Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

  1. #1

    Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Hej jag vet inte om denna tråd är rätt men jag tror det.
    Det gäller biltema och deras produkter.
    Vad är det för fel med deras produkter?
    Jag har handlat därifrån både olja, stift, bromsskivor, bromsbelägg osv.. aldrig upplevt att deras produkter är något dålig. Vad jag läst så är allt de säljer rent av skräp. oljan som ja har köpt funkar för mig, aldrig hänt något? eller kör alla trimmat och måste ha det värsta för att motorn ska hålla? lika så bromsbelägg, visst de håller med lite sämre kvalitet men normal körning så håller de länge, bromsskivor har jag hört, "KÖP ALDRIG FRÅN BILTEMAm DE BLIR SKEVA FÖRSTA BROMSNINGEN. Det har jag aldrig märkt ens. är 31 år och haft körkort sen 18 köpt från dom från ena bilen till den andra utan problem jag vet inte vad ja ska ta mer som referens men vad är det som skiljer dom emot tex mekonomen som kör ockerpris på allt? EX. min far skulle byta generator på hans mondeo 02 fråga mekonomen de skulle ha tror ja 2200 för att byta och då ska de ha den gamla, då va han till ford i norrköping då skulle de ha 1800 har ja för mig för en splirrans ny.

  2. #2
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644

    Re: Biltema

    Citat Ursprungligen postat av callepetterson
    Hej jag vet inte om denna tråd är rätt men jag tror det.
    Det gäller biltema och deras produkter.
    Vad är det för fel med deras produkter?
    Jag har handlat därifrån både olja, stift, bromsskivor, bromsbelägg osv.. aldrig upplevt att deras produkter är något dålig. Vad jag läst så är allt de säljer rent av skräp. oljan som ja har köpt funkar för mig, aldrig hänt något? eller kör alla trimmat och måste ha det värsta för att motorn ska hålla? lika så bromsbelägg, visst de håller med lite sämre kvalitet men normal körning så håller de länge, bromsskivor har jag hört, "KÖP ALDRIG FRÅN BILTEMAm DE BLIR SKEVA FÖRSTA BROMSNINGEN. Det har jag aldrig märkt ens. är 31 år och haft körkort sen 18 köpt från dom från ena bilen till den andra utan problem jag vet inte vad ja ska ta mer som referens men vad är det som skiljer dom emot tex mekonomen som kör ockerpris på allt? EX. min far skulle byta generator på hans mondeo 02 fråga mekonomen de skulle ha tror ja 2200 för att byta och då ska de ha den gamla, då va han till ford i norrköping då skulle de ha 1800 har ja för mig för en splirrans ny.

    Exakt vad är din fråga eller vad är det som skall diskuteras? Finns ju otaliga trådar om Biltemas pryttlar bara man söker på forumet...

    Men nej, Biltema kränger inte bara skit, och det mesta av deras prylar funkar alldeles ypperligt vid standardkörning. Men vill man ha det där extra som krävs vid lite mer inspirerande körstil så kan det ju vara idé att lägga de extra kronorna på dyrare och bättre prylar.

    Personligen köper jag iaf alltid bromsskivor på Biltema då de är riktigt bra, men deras belägg dammar utav bara fan. Vad gäller oljan så är den så bra som klassningen anger, that´s it! Men när GM Dexos 2 bara kostar marginellt mer (samma pris om man skall räkna på soppapengar till/från butiken) än motsvarande på Biltema så blir iaf mitt val Dexos 2.


    Det var någon som en gång myntade ordspråket "Man får vad man betalar för".....lite så funkar det faktiskt.

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    781

    Re: Biltema

    Har biltema börjat med viral marknadsföring nu också?

    Kanske nån moderator kan vidta åtgärder?

  4. #4
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Jag kan bara hålla me TS.
    Jag har handlat allt möjligt av Biltema och det allra mesta har fungerat mer än väl sett till priset.

    Vakuumslangarna håller riktigt dålig kvalitet, men allt annat jag köpt, så som bromsskivor, bromsbelägg, sprayfärg, olja, avfettning, handskar, verktyg, felkodsläsare, och mycket mer, har fungerat jättebra.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    131

    Sv: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Har väldigt blandade erfarenheter. En del saker har funkat bra. Andra inte. Termostaten jag köpte senast höll på att orsaka haveri då den efter några månaders användning beslöt sig för att inte öppna ordentligt.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223

    Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Jag köpte ett gäng flyttkartonger på Biltema förut och dom funkade hur bra som helst!
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Något jag stör mig på är att dom fortfarande har mage att kalla sig Biltema. Inte så mycket som faller under temat bil i butikerna längre. En fjärdedel liknar ju mer ÖoB.
    Jag köper dock en del prylar där. Spolarvätska, torkarblad, div putstrasor, verktyg med 10år garanti och sånt.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  8. #8
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Något jag stör mig på är att dom fortfarande har mage att kalla sig Biltema. Inte så mycket som faller under temat bil i butikerna längre. En fjärdedel liknar ju mer ÖoB.
    Kanske dumt att byta namn när man har lyckats etablera sig så bra med det namnet.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Håller man sig undan de produkter som innehåller gummi så brukar det funka hyffsat...
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Inget delar bilfolket i två läger så som Biltema.... Jag tycker en del är bra, en del är skit. Det verkar vara väldigt mkt batch-relaterat också, och en omgång grejor kan vara skit, en annan bra som sjutton. Olika förpackningar mm till samma grejor. Jag kan bara spekulera i att många av leverantörerna i Kina lever upp och tillverkar och dör snabbt bort eller gör annat och det byts nog leverantör ofta till många av grejorna.

