Det är svårt att veta var Nevs befinner sig nu. Samt var Koenigsegg är.
Helt klart är att Nevs riskerar att missa fönstret, men volymerna på elbilar, speciell utanför Kina, är fortfarande relativt små i verkligheten. Och det är fortfarande något år till vi ser massproduktion av solid-state batterier vilket kommer att vara en game-changer.
Men Frank Smit verkade se framåt med tillförsikt på Saab-festivalen. Ska bli intressant att se vad som kommer ut av Phoenix-E, man har ju håll på rätt länge med den vid det här laget: https://www.nyteknik.se/premium/nevs...-under-6976032
En sak som dock har hänt är att Tesla model 3 nu verkat etablerat sig som en rätt seriös konkurrent till normala premiumbilar, och den sätter ribban rät högt nr det gäller gadgets - det blir svårt att sälja jämförbara elbilar med mindre utrustning utan att lägga sig under dess pris. Samt att det nu faktiskt går ganska bra att få leverans av Teslorna till skillnad från många konkurrenter. Och at ID 3 är på väg ut på marknaden, om än i begränsade mängder.