Enligt uppgift var det ju mest insidan som var annorlunda, och saabsunited hade inte en enda bild på insidan :/
YTN<>YS3 dock
Enligt uppgift var det ju mest insidan som var annorlunda, och saabsunited hade inte en enda bild på insidan :/
YTN<>YS3 dock
Du har ingen aning om vem jag är va? Det var jag som tog bilderna och publicerade dom på SaabsUnitedUrsprungligen postat av bollman
Den här bilen hade samma gamla utsida för att den ska användas för testning på allmän väg, den nya bilen kommer ha ny exteriör och ny interiör...
SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk
Vad är det för motor som kommer att sitta i de första bilarna? Allt jag kan hitta är "turboladdad bensinmotor".
V6 turboladdad x 2Ursprungligen postat av MaMa
9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98
Vet du vem som tillverkar?Ursprungligen postat av csan
Jag TROR att det ska sitta samma direktinsprutade motor i de första ca 2000 bilarna som i de sista GRIFFINbilarna till att börja med. Vad jag har hört så har de nämligen kvar ca 2000 motorer.
När de är slut så tror jag att det blir en annan känd motor.
Även dieselmotorerna som satt i de sista bilarna innan konkursen kommer att erbjudas har jag hört rykten om.
Mvh. Anders.
9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1
Nissan GT-R 3.8 V6 550hk - om jag nu är är rätt underrättad .....Ursprungligen postat av MaMa
9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98
Om så här viktiga saker skämtar man inte!Ursprungligen postat av csan
Mvh. Anders.
9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1
Bollman skrev att det inte va Saab längre. När va Saab ---saab efter gamla 99an och 900? Lancia (fiat) Opel vet i tusan vad det har varit i Saabarna. Kul att det kommer ut nånting från fabriken.
http://www.garaget.org/?car=144123
SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.
Fast när GM tog över så behöll man YS3 som tillvekarkod. När det nu är annan tillverkarkod så är det ju inte samma företag längre.
Nä fy f*n... Nu får det nog bli till att köpa Volvo istället, där håller man minsann hårt på chassinummrets begynnelse-bokstäver!
Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower
Hur vet du det? Du är väl inte Volvofrälst i smyg!?Ursprungligen postat av cactuz
En av mina Saabar är tillverkad 1965 och har chassinummer 124, är det ingen Saab? För att inte tala om min gamla tvåtaktare från 1964 som inte heller har YS3. VAFAN!!! Nu har ju antalet Saabar jag äger nästan halverats i ett slag
Livet är hårt och orättvist och sen dör man...Ursprungligen postat av Psycho Dave
Nu får du förklara om du skämtar eller backa upp detta uttalande.Ursprungligen postat av csan
Man skämtar inte om Aero info!!
Saab 9-3 Turbo X Sedan - Nordic 390hk / 580nm
Saab 9-3 TTID Sportcombi - Nordic ~260hk
Det är väl ändå uppenbart att han skämtar.Ursprungligen postat av FollowingBetulas
Ursprungligen postat av Founder
Trevligt att läsa! Gott att dessutom höra att du inte behöver köra japanskt eller liknande i framtiden.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Nä det var faktiskt som i princip 99% av allt annat trams jag skriver ett påstående/antagande taget ur tomma luften.Ursprungligen postat av Roger #2378
Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower
Gott att höra. Då är allting precis som vanligt, med andra ord!Ursprungligen postat av cactuz
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Alla bilar före 1980 har helt egna chassienummer, som min 96a från 64 t.ex. 1980 började man använda VIN i USA, och SAAB hade det redan 1981 vet jag eftersom min 99GLi från 81 hade VIN. Man gjorde vissa förändringar, men från 1986 har VIN följt samma mönster. SAAB tilldelades YK1 (SAAB i Finland), YS2 (Scania), YS3 (SAAB i Sverige) och YS4 (Scania Buss)
Volvo fick YV1 (Personbilar), YV2 (Volvo lastvagnar), YV3 (Bussar) och YV4 (Personbilar).
Nu kommer NEVS alltså att bygga bilar med VIN som börjar YTN. Lite märkligt att man inte valde YN1, det hade varit mer logiskt.
När GM tog över fortsatte bilarna att heta YS3. När Muller tog över fortsatte bilarna att heta YS3. När NEVS tar över heter bilarna YTN.
Kanske valde SAAB-koncernen att behålla YS3? De har ju redan 2 och 4 samt YK1 (fast det lär väl aldrig användas igen eftersom fabriken är ute ur SAAB sen väldigt länge).
Jaja, småsaker, men det är inte samma SAAB som förr, det kan vi nog vara överens om. Det byggs bilar i fabriken, det är iaf en framgång!
Men, om någon har några, så skulle jag vara väldigt intresserad av interiörbilder eftersom de tydligen ändrat mest där!