    Bromsoken bak till og900 höll en säsong för mig, fram är dom dock kanon! Väldigt ojämnt där, verkar som att handbromsfunktionen helt enkelt är kass på dom så det blir inga fler såna. Gummiartiklar bör man undvika generellt, men verktygen är helt okey för pengarna. Oljan kör jag på hela tiden trots alla varningar från "folk som vet".... Men det finns väl hundra trådar om detta?
    MEDLEM 7032.

  11. #11
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Håller helt med TurboCab!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    De flesta verktyg i mitt garage kommer från Biltema. Många av dom har hängt med sedan jag skruvade på mopeden i mitten av 80-talet.
    Alla biltemas olika sprayer är kanonbra och enkla att hitta i hyllan då dom oftast heter vad dom är.

    Bakre ljuddämpare till 9-5 för 1000-lappen är också bra grejor.
    Fredrik J

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    53

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Jag har aldrig haft problem med Biltema prylar..oavsett verktyg eller bildelar, men däremot Orginal delar som inte hållit måttet.. (Saab) Och jag har kört bil sen 1984.
    mvh Uffe Iggesund.
    Saab 9-3 1,8 BP 2008
    Hyundai IX35 2011

  14. #14
    Grundladd Gustav Hs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Eksjö
    Inlägg
    124
    Medlem#
    7705

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Undvik vacuumslang och avgasgummin från biltema, kassa efter en månad. Däremot så har bromslangar och främre bromsok till 9000 fungerat bra i tre säsonger, verktygen är det inte några större problem med.

  15. #15
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    " Vad jag läst så är allt de säljer rent av skräp. "

    En anledning till att man ofta läser om biltemasaker som inte fungerar är att det är just när det är något som inte fungerar man säger/skriver något.

    Hur stor del av forumets alla tusentals inlägg är av typen "jag kom till jobbet idag med", "alla SIDens pixlar lyser än" och "jag är 18 år och nöjd med dumpljudet som bilen hade från fabrik". Inte många trådar som dagligen avhandlar helnöjda saabförare va?

    (Min bil startade, gick bra och gav mig en bekymmerslös, krångelfri och behaglig färd idag med.)
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    "alla SIDens pixlar lyser än"
    Nu blev jag nyfiken. Finns det en enda 9-5 -99 som inte saknar pixlar i SID?
    Fredrik J

  17. #17
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    " Vad jag läst så är allt de säljer rent av skräp. "

    En anledning till att man ofta läser om biltemasaker som inte fungerar är att det är just när det är något som inte fungerar man säger/skriver något.

    Hur stor del av forumets alla tusentals inlägg är av typen "jag kom till jobbet idag med", "alla SIDens pixlar lyser än" och "jag är 18 år och nöjd med dumpljudet som bilen hade från fabrik". Inte många trådar som dagligen avhandlar helnöjda saabförare va?

    (Min bil startade, gick bra och gav mig en bekymmerslös, krångelfri och behaglig färd idag med.)
    Nej, men så fort Biltema kommer på tal så haglar de hatande inläggen tätt.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #18
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    I stora lag har jag goda erfarenheter av biltemas produkter, hade otur en gång med en hylsnyckelsats som en hylsa sprack första gången jag skulle använda den till att dra fast ett hjul med (använde dessutom momentnyckel så jag drog inte för hårt).
    Men det var bara att byta (och lägga på några hundra för att köpa en lite dyrare sats istället).

    Just nu sitter jag på ett tåg mot Sthlm och det känns ärligt talat mer som ett risktagande att förlita sig på SJ än att handla på Biltema.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    116

    Re: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Citat Ursprungligen postat av cactuz
    I stora lag har jag goda erfarenheter av biltemas produkter, hade otur en gång med en hylsnyckelsats som en hylsa sprack första gången jag skulle använda den till att dra fast ett hjul med (använde dessutom momentnyckel så jag drog inte för hårt).
    Men det var bara att byta (och lägga på några hundra för att köpa en lite dyrare sats istället).

    Just nu sitter jag på ett tåg mot Sthlm och det känns ärligt talat mer som ett risktagande att förlita sig på SJ än att handla på Biltema.
    Haha, håller helt med


    Kan nog tänka mig att saker som inte fungerar (allmänt) tar mer plats än sådant som fungerar. Man har ett större behov av att klaga än att berömma. Därför finns nog en uppfattning om att "alla" talar illa om Biltemas produkter fast kanske egentligen en majoritet skulle tala gott om dem, om de faktiskt skulle komma till tals. Det bevisar ju denna tråd om inte annat (hittills)!
    9-3 BioPower 2.0t Vector SS -08

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512

    Sv: Varför talar alla illa om Biltemas produkter?

    Kan tillägga att jag som jobbar på ett "konkurrerande" företag som inriktar sig på kvalité,jag får ofta höra att Biltema tillsammans med andra billigare prylvaruhus har bara dom bästa och billigaste sakerna! Men när dom väl kommer in och vill handla hos mig är motiveringen.."en sån här sak vill jag ha nåt klokt"..
    Vill man annars ha nåt dåligt? Och även betala för det? ?

    Min uppfattning om biltema då? Ja där finns både bra och dåliga saker,priset är oftast rätt,men hur ska man veta om nåt är prisvärt innan man köper det och börjar använda det?
    /M

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 14:30
  2. Talar min verkstad sanning?
    Av LMJSS i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 21:50
  3. Varför säljer alla sin 9-5 inredning.
    Av Nurmi i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 22:59
  4. varför målar alla sina block röda ??
    Av albertsson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 20:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •