Stiften var ganska svarta, tyder på fet blandning va? Bytte du lmm 2 ggr?
Nu har min börja dragit mkt soppa också..
Fan vill prova med en annan lmm, säkert den som spökar..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stiften var ganska svarta, tyder på fet blandning va? Bytte du lmm 2 ggr?
Nu har min börja dragit mkt soppa också..
Fan vill prova med en annan lmm, säkert den som spökar..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
Köpte en o bytte men de gav ingen skillnad först så bytte tillbaka, då var de tändkassetten som gav upp o motorn gick skit vilket som. Men när nya kassetten åkte i så bytte jag till den "nyare" jag köpteUrsprungligen postat av maaaakn
9-5 2.3t steg 1
aha ok..jag hoppaas lmm är boven. Iofs gick bilen bättre på nya stift men hackar lite ibland fortfarande..
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
kika här annarsUrsprungligen postat av maaaakn
viewtopic.php?p=771249#p771249
9-5 2.3t steg 1
Besvärande att inga felkoder finns, hade givetvis underlättat felsökning.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
har du funderat nått på tändkassetten? kör en sväng med bilen o plocka bort den direkt efter o känn på spolarna, dom ska vara ljumna o jämnvarma annars e kassetten påväg o ge uppUrsprungligen postat av maaaakn
9-5 2.3t steg 1
ska testa det..
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
Körde i 20min, klart spolarna var varma som satan. Du menar köra 400 meter sen känna, från kall motor?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
nej ska inte spela någon roll hur läge du kör, varma är dom men är någon varmare än den andre är den spolen slut o du behöver ny tändkassettUrsprungligen postat av maaaakn
9-5 2.3t steg 1
Problemet löste sig med lite tid med nya stift och org luftfilter
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)