Extra kul att den ska tillverkas i "rätt" fabrik också.
..Extra grädde på moset om dom lyckas bända loss saabnamnet från saab
Extra kul att den ska tillverkas i "rätt" fabrik också.
..Extra grädde på moset om dom lyckas bända loss saabnamnet från saab
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Stallbacka Automobile AB ?
Trollhättan Automobile AB - TAAB ?
Senast redigerat av Långmilare den 2023-07-23 klockan 07:17.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Vi får se i Augusti.... man är väl luttrad efter alla cirkus nummer.
Hoppas att dom börjar med handbyggda bilar så att dom
får något sålt innan pengarna tar slut. Kan Koenigsegg kan väl andra.
Griffin , Sonett eller Aero kanske kan användas istället för Nevs och
behålla Emiliy.
Alrik på tidningen Auto motor och sport verkar väldigt övertygad.
https://m.youtube.com/watch?v=SHmhDuSHMd8
EDIT: Ett bra varumärke och namn för bilfabriken kanske skulle vara; Phoenix
Denna bilmodell får gärna fortsätta att heta, Emily.
Senast redigerat av Loffe den 2023-07-23 klockan 20:41.
Till mitt garage: Garaget
Ja, Emily är ju ett bra namn, och dessutom känner folk redan till det.
När jag gick i gymnasiet så byggde en klasskompis ljud i en saab 96, och sågade sönder saabmärket och satte fast det som BAAS,
det hade ju varlit lite fyndigt att kalla den nya bilen också, måste bara hitta på nånting som kan förkortas så
Born Again Automobile Systems ?
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Låter väldigt intressant.
Tydligen ska de ha ett möte under v32 och att de efter mötet kommer offentliggöra detaljer.
https://carup.se/miljardaren-manga-s...5pEC80fppml2GI
Till mitt garage: Garaget
Den artikeln var riktig trevlig läsning, man håller ju tummarna hårt nu.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Marcus & Manuela ́s Saab Channel
Nevs Emily GT on the test track! Visit to Trollhättan!
https://youtu.be/udCeeHzWCfc Längd 1:45. (En timme och 45 minuter! )
Förutom mycket information om Emily GT så är videon full av svar på många av denna tråds frågor om NEVS. Om ni inte tror att ni orkar se hela videon, se åtminstone de första fyra minutrarna. ”Nu är jag vaken.”
Mycket sevärd film!
”Thanks to Marcus Wigh, Vetlanda Bil & Skadeservice AB we were invited to Nevs for a viewing of the Nevs Emily GT with Frank Smith & Peter Dahl. And not only did we get to see the fantastic Emily GT but we also got the grand tour! Also we got to test drive the electric 9-3!” ”Can someone please save this project and buy it please!
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Carup verkar vaska fram en hel del, denna från 2023-07-27: "Hemliga spelet: Så räddades Nevs Emily GT".
https://carup.se/sa-kan-nina-39-ha-a...XuPjVzpX4J3Jgg
Till mitt garage: Garaget
Klart intressant artikel.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Frank Smit har gillat en postning av Lars Carlström som länkar till denna artikel på Linkedin, troligen bara ett rent sammanträffande: https://www.italvolt.com/italvolt-an...rmini-imerese/
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Det hoppas vi inte på, vem vill ha en Italiensk cirkus.....
Jag förstår din poäng, men 9000 blev ju en tämligen lyckad bil
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Men det var väl inte så mycket Italienskt kvar när den var klar
Aktuella SAAB:ar: nr. 22 ng 9-3 ss 2,0T Aero XWD Biopower 210 2010; nr. 21 Og 9-3 SE 2,0T 200 cab 1999; nr. 19 9000 CSE 2,3t 170 (250+ E85) 1998
Jag tror nog du underskattar italienarna, det är mycket bra teknik som kommer från Norditalien, och samarbeten mellan svenskar och italienera brukar generellt fungera rätt bra.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Även om det finns bra exempel på såna samarbeten så är ett ”Italiensk” NEVS inget jag ser fram mot. Och vad gäller 9000 så började det inte så bra säger jag som hade en tidig sådan. Alltid var det nåt fel på den. Men den blev bra ju med åren ju mer SAABifierad den blev…..Nu är det andra tider och det måste bli perfekt från början annars tror jag inte att de har en chans på marknaden.
Bra minne där, han var engagerad av flera olika parter vid olika tidpunkter: https://web.archive.org/web/20130502...lars-carlstrom
Så med den bakgrundsinformation ligger det nära till hands att tro att han varit behjälplig i att landa ett avtal, på ett eller annat sätt.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Hm...skulle redigera, lyckades radera..
Nåväl.
Spännande med Lars C engagemang med batterier i Italien, och nu "gillandes" det som sker i Trollhättan.
Skulle gärna köpa ny bil av trollen igen, men sannolikt är jag inte målgrupp.
Intressant läsning om Lars där.. Hmm..
Det klart man vill ha en Emily, men jag är övertygad om att den hamnar norr om en miljon om dom lyckas få ihop allt och producera, vilket gör att det inte är realistiskt för mej.
...Inte ny iaf
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01