till var och en, men det är absolut ingenting jag skulle förespråka att klubben medvetet väljer att göra.
    Jag uppmanar verkligen ingen, varken privatperson eller klubben att bryta regler, tvärtom.

    Upplägget Stefan beskrev rimmar väldigt bra med PayPals regler när det gäller just medlemsavgifter i en förening.
    PayPal tar bara ut avgift vid "varuköp". En medlemsavgift är inget köp, den är därför också inkomstskattefri för föreningen och även momsfri. Medlemsavgiften innebär inte att föreningen skall utföra någon motprestation till medlemmarna, den ger endast medlemsskap. Fast det är väl bara att fråga PayPal om man vill veta vad de anser.

    Club Alfa Romeo Svezia har gått över till PayPal "Detta gjordes som en förbättring av den tidigare funktionärsintensiva och långsamma medlemshanteringsprocessen" Mer info finns här: http://www.alfaromeo.org/Klubbinfo/BlimedlemiCAR.aspx

    PayPals högsta taxa är 13,45kr (3,4% av 300kr +3,25kr). Billigare än 2 frimärken.

    Så, jag tycker klubben bör införa PayPal, istället för att lägga energi på att argumentera emot.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  15. #155
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Intressant, Club Alfa Romeo har ca 1200 medlemmar och klarar både Paypal och betalkort.
    Storleksmässigt klart jämförbara med STCS, så om det är möjligt för dom vad är det då som stoppar STCS?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  16. #156
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Vi har redan PayPal sen ett par år tillbaka. Den nuvarande processen för medlemshantering baseras dock på PG-inbetalningar och håller på att anpassas till Swish. Detta till trots har vi år fler medlemmar än på många år. Med andra ord kan inte betalningsvägen vara direkt avgörande.
    När automatisk swish är infört kan vi titta vidare på PayPal.
    Det finns dock en stor skillnad mellan Swish och PayPal: Swish är en gemensam tjänst för flera svenska banker, PayPal lyder inte under svensk banklagstiftning. Det är inte svårt att hitta skräckhistorier om PayPal på nätet och eftersom PayPal inte lyder under svensk banklagstiftning eller ens svensk lag i stort är det kostsamt om ens möjligt att driva eventuella processer mot dem.

    2 användare gillar detta inlägg



  17. #157
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vi har redan PayPal sen ett par år tillbaka. Den nuvarande processen för medlemshantering baseras dock på PG-inbetalningar och håller på att anpassas till Swish. Detta till trots har vi år fler medlemmar än på många år. Med andra ord kan inte betalningsvägen vara direkt avgörande.
    Väldig tankevurpa där.
    Ökande medlemsantal säger ingenting om huruvida betalningsprocessen är avgörande för antalet nya medlemmar. Det finns ingenting som säger att vi inte haft *ännu* fler medlemmar om vi haft en enklare betalningsprocess.
    Som jag påpekat flera gånger tidigare, jag har bara i min närmsta bekantskapskrets ett flertal som hade varit medlemmar om processen varit enklare, men som nu valt att inte vara det. Så jo, betalningsprocessen är direkt avgörande, åtminstone för vissa.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  18. #158
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    När automatisk swish är infört kan vi titta vidare på PayPal.
    Lugn, det kanske kommer så även dina polare kanske får en process som funkar.
    Jag är själv nyfiken på om det finns tidsestimat och planer för dessa betalningsintegrationer?
    Och om nödvändiga resurser finns eller om det behövs hjälp?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #159
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Det finns ingenting som säger att vi inte haft *ännu* fler medlemmar om vi haft en enklare betalningsprocess.
    Hej rcy!

    Det är sant som du skriver.

    Med enklare betalningssätt blir vi mest troligt ännu fler medlemmar.

    Swish infördes inför Elmia-mässan.

    160 inbetalningar gjordes under mässan.
    75 % via Swish.
    35 medlemmar förnyade sitt medlemskap och 125 var helt nya medlemmar.

    Tidsplanen är att ha uppdaterad medlemshantering innan nästa verksamhetsår träder i kraft.
    Det vill säga innan 1:a oktober.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

    1 användare gillar detta inlägg

    rcy


  20. #160
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    När uppdateras hemsidan http://www.saabturboclub.com/bli-medlem/
    med information om hur man betalar medlemskap via Swish?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Fler på forumet med en förserie MY05 9-3SS 1.9TiD
    Av Volvoknegarn i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 16:17
  2. värva medlemmar till Stcs
    Av AndersM i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 10:20
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 00:25
  4. TurboTrycket: Fråga till alla medlemmar i STCS ...
    Av Mr Dezent i forum TurboTrycket
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 16:11
  5. Har STCS-medlemmar rabatt på SDCC?
    Av Torlejf i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •