Enda eSID2 egentligen saknar är att kunna ställa in hjulomkretsen.
Sett att MapTun har den till bra pris, men vet inte om den har senaste uppdateringen då.
Men enligt detta borde den ha det
https://www.blocket.se/orebro/Fjarrs...65157.htm?aw=1
Enda eSID2 egentligen saknar är att kunna ställa in hjulomkretsen.
Sett att MapTun har den till bra pris, men vet inte om den har senaste uppdateringen då.
Men enligt detta borde den ha det
https://www.blocket.se/orebro/Fjarrs...65157.htm?aw=1
Senast redigerat av RZ den 2018-01-29 klockan 19:46.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Maptun har självklart den senaste mjukvaran eftersom dom är den officiella distributören tillsammans med Svenska Saabklubben (till sina medlemmar endast)
Har en saab 9-3 aero v6 som jag tror det är maptun steg 1 mjukvara i, va inne på
maptun i Örebro för att köpa en esid2, i tron om att jag kopplar in den a borde den visa ex 290hk 460nm men killen bakom disken sa att med esid2 kommer du endast att få originalsiffror visade dvs 250 hk eftersom maptunern skyddar bilen eller något liknande han sa att de hade testat detta. Jag köpte givetsvis ingen denna gång då den största anledningen är att kunna se rätt effekt ladd mm, har nån mer koll ex utvecklaren kring denna esid?
Det låteer märkligt att Maptunern skulle vara inblandad på något som helst sätt. Den kopplas ju bort när du överfört progrmmet. Utan att veta mer exakt, så tycker jag nog att du borde kunna få korrekta siffror.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Du ser det som motorstyr rapporterar. Och vill Maptun att den ska visa (och tro) att den producerar 250hk så har de väl gjort det så. Frågan borde gå till Maptun snarare än till eSID...
Senast redigerat av Hyvens den 2018-03-10 klockan 19:19.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Jag kan av egen erfarenhet berätta att det finns en styrmapp och en läsmapp. Du kan programmera läsmappen att visa 8000 hästar och 60000 nm om du vill. Maptunern ändrar bara styrmappen inte läsmappen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Livet Börjar vid 1,5 bar"
Nu äntligen en 9-3 X XWD Biopower 210hk -10 VIT. och en tvåhjuling med 94hk, rolig som f*n för att vara så stor.
#4636
Tack Hyvens, jo maptun har jag ju vänt mig till och fått ett tydligt svar, men eftersom detta forum besitter enormt mkt kunskap vänder jag mig även hit för att säkerställa mig om att esid endast vissr originaleffekt om har maptun mjukvara, finns det någon här inne som har b284 motorn -07 med steg1 maptun och maptun? Bilen hade vart inne där 2010 o fått denna
mjukvara men är osäker om de ligger kvar, känns original. Vad ska den göra ex 0-100 med automat med steg1? Jag har iof även halvsats o filter så ska ju motsvara steg 2, men gick jämnt med polarns 325 på 218 hk
Äger du ingen Tech2, MapTuner X eller liknande så är eSID2 ett riktigt bra redskap när man har en NG9-3.
Senast redigerat av RZ den 2018-03-10 klockan 17:52.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
En automat och steg 1 går som själva sjutton. Har ju själv haft en sån och det var inte många som hängde med där inte.
Precis som ni skriver så visar eSID2 det som motorstyrsystem tror momentet är, och i vissa fall så väljer man att visa ett lägre moment för att ABS/ESP, växellådan och XWD inte gillar för höga moment, och i andra fall för att tillverkaren av motorstyrsystemet lagt in ett krångligt trimskydd och man kanske inte enkelt kan lura momentsignalen..
Jag kan inte garantera att eSID2 visar rätt värden på en trimmad bil. Däremot luftmassa och laddtryck är ju sensorvärden så där går ju titta istället. (och acceleration)
ME9.6.... eSid2.... Mackanized
28938945_10213386652594136_621046631_o.jpg
Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower
Kan tipsa om att använda denna som en batteritestare vid start, crank-värde alltså vad batteriet har som lägsta volt vid startögonblicket. Hittat på forumet att det bör ligga över >9.6v.
Använde det i Sälen när det varit -20° och då hamnade jag under värdet på min V6, och sen har jag kört rekond med min Ctek hemma och då inte varit under 10v sedan dess.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Nja, det gör den väl ändå inte.
Vilket?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Att den skulle visa gps-hastighet. För det första visar den ju hastighet på bilar även utan gps/navi, och jag tror inte GPS skickar ut hastighet på bussen, den signalen kommer från Esp.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Det är nog bara ren tur.
Enligt beskrivningen av busskommunikationen tar motorstyrdonet emot signal från de 2 odrivna hjulen från ESP och gör en medelvärdesberäkning och korrektion för hjulomkrets enligt programmering och skickar sen ut beräknad hastighet på P-bussen. Att MIU sen väljer att visa en högre hastighet än den angivna är nog ett medvetet val för att minimera risken för fortkörning.
Nä varför skulle "äkta GPS-hastighet" 1) vara mer rätt & 2) finnas på bussen? Det intressanta måste ändå vara bilens hastighet i förhållande till underlaget inte till div satelliter. Tex om man (mot all förmodan, erkännes!) kör på en färja under färd.
Så jag tror oxo på ren tur. Köp en lott!
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2