Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Vad händer med Speedparts?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    gbg
    Inlägg
    555
    Medlem#
    2952

    Vad händer med Speedparts?

    y0 homies!

    (flytta gärna om det är fel forum)

    Beställde (och betalade) saker på Speedparts för en månad sen, alla grejerna fanns på lager. Har ff inte fått hem något. Förstår att det har varit semester och så, och enligt Speedparts själva så skulle de vara tebax v.33

    Blev lite orolig idag när jag mailade och ringde dit, får autosvar på mail att de har semester till v.33 och ingen som svara i tele, bara hänvisning till mailen.

    Någon som vet vad som händer där? Hoppas inte det har hänt något med de, både för att jag gillar Speedparts, men oxo för mina 5000kr som de redan har dragit.

    //b0bben
    - Saab 9-3 SC Aero v6 turbo (The weeeee machine)
    - Tesla Model S (The WEEEEEEEEEE machine)

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 142
    Medlem#
    7182

    Re: Vad händer med Speedparts?

    viewtopic.php?f=7&t=343621

    viewtopic.php?f=7&t=267952

    Finns fler trådar, men orkar inte leta mer.

    De håller tyvärr väldigt låg service nuförtiden, så där handlar man på egen risk och jag gör det inte alls längre. En reklamation kan ta flera månader (eller nära ett år i vissa fall)..... Uppföljning på restordrar är brutalt kass, man vet aldrig om sakerna faktiskt någonsin kommer att dyka upp om de är restade vid beställningen. Lagersaldon verkar sättas manuellt så att det står "i lager" är ingen garanti för att du faktiskt kommer få det du beställt, kan likväl stå "restnoterat och skickas fraktfritt när vi får produkten i lager" på din följesedel när övriga grejjer kommer... Eller så håller de på ordern tills allt har dykt upp, verkar också va lite olika.

    Telefon har de inte svarat på snart 3år utan det är bara mailkontakt som gäller, och ibland kan svar ta 1-2 veckor och kräver 4-5 "påminnelsemail" med jämna mellanrum under den 2 veckorsperioden.

    Kortfattat väldigt ojämn service....

  3. #3

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Hej

    Kan bara hålla föregående skrivare, dom verkar ha gett upp, min felskickade generator höll jag på att traggla med i över ett år för att få rätt hemskickad
    Lovat mig själv att inte beställa via SP något mer.

    Med vänlig hälsning,
    Conny

  4. #4
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Dom gångerna ja handlar på speedparts så väljer ja alltid postförskott och betalar när ja får grejerna det är värt dom extra 50-60:- så man slipper ligga ute med pengar då det är lite lotteri ifall man får några grejer lr inte.

    Dom gångerna ja handlat där har ja inte haft några problem, vissa gånger är det lite längre leverans ibland 1-3dagar.
    Har dock mer och mer börjat handla från t.ex maptunparts och även från UK partsforsaabs.com lr neobrothers.co.uk många delar är billigare även med frakten.

    Är det verkligen ingen här på forumet lr STCS personal som känner folket på speedparts och kan höra med dom vad dom håller på med?

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  5. #5
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 142
    Medlem#
    7182

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Eftersom de inte svarar på telefon så är det ju svårt att ge dem kritik, mail kan de bara välja att ignorera. Ett telefonsamtal som man har svarat på är lite svårare och "ducka" för.

    Vore nog bra om någon som sitter lite högre upp inom STCS skulle kunna samla den kritik som finns i minst 2 (antagligen fler) trådar här och ta en diskussion med Speedparts.

  6. #6
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Ja håller helt och hållet med, på det här sättet så kommer dom bara förlora mer och mer kunder.
    Vissa som kanske är nya till saab och aldrig handlat där och ser dessa trådar avstår nog och väljer att handla från något annat ställe även fast det är lite dyrare, det hade ja gjort iaf.

    Kanske t.o.m dags att se över ifall man ska ha dom som sponsor i fortsättningen ifall det inte blir någon ändring?
    Ta in någon annan ist t.ex partsforsaabs lr neobrothers

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  7. #7
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Riktigt tråkigt. Beställde en slavcylinder i förra veckan. Jag har tidigare nog faktiskt aldrig haft problem med Speedparts, men nu verkar det tvärdött.

    Orderbekräftelse har jag fått samt beloppet har reserverats på mitt kort. Men inget har skickats på en vecka. Skickade mail och avbeställde igår till både order@speedparts.se och info@speedparts.se

    Får se vad som händer.

  8. #8

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Citat Ursprungligen postat av kIM0h
    Dom gångerna ja handlar på speedparts så väljer ja alltid postförskott
    Håller med dig, men surt när man fått fel artikel levererad och ligger ute med 2500:- i över ett år

    Mvh

  9. #9
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Citat Ursprungligen postat av kIM0h
    lr STCS personal
    Sen när har Stcs personal... Det är en ideell verksamhet.

  10. #10
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av kIM0h
    lr STCS personal
    Sen när har Stcs personal... Det är en ideell verksamhet.
    Det var väl fel val av ord men du vet vad ja menar
    Tänkte på dom som sitter i styrelsen.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  11. #11
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Fick svar nu. Order avbokad.
    Så några är det som jobbar i alla fall!

    Tråkigt att det inte fungerar för dom. Jag har som sagt annars mycket bra erfarenhet av Speedparts. Egentligen enda kruxet var någon gång då rabatten inte drogs, men det åtgärdades relativt fort.

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    gbg
    Inlägg
    555
    Medlem#
    2952

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Men vilken sorglig läsning :/
    Jag som alltid har gillat Speedparts (och det har fungerat bra senaste 6-10åren jag handlat av de)...

    Konstigt att de inte får flyt på grejerna, enligt allabolag.se så går det rätt bra för de.
    Ska man behöver ringa Claes på hans privata nr för att det ska hända något med ens order?

    Tack för alla svar, även om det inte var särskilt rolig läsning!

    //b0bben
    - Saab 9-3 SC Aero v6 turbo (The weeeee machine)
    - Tesla Model S (The WEEEEEEEEEE machine)

  13. #13
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Jag beställde grejor fredag eftermiddag v.33, de skickades tisdag v.34.
    Har alltid fungerat lika bra för mig faktiskt.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  14. #14
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 142
    Medlem#
    7182

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Har märkt att det även verkar som hela beloppet dras från kortet vid leverans, även om ordern innehåller restade artiklar... Vet inte om det är så företag som håller på med e-handel brukar göra? Har inte tänkt på det förut faktiskt. För mig rörde det sig om billiga grejjer (runt en hundring) så det var inte direkt så jag fick ta SMS-lån för och klara hyran... men ändå.

    Eftersom man inte riktigt vet om restade varor någonsin dyker upp så är ju frågan om man skulle få några pengar återbetalade utan att man påpekar det.... Jag gissar nej.

    Citat Ursprungligen postat av cactuz
    Jag beställde grejor fredag eftermiddag v.33, de skickades tisdag v.34.
    Har alltid fungerat lika bra för mig faktiskt.
    Ja det är väl det som fortfarande fungerar någorlunda, förutsatt att allt finns i lager. Om något skulle fela (vilket är lite för stor risk just nu) så är det i princip helt kört, tyvärr.

    Beställ absolut inte grejjer som det är BRÅTTOM med! Det kan fungera men det är inget och lita på längre.

    Om en retur t ex tar ett halvår, skall man ha bilen ståendes under den tiden? Totalt oacceptabelt och det borde de flesta kunna räkna ut....

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 294

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Det är tråkigt med en firma som missköter sig på detta vis. Trots allt har dom ett sortiment som få eller ingen annan kan matcha så dom blir attraktiva av den anledningen. Den dag en annan firma kan komma i närheten av samma sortiment blir det nog svårare att överleva.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  16. #16
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 142
    Medlem#
    7182

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Det är väl ganska få produkter som Speedparts själva har tagit fram i sitt sortiment? Mycket är väl från Proparts/Scantech eller rent av Saab Parts?

    Det borde inte vara några problem för Maptunparts att bli återförsäljare för samma leverantörer tycker jag. Maptunparts har ju tyvärr som det är idag ungefär 0 med prylar till äldre bilar än 9-3/9-5/ng900. Finns endel till 9000 men inga mängder.

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Det här med pengar som dras - varför kör ni inte med postförskott? Det gör jag alltid, då är man safe tills prylarna finns, kommer dom inte så har man inte betalt ett jota. Jag lade en order i helgen, mailade till kundtjänsten i söndags om en tillägg på tre artiklar jag glömde bort, fick svar söndag kväll (!) att det var ordnat och idag onsdag kom paketet, allt var med. Kanske är postförskott ett bra sätt för dom att elda på lite, för om dom inte skickar = inga pengar in. Jag är mkt nöjd i alla fall!
    MEDLEM 7032.

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Har aldrig haft några problem med speedparts, brukar va impad över deras snabba leveranser. Tyvärr börjar sortimentet tunnas ut litegrann även där, iaf te og900. Har aven fått snabba svar när man har förfrågningar om special grejer eller tillägg i ordrar. Var nu efter semestern som de gick lite trögt kanske många ordrar släpandes
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 254
    Medlem#
    6069

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Beställde lite grejer i går, fick orderbekräftelse 15.24, 15.49 kom aviseringen om att grejerna är på väg. Snabbt jobbat!

    Det bör sägas att jag kollade att det var "grönt ljus"(i lager) på grejerna jag beställde.
    Edit: Jag har nog beställt grejer 5-10 ggr från SP och det har aldrig varit nåt problem.
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  20. #20
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: Vad händer med Speedparts?

    Citat Ursprungligen postat av Wigglo
    Beställde lite grejer i går, fick orderbekräftelse 15.24, 15.49 kom aviseringen om att grejerna är på väg. Snabbt jobbat!

    Det bör sägas att jag kollade att det var "grönt ljus"(i lager) på grejerna jag beställde.
    Edit: Jag har nog beställt grejer 5-10 ggr från SP och det har aldrig varit nåt problem.
    Beställde du med postförskott?

    Något som ja lagt märke till är att dom som betalar direkt är dom som verkar ha mest problem.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

Liknande ämnen

  1. Vad händer med min Ng900 2.0T om jag har T7´s MV på en T5
    Av joshromero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 03:20
  2. Vad händer om kamkedjan går av??
    Av saab_coupe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 11:12
  3. För hög oljenivå, vad händer?
    Av Loffe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 17:35
  4. Vad händer med 9-3ss?
    Av Nightfly i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-03, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